Kooperativní Killing Floor 2 sází na nekompromisní brutalitu
zdroj: tisková zpráva

Kooperativní Killing Floor 2 sází na nekompromisní brutalitu

9. 5. 2014 16:57 | Novinky | autor: Adam Homola |

Kooperativní survival akce Killing Floor uhodila v roce 2009 hřebíček na hlavičku. Hra se povedla, své publikum si našla a hlavně tvůrcům vydělala dostatek peněz na další vývoj. A tak není divu, že se hned po dokončení Red Orchestra 2 v roce 2011 vrhli právě na Killing Floor 2. Mají peníze, nechybí jim zkušenosti a chlubí se ambicí vytvořit ještě lepší kooperativní akci s takovým systémem poškození a amputace, jaký tady ještě nebyl. A vizi se jim prý daří naplňovat...

Na celém systému “amputací” pracovali poslední dva roky a na hře to je, alespoň podle exkluzivního preview na PC Gameru, vidět. Většina z nás si jistě vzpomene na Soldier of Fortune z roku 2000 a její systém poškození lidského těla, který na tu dobu nabízel něco nevídaného. Od té doby se z toho nikdo nesnažil udělat marketingový tahák. A už vůbec se kolem potenciálních kandidátů nedělalo takové haló. Málokdo postaví svou hru na tom, kolika způsoby můžete oddělit různé části těla od sebe.

Pánové z Tripwire se toho ale nebojí a naopak si stanovili zajímavý vizionářský cíl - se svým systémem MEAT (Massive Evisceration And Trauma) chtějí systém GHOUL ze Soldier of Fortune zadupat do země. To je moc hezký životní cíl, kterého chtějí vývojáři dosáhnout skrze 19 bodů pro amputaci (různé části hlavy, krku, hrudi, břicha a končetin), mezi které bude rozprostřeno 95 unikátních animací. Údajně můžete například střílet do hlavy až uvidíte kus lebky. Kdo bude mít žaludek a bude pokračovat dál, propracuje se až do mozku.

Killing Floor 2 zdroj: tisková zpráva

“Killing Floor je jednoduchá hra. Máte zbraně. Máte něco, co vypadá fakt hrozně. A to zabijete. Za to dostanete peníze a koupíte si lepší zbraně. A pak znovu. Čím zábavnější tahle malá smyčka je, tím úspěšnější je samotná hra,” řekl v rozhovoru pro PC Gamer Bill Munk, kreativní ředitel a senior animátor v Tripware a dodal, že zatímco Red Orchestra je realistická, Killing Floor je cool.

Vzhledem k tomu, že jen prvního Killing Floor se prodalo skoro 2,5 milionů kopií, měli tvůrci peníze například na kompletní motion capture. Nově budou pod mocapem všechny animace zbraní, útoky se zbraněmi na blízko z pohledu první i třetí osoby, veškerý pohyb postav... Jednoduše skoro všechno, co mohli vývojáři nasnímat.

Nezajímavá není ani krev, která se bude v Killing Floor chovat trochu jinak než ve většině akčních her. Jakmile někam dopadne cákanec krve, zůstane tam do konce zápasu. Žádné mizení krve po pár vteřinách, aby se ulevilo hardwaru a úroveň byla zase hezky čisťoučká. Asi si dokážete sami představit, jak musí jeden průměrný level vypadat po menším masakru. Všude samá červená... Ale zvýšených hardwarových nároků se kvůli krvi bát nemusíme.

Killing Floor 2 zdroj: tisková zpráva

“Používáme na to fakt chytré triky, které modifikují textury úrovně v reálném čase. Obvykle se krev renderuje jako textura, která se zobrazuje nad objekty v herním světe. To je na rendering velmi náročné. Zato my teď děláme modifikace zobrazovaných textur v reálném čase, takže to rendering skoro nijak extra nezatěžuje. Můžete doslova vymalovat textury krví a zůstane to tak celý zápas,” řekl John Gibson, spoluzakladatel a prezident Tripwire.

Tak to vypadá, že vývojáři ví, co dělají a zvysoka kašlou na nějaké inovace v hratelnosti, příběhu a kdo ví v čem ještě. Chtějí vytvořit jednoduchou ale brutální kooperativní akci a vypadá to, že se jim to zřejmě podaří. A i kdyby v něčem přeci jen klopýtli, může je podržet komunita - Killing Floor 2 bude modovatelná ve všech směrech. Na Steam Early Access by se měla hra objevit v dohledné době...

Nejnovější články