Středověk trvá v Medieval II: Total War
zdroj: tisková zpráva

Středověk trvá v Medieval II: Total War

16. 5. 2006 22:22 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Pojem Total War je v herním průmyslu synonymem pro výrazy typu veliký, ohromný a pokračovatel strategické série, navazující na Medieval I, má tyto znaky ještě znásobit, tudíž nabídnout masivnější bitvy tisíců vojáků na rozlehlých bitevních polích (viz.

naše galerie s šesticí nových screenshotů). Zasazen bude samozřejmě do středověku, geograficky do oblasti Eurasie, severní Afriky a Ameriky. Při komandování vojska bude důležité dbát, kromě z předchozích dílů známých faktorů á la morálka, i na počasí a pokud možno ho využívat ve svůj prospěch, jako to udělal Napoleon Bonaparte v bitvě u Slavkova. Za deště se budou jednotky pohybovat pomaleji a v mlze se pro změnu sníží dohled. V otázce taktiky bude hrát velkou roli i využívání prostředí. Třeba když zablokujete cestu na planince, nepřátelské vojsko bude muset jít oklikou, která ovšem povede kolem kopečku, na nějž můžete umístit dalekonosné jednotky. Navíc by žádné místo na mapě nemělo být nedostupné.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Veškeré stavby, ať už jde o domy, hrady nebo zdi, by měly být plně zničitelné, přičemž efekty destrukce vypadají, jak demonstrují videa, moc hezky. Jednotky budou opět sbírat zkušenosti a napočítáte jich více jak 250 typů, od pěchoty, přes jízdu až po artilerii. Vývojáři prý většinu nadesignovali dle skutečných předloh a dobových nákresů. Z 21 ohlášených frakcí jsou zatím oficiálně potvrzeni třeba Turkové, Angličani, Španělé, Mongolové či Aztékové. Indiáni pochopitelně nebudou disponovat střelnými zbraněmi ani meči z vyšlechtěných kovů, ale technicky vyspělejším kolonizátorům dokáží i tak nakopat zadek, a to díky jejich zarputilosti. Bojují do posledního dechu, na rozdíl od většiny ostatních, kteří vezmou nohy na ramena po ztrátě poloviny kolegů. Nepřátelské vojáky bude možné zajímat a dle vašeho přístupu k nim si o vás udělají obrázek ostatní vojevůdci. V závislosti na zranění se bude měnit vzhled jednotek, tudíž ty, co mají blízko k nebeským branám, budou krvavé a pomuchlané.

Chovanci by se měli chovat inteligentně, takže třeba rota mušketýrů se rozestaví do několika řad za sebou, přičemž ta přední po výstřelu zaleze dozadu a nabije. Ve hře se objeví i speciální jednotky typu kněz, obchodník nebo kacíř. Tyto postavy budou hrát velkou roli, protože kupříkladu z kněze se může stát papež, jenž dokáže řádně pozvednout sílu i náladu vojska. Kupcův úděl zase spočívá v obsazování speciálních oblastí, čímž obdržíte suroviny navíc. Při opuštění stanoviště se výhody přestanou generovat, takže se nepřátelští obchodníci budou snažit navzájem vytlačovat, přičemž o vítězi většinou rozhodne úroveň postavy. Medieval II však nebude jen o bojích a můžete se těšit i na diplomatická vyjednávání. Další informace o této hře, která vyjde nejdříve na konci roku, najdete v našich dřívějších novinkách.
zdroj: Actiontrip, IGN, BoomTown, GameSpy

moolker

Nejnovější články