Další info o Metal Gear Solid 4
zdroj: Konami

Další info o Metal Gear Solid 4

25. 9. 2006 18:18 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

O pokročilé kamufláži ve stylu chobotnice, o vypilované bojové taktice a jiných devizách MGS4.

Na právě skončivší výstavě Tokyo Game Show byla jednou z prezentovaných her, chystaných pro rok 2007, také velice očekávaná a exkluzivní stealth akce Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots pro PS3. V níž se nově představí pokroková kamufláž octo-cam, o níž již byla řeč. Název je přitom jakýmsi derivátem slov "octopus" a "camouflage", přičemž Kojima připomíná, že chobotnice patří v přírodě k jedněm z nejrafinovanějších živočichů (hlavonožci obecně) a schopnosti jejího maskování překračují i dispozice chameleóna. Chobotnice totiž vyjma barvy dokáže měnit i svůj tvar. Až tak daleko zde anoncovaný kamuflážní systém sice nesahá, nicméně motiv real-time splynutí s okolím bude nesmírně důležitou součástí hraní, tzn., že se opět budete nuceni často skrývat. Třeba v obvyklých skříňkách, přičemž si vyberete ty napolo otevřené, které nebývají takovým cílem zvýšené pozornosti jako ty zcela zavřené, kde by vás logicky každý hledal spíše. Zatímco dříve jste se schovávali ZA objekty, díky octo-cam budete nyní moci stát i PŘED nimi, jakoby vystaveni na odiv nepřátelům, ale tito vás prostě nezaregistrují. Pročež pak přichází na řadu jejich rychlá a tichá pacifikace a přesunutí se do další lokality.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Tvůrci chtějí mít bojovou taktiku v MGS4 ještě vypilovanější, než tomu bylo v minulých dílech, na čemž se spolupodílí odborný dohled v podobě bývalého SWAT instruktora jménem Motosada Mouri, kterýžto pán se podepsal např. pod vytvořením bojového systému CQC (Close quarter combat) v Metal Gear Solid 3 (recenze Snake Eateru / recenze Subsistence). Ačkoliv se mi rozpohybování všech zúčastněných stále ještě nelíbí, neboli je příliš znát vliv předchozích dílů, kde byli vojáci, jakož i Snake, poněkud toporní, grafická podoba už v tuto chvíli ukazuje mnohem laskavější tvář. S přemírou detailů a efektů, jako je automatické otočení hlavy hlavního hrdiny za účelem vyhnutí se letícím kulkám. Vedle známých, byť fiktivních charakterů z MGS univerza, se premiérově máme dočkat i postav majících svou reálnou předlohu, čímž se rozhodně nemyslí nic podobného, jako je inspirace ústředního protagonisty Snakea Carpenterovým filmem Escape from New York s Kurt Russellem. Detaily stran nových postav v tuto chvíli ještě nebyly ozřejmeny. Co se týče hudebního doprovodu, opět se dočkáme soundtracku od Harry Gregson-Williamse, který má na svědomí i předchozí díly série a z poslední doby např. hudební kulisu k filmové pohádce The Chronicles of Narnia.

Zajímavostí může být oficiální logo hry, jehož vytvoření má na svědomí studio Logan, za kterým jsou kupř. TV spoty na iPod, Volkswagen či Xbox. Logan bude mít na triku také intro sekvenci hry, která má významně zlepšit dojem ze stejné části třetího dílu, kde jste se dočkali zajímavé interakce v podobě dílčího ovládání pohledu na jinak nehratelnou scénu. MGS4 má jít v tomto směru zkrátka mnohem dál. Což se koneckonců bude moci vztáhnout i na obvyklou merchandise scénu, v jejímž rámci mají být na trhu speciální akční figurky hlavního hrdiny z MGS4 s pohybujícími se fragmenty. Jako že budete moci hýbat rukama figurky, apod. Dohled nad jejich tvorbou přitom bude mít grafický designér MGS série Yoji Shinkawa, takže to autoři berou po všech směrech velice vážně. Pokud bude futurum zachováno i v tomhle segmentu, třeba bude Snake fungovat i jako zapalovač, nebo tak něco :)
zdroj: GameSpot

mart

Nejnovější články