Jak obstál Quake IV v recenzi na IGN?
zdroj: tisková zpráva

Jak obstál Quake IV v recenzi na IGN?

14. 10. 2005 19:19 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Pouhé čtyři dny dělí Američany od uskutečnění invaze na planetu Stroggos v Quake IV, kam už měli možnost zavítat kolegové ze serveru IGN a o své poznatky se podělili v první internetové recenzi.

Výsledná známka 82% toho moc neřekne a proto si pojďme shrnout, co přesně se jim na hře líbilo a jak se liší od DOOMa III. Stejně jako PC Gamer si IGN stěžují na příliš lineární úrovně, kde si navíc designéři ulehčovali práci zastaralými metodami, že někde něco seberete nebo vykonáte a najednou se z ničeho nic odemknou dříve zamčené dveře apod. Na druhou stranu se prý nemusíte bát, že byste strávili celou hru v temných klaustrofobických chodbách (jelikož nechybí spousta venkovních lokací či barevnějších a celkově světlejších míst), ani že by na vás podle ohraného klišé vyskakovali nepřátelé schovaní za rohem nebo se znenadání teleportovali za vaše záda, jakmile něco provedete.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Při plnění úkolů v misích, jejichž zdolání zabere asi 10 hodin, vám budou čas od času dělat společnost počítačem ovládaní parťáci (samí chlapi - typicky technik schopný opravit brnění nebo zdravotník doplňující vaše zdraví, tudíž hra je docela snadná), kteří umí nadělat v řadách nepřátel více škod, než bývá zvykem, a jejich schopnost najít vhodnou cestu (pathfinding) ujde. Nicméně se údajně dost pletou pod nohy, když je potřeba ustoupit vzad. Ve srovnání s F.E.A.R. nepobrali nepřátelé moc inteligence, takže zapomeňte na nějaké taktické úhybné manévry, jen si prostě obvykle tupě stoupnou přímo před vás a pálí ze zbraně. Ty sklidily od IGN pochvalu díky možnosti postupného zdokonalování mody (to však nejde v síťové hře) a za automaticky připevněnou svítilnu, kterou si vaši pomocníci sami zapnou v temných prostorech, což prý navodí pěknou podívanou (ala Republic Commando).

Tím jsme se plynule dostali k enginu Quake IV, který redaktora IGN ohromil řadou nových vychytávek a efektů (podobným těm z Prey E3 videa), které DOOM III neuměl nebo se tehdy myslelo, že nejsou v praxi realizovatelné. Ohledně zkušeností, na jakém hardware běžela hra při jakém nastavení rychle/pomalu, nezaznělo ani slovo, což byl však možná záměr - viz mrkněte na dvacítku típnutých "skutečných" širokoúhlých screenshotů z PC verze, tu a tam s texturami v poměrně nízkém rozlišení & ale s výborně zpracovanými modely postav. Pasáže v intuitivně ovládaných vozidlech se prý zvrhávají v silně arkádovou řežbu, i z toho důvodu, že mají neomezeně střeliva a po chvilce neaktivity se jim samy obnoví štíty. "Old-school" multiplayer s maximálně šestnácti účastníky čítá devět map v jediném Tournament módu. P.S. Q4 demo se podle Activision určitě neobjeví před příchodem plné verze.
zdroj: IGN

jd

Nejnovější články