Správnou Star Wars hru dělají buď světelné meče, nebo možnost sednout si za knipl X-Wingu či TIE Fighteru. Více či méně povedených leteckých simulátorů má tahle série za sebou pěknou řádku, jen je zatím těžko říct, jestli bude nově oznámený Star Wars: Squadrons spíše jako Rogue Squadron 2: Rogue Leader, který byl sice skvělý, ale vyšel jen na GameCube, nebo spíš jako dost mizerný Starfighter z roku 2001.
Nově zveřejněných pět minut záběrů z nočního přenosu EA Play ale vypadá vcelku slibně. Star Wars: Squadrons nabídne multiplayerové kočkování 5 na 5 a také dvě singleplayerové kampaně za temnou a světlou stranu, rozumějte za Impérium a za rebely.
Možnosti uživatelského rozhraní v kokpitu dost připomínají původní devadesátkový TIE Fighter a X-Wing, jen samozřejmě v modernějším balení. Máte tu ukazatel rychlosti, lasery, energii pro štíty, zbraně a motory, munici pro těžší zbraně, radar, ukazatel poškození své vlastní lodičky a možnost zapnout štíty vepředu či vzadu. Tahle ikonická dvojice lodí ale nebude jediná, do které vás Squadron plánuje usadit.
Vedle třídy čistě bojových letounů na vás čekají hned tři další se zástupcem z každé strany – obranné TIE Interceptory a A-Wingy, podpůrné TIE Reapery a U-Wingy a bombardéry TIE Bomber a Y-Wing. Taky vás vždycky fascinovalo, jak je Impérium v pojmenovávání velmi systematické, zatímco rebelové svým lodičkám dávají jméno podle toho, jaké písmenko jim tvarem připomínají?
V jednotlivých třídách jsou samozřejmě rozdíly v ovládání. Obranné lodě nejsou tak dravé a tolik nevydrží, ale jsou rychlé. Podpůrné jednotky mohou svým kolegům doplňovat munici a iontovými děly na chvíli vyřadit nepřátelské lodě z boje, samy o sobě je ale moc nepoškodí. Bombardéry dokážou zasadit velkou ránu, ale potřebují, aby nepřítele někdo rozptyloval, protože jsou pomalé.
Své vesmírné plavidlo si budete moct i přizpůsobovat a EA si dává velký pozor na to, aby zdůraznila, že ve Squadrons nebudou mikrotransakce. Vylepšení pro pilota či pilotku a letoun tak budete odemykat pouhým hraním. Některá vylepšení jsou kosmetická, jiná poměrně klíčová pro strategii včetně různých druhů laserů, štítů, naváděných střel a tak podobně.
Samotná bojiště budou na počet hráčů poměrně rozlehlá a většina multiplayerových bitev bude mít několik fází. Zatím není úplně jasné, jak se bude rozhodovat o úspěšně ubráněném bodu, ale pokud se v Motive Studios inspirovali Battlefieldem či Battlefrontem, nejspíš půjde o kombinaci časového limitu a odečítání úspěšně sestřelených nepřátel.
Star Wars: Squadrons vycházejí 2. října a od začátku budou podporovat multiplayer mezi všemi svými platformami, tedy PC, PS4 a Xboxem One. Mimo Xboxu se počítá také s headsety pro virtuální realitu, ale možná si budete nejprve chtít otestovat, jestli vám točky a vrtule nevyvolají brutální kinetózu. Kyblíčky s sebou!