Další díl série Civilization míří do vesmíru s duchovním nástupcem Alpha Centauri
zdroj: tisková zpráva

Další díl série Civilization míří do vesmíru s duchovním nástupcem Alpha Centauri

12. 4. 2014 19:45 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Letos na podzim můžete konečně odložit ošoupanou kopii Alpha Centauri a vykašlat se na solidní, leč nedokonalé klony typu Pandora: First Contact. Sid Meier a Firaxis vydají na PC, Mac a Linux strategii Sid Meier's Civilization: Beyond Earth, což je duchovní nástupce Alpha Centauri, jen s jiným názvem, protože značka Alpha Centauri patří EA.

Vývojáři z Firaxis představili (vlastně stále ještě představují) Civilization: Beyond Earth tento víkend během PAX v Bostonu, takže ucelenou charakteristiku hry bude lepší složit z dojmů zahraničních kolegů až na začátku týdne. Již nyní je ale jasné, že Beyond Earth bude stavět na herních principech z páté Civilizace (jedna jednotka na políčko, hexová políčka apod.), hra se však nemusí, ani vágně, držet historie, což designérům z Firaxis uvolnilo ruce k návrhu nové podoby celé řady prvků.

Namísto lineárního technologického stromu do hry tvůrci implementovali technologickou síť. Hráč už se po výběru technologie nemusí ubírat předem danou cestou, naopak dle voleb v průběhu hry se dostává k novým a dopředu neznámým technologiím.

Sid Meier's Civilization: Beyond Earth zdroj: tisková zpráva

Důležitou roli v tom hraje systém tří ideologií či přístupů (čistota, harmonie a nadřazenost), k nimž se hráč přiklání plněním questů, výběrem technologií, průzkumem a obecně stylem hry. Hra bude měřit každý váš krok a posuzovat podle toho náklonnost k jedné ze tří ideologií, což na oplátku ovlivní nabízené technologie, zkoumané jednotky či budovy a samozřejmě i vítězství.

Ve hře bude celkem pět druhů vítězství, které se pohybují od klasické dominance přes odhalení a spojení se super organismem, teraformování planety do přesné nápodoby Země až po první kontakt s inteligentní formou mimozemského života nebo vytvoření cyber civilizace, co se vrátí na Zemi a dá tam zase všechno do pořádku. Ostatně, hra začíná evakuací lidí ze Země po „Velké chybě“, kterou ale tvůrci nespecifikují a zřejmě o jejím charakteru hráči řeknou až v průběhu hry.

Na začátku hry si ale každý hráč vybírá frakci, loď a cílovou planetu, což výrazně ovlivní další průběh hry. Může si naklikat civilizaci a loď s kvalitním nákladem ze Země, nebo loď se zkušenými dělníky. Podobných kombinací má být mnoho a jde o slibný pokrok oproti volbě lídra s předem danými bonusy z předchozích dílů série Civilization.

zdroj: Archiv

Začátek každé hry by rovněž měl být mnohem méně předvídatelný než v předchozích dílech, protože nebude jasné, jaké fauna a flóra hráče na planetě čeká. Časem (15 - 60 tahů) samozřejmě dorazí na hráčovu planetu další kolonizační expedice a lze prý očekávat, že nebudou přátelské…

Další novinkou Beyond Earth má být možnost vypouštět na orbitu planety satelity různého druhu, které znamenají bonusy pro obvyklé aspekty typu ekonomika, výzkum apod. Satelity však lze sestřelit a ještě vylootovat zbytky, případně má každý satelit svou životnost.

Po víkendu si určitě pořádně sesumírujeme, co je vlastně Beyond Earth zač, protože řada informací se v tomto momentu kříží. V případě zájmu ovšem doporučuju (jako povinnou četbu) parádní rozhovor s tvůrci na webu kolegů z PC Gamer, případně některé z preview hry na Polygonu či Gamespotu.

Sid Meier's Civilization: Beyond Earth zdroj: tisková zpráva

Neodpustím si též debilní otázku. Zajímá vás to? Za mě už bylo na čase nechat pokřivenou historii z klasických Civek na chvilku odpočinout a vydat se k hvězdám.

Nejnovější články