Pracovat 15 hodin 7 dní v týdnu je v pořádku, tvrdil autor The Callisto Protocol. Už se omlouvá
zdroj: Krafton

Pracovat 15 hodin 7 dní v týdnu je v pořádku, tvrdil autor The Callisto Protocol. Už se omlouvá

5. 9. 2022 17:30 | Novinky | autor: Šárka Tmějová |

Zakladateli studia Striking Distance, Glenu Schofieldovi, se během uplynulého víkendu podařilo rozpoutat menší kauzu. Jeho nyní již smazané tweety měly propagovat kulturu drsných přesčasů před vydáním hry, tzv. crunch.

Schofield, jehož tým v současné době dokončuje hororový survival The Callisto Protocol, který vzniká na duchovním odkazu autorovy dřívější série Dead Space, se v sobotu nechal slyšet, že on a jeho tým běžně pracují 12 až 15 hodin denně, šest až sedm dní v týdnu, bez pořádné pauzy na jídlo, a je to tak v pořádku – protože svou práci zbožňují.

„O naší hře mluvím jen během akcí. Děláme 6-7 dní v týdnu, nikdo nás k tomu nenutí. Vyčerpání, únava, covid, ale makáme. Bugy, glitche, optimalizace. 1 poslední kontrola audia. 12-15hodinové dny. Tohle jsou hry. Tvrdá práce. Práce během oběda, večeře. Děláš to, protože to miluješ,“ napsal Schofield na svůj Twitter. A sesypala se na něj hromada kritiky.

Herní novinář Jason Schreier glosoval, že Schofieldovo prohlášení z pozice šéfa studia je v podstatě definicí kultury crunche. „Samozřejmě, že nikdo nikoho ‚nenutí‘ takhle moc pracovat. Ale když nebudete, odrazí se na to na bonusech nebo na příležitostech k povýšení. ‚Děláš to, protože to miluješ.‘ Zneužívání vášně. Tohle je důvod, proč spousta lidí z herního vývoje vyhoří,“ reaguje Schreier na Schofieldův workoholický tweet.

Poukazuje i na to, že Schofield nemůže být v tomto ohledu příliš objektivní a zaměstnanci k němu patrně nebudou stoprocentně upřímní ohledně toho, nakolik jim přesčasy opravdu vadí, když rozhoduje o jejich platu a pozici.

Schofield v reakci na kritiku svůj tweet smazal a vzápětí se za něj i omluvil: „Každý, kdo mě zná, ví, jak si vážím lidí, s nimiž pracuji. Můj předchozí tweet měl odrážet hrdost na to, jak tvrdě a hodně můj tým pracuje. Bylo to špatně. Vážíme si vášně a kreativity, nikoliv přesčasů. Omlouvám se svému týmu za vyznění svého příspěvku.“

Nejnovější články