Take-Two ruší další neoznámenou hru od tvůrců Mafie III
zdroj: Vlastní foto autora

Take-Two ruší další neoznámenou hru od tvůrců Mafie III

4. 11. 2021 11:30 | Novinky | autor: Šárka Tmějová |

Vydavatelství Take-Two ukončilo vývoj neoznámeného herního projektu kalifornského studia Hangar 13, tvůrců Mafie III a loňského remaku Mafia: Definitive Edition. S odvoláním na zdroje seznámené s rozhodnutím to uvádí server Bloomberg. Podle středečních finančních výsledků firmu přišla zrušená hra na 53 milionů dolarů (1,17 miliardy korun). Navzdory investici ale byla časově příliš vzdálená dokončení.

Projekt s kódovým označením Volt navzdory spekulacím nikdy nebyl Mafií IV, ale zcela novou značkou, jejíž vývoj započal v roce 2017. V poslední době se potýkal s problémy kvůli pandemii covidu, několika restarty celého procesu i s technologickými brzdami.

Samotná hra měla být online bojovkou z pohledu třetí osoby se superhrdiny. Kotaku píše, že Volt byl zamýšleným kooperativním titulem pro tři hráče, kde se vaši protivníci mohli spojit v jednu ještě silnější entitu. Arkádová akce pracovala se systémem tříd, přičemž kódové označení Volt mělo odkazovat na obřího super robota Voltrona ze známé animované série.

Zrušení projektu se má dotknout až 200 vývojářů. Podle e-mailu zakladatele a CEO Hangaru 13, Hadena Blackmana, určeného jeho podřízeným Take-Two považovalo projekt Volt za příliš nákladný a rizikový.

2K ho ale mělo ujistit, že nebude nutné propouštět, vydavatelství studiu věří a brzy se může začít věnovat vývoji jiného, úspěšnějšího titulu. Hromadným propouštěním si studio nicméně prošlo už dvakrát před třemi a čtyřmi lety, stejně jako nejde o první zrušený projekt pro Hangar 13, který má mimo centrály v Novatu pobočky i v Brně, Praze a britském Brightonu.

Kromě pokračování Mafie měli vývojáři před časem pracovat i na projektu Rhapsody, jehož pozůstatky v podobě mapy Berlína se nacházely právě v souborech třetí Mafie. Ta byla pro Hangar 13 debutem, ale ani její kritická hodnocení, ani prodeje nedosáhly na taková čísla, jaká by si vedení Take-Two představovalo.

Mluvčí 2K pro Kotaku uvádí, že zrušený projekt Hangaru 13 byl kreativně ambiciózní a vzrušující, ale při vzniku nových značek vyvstává spousta situací, které firmu přimějí k rozhodnutí vývoj zastavit. Jako celek prý podporují tvůrčí svobodu a riskování, vždy však vyvážené komerčními a finančními aspekty. V Hangar 13 mají plnou důvěru a budou úzce spolupracovat na tom, aby se členové týmu mohli pustit do nových projektů v rámci firmy, ať už ve svém domovském studiu, nebo některém z dalších týmů, které sdružuje.

Mohlo by tentokrát už skutečně dojít na Mafii IV? Podle Jasona Schreiera se o první návrhy pokračování Hangar 13 pokoušel už na přelomu let 2016-2017, od té doby se na ní ale aktivně nikdy nepracovalo. Tak třeba tentokrát.

Nejnovější články