Clair Obscur: Expedition 33 je natolik výjimečným JRPG z francouzské dílny, že mu Kuba Malchárek v recenzi „napařil“ nekompromisní desítku. Sandfall Interactive po zásluze sklízí plody usilovné práce a určitě jim dělají radost i prodeje. Studio se skvěle představilo hernímu světu, díky čemuž teď jeho členové mohli navštívit autory svých žánrových inspirací.
Guillaume Broche, Francois Meurisse, Tom Guillermin from Sandfall, and Alexis Garavaryan from Kepler—creators of EXPEDITION 33—visited the Square Enix office for a creatively rich exchange of visions and ideas.
— 浜口直樹 / FFVII REMAKE is coming to Switch2 & XBOX? (@nhamaguc) July 24, 2025
-
EXPEDITION 33のクリエイターであるSandfallのGuillaume… pic.twitter.com/hIhMNYZJ8c
Na platformě X se ukázala fotka zachycující sympatický moment. Režisér hry Guillaume Broche, hlavní programátor Tom Guillermin a spoluzakladatel Francois Meurisse navštívili společně s Alexisem Garavaryanem z vydavatelství Kepler firmu Square Enix, která je kolébkou kultovní série Final Fantasy. Její herní principy i přístup k vyprávění byly pro celý Sandfall v podstatě takovou předlohou.
Šlo o přátelskou návštěvu, kdy se týmy setkaly, aby si vyměnily kreativní vize a nápady. Současně došlo k prohlídce kanceláří a také na setkání s vedoucím vývoje Final Fantasy VII Rebirth Naokim Hamagučim. Na chvíli se dle přiložené fotografie zastavil i producent značky Jošinori Kitas.
Jde o moc příjemné připomenutí toho, že vývojáři a studia mezi sebou na rozdíl od příznivců různých konzolových stájí nebojují, ba naopak mají mezi sebou dobré vztahy a mohou se vzájemně inspirovat k vytváření zapamatování hodných děl. Square Enix navíc pro členy týmu Sandfall Interactive nebyl jedinou japonskou zastávkou.
Stejná delegace dorazila i do Kojima Productions, kde se setkala i se zakladatelem studia Hideem Kodžimou. Legendární tvůrce s nimi prohodil několik slov, za což mu tým vlastnoručně podepsal kopie Clair Obscur: Expedition 33, které se ve sbírce jistě neztratí. V jeden moment se tak setkali lidé, kteří stojí za tím nejlepším, co letošní videoherní rok dosud nabídl.
Tak snad vývojářský tým na svém výletu do Asie načerpal velké množství nápadů, aby je mohl přetavit do případného dalšího hodnotného obsahu, který by udělal radost nejen Kubovi.