Některé hry z vydavatelství Paradox Interactive máme u nás na Games moc rádi. Jejich strategická série Crusader Kings se nakonec stala na dlouhé roky nedílnou součástí našeho YouTube kanálu. Nic to ale nemění na tom, že si firma momentálně nevede nejlépe.
Podle finanční zprávy za druhé čtvrtletí 2021 vydavatel nevydělal tolik, co za stejné období loňského roku. Předseda představenstva Fredrik Wester to dokonce označil za „velké zklamání“. Důvodem je dle vyjádření firmy hlavně dopad pandemie na tempo vydávání nových rozšíření ke strategickým titulům, které tvoří většinu portfolia Paradoxu. Na druhou stranu Wester dodává, že tvorba her je maraton, nikoliv sprint.
The report is a major disappointment and we know we can do a lot better. That being said, it is a marathon and not a sprint.
— Fredrik Wester (@TheWesterFront) August 10, 2021
Paradox vydal během druhého čtvrtletí roku 2021 čtyři rozšíření pro stávající tituly, některé si ale za rámeček rozhodně nedá. Bylo mezi nimi například i neslavné DLC pro Europa Universalis IV zaměřené na drobné státy Leviathan. Rozšíření bylo tak mizerné a rozbíjelo balanc původní hry, že si dokonce odneslo označení nejhůře hodnoceného titulu na Steamu a šéf vývoje musel přispěchat s omluvou.
„Jedním z mnoha neblahých důsledků covid-19 je, že pandemie ovlivňuje tempo, jakým můžeme vyvíjet a vydávat nový obsah. Přestože naše rostoucí hráčská základna vytváří solidní základ pro budoucí růst, počet vydaných titulů v posledních dvou čtvrtletích nenaplnil naše ambice. Výnosy za druhé čtvrtletí klesly o 13 % a zisk před zdaněním o 44 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku,“ okomentovala situaci generální ředitelka společnosti Paradox Interactive Ebba Ljungerud.
Ve finanční zprávě ale padlo i pár pozitiv. Firma se například pochlubila tím, že si u nich vytvořilo účet více než 20 milionů hráčů, z nichž přes 5 milionů tvoří silná a stabilní komunita. Fredrik Wester pak na Twitteru připomněl také „několik zajímavých licenčních smluv na hry ze světa World of Darkness“. Vzhledem k problematickému vývoji Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2, které rozhodně nevyjdou v letošním roce a jejich vývoj má po původních Hardsuit Labs přebrat jiné studio, by ale možná bylo lepší na tuhle záležitost příliš neupozorňovat.