Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii nejprve vypadala jako úsměvná, jednoduchá odbočka s nejoblíbenějším vedlejším hrdinou celé série, Goró Madžimou. Jenže čím víc toho ze hry můžeme vidět, tím víc se zdá, že si ve studiu Ryu ga Gotoku řekli: „Uděláme si z legrace hru, která bude lepší než Skull and Bones a zvládneme to za desetinu času (a rozpočtu).“
Když se předvádí souboje, tak hra nijak nevybočuje z toho, co akční Yakuzy předvádí. Tedy díky tomu, že Goró ztratil paměť a ocitl se v pirátské realitě, mohou autoři víc popustit uzdu fantazii. Chvíli tak protivníky rubete se stylem Mad Doga a kolem vás krouží vaši stínoví dvojníci, chvíli nato si nasadíte pirátský klobouk, vytáhnete dva tesáky a už jede halucinační trip, kde se houpete do boje na řetězu, kolem vás létají rotující zbraně a když jde do úzkých, zavoláte si hudebním nástrojem na pomoc žraloka, sadistického opa nebo obřího papouška.
Když ale přijde řada na námořní souboje, uvědomíte si, jak moc může Ryu ga Gotoku zahanbit Ubisoft. Námořní souboje totiž z videí hodně evokují roky a roky a roky vyvíjené Skull and Bones. Ano, z pohledu ovládání jsou rychlejší a ještě arkádovější. Nicméně i Skull and Bones měla oproti Black Flagu ještě arkádovější ovládání lodě. Celkově má ale vlastně Yakuza: Pirate in Hawaii vše, co léta trvalo dostat do ztrápeného titulu od Ubisoftu.
Rozhodující moment přichází v okamžiku, kdy dojde k abordáži, což je segment, který ve Skull and Bones chyběl úplně. Jistě, důvodem byl i fakt, že jde o online titul, nicméně v konečném důsledku hra nikdy s multiplayerovým prvkem nepracovala tak, jak mohla a bylo cítit, že se vzdala velké části hratelnosti pro nepříliš funkční kooperativní prvek.
No a Yakuza vás nechá v pohodě naskočit na nepřátelskou palubu a začít řezat do nepřátel po boku svých spolubojovníků, kde najdete třeba nindžu, uspávajícího berana či chlapíka s kohoutí maskou. Ukrást cizí loď nepříteli doslova z rukou je zkrátka vždycky lákavější vize.
Navíc, Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii si plně uvědomuje, že je šílenou arkádou a plně toho využívá, zatímco Skull and Bones sice nechávala vašim lodím bizarní skiny, ale vlastně nikdy nedokázala přiznat svoje střelené kořeny. A tak si v japonském konkurentovi můžete na loď namontovat raketomety, laserová děla, masivní plamenomety anebo vrhače žraloků. Chápete? Vrhače žraloků! Tohle je ta správná pirátská nátura!
I když odhlédneme od námořních soubojů, zdá se, že japonský počin má vše, co titul od Ubisoftu a ještě k tomu tunu věcí navíc. Spoustu převleků, stylizaci lodi, miliardu skinů? Obě hry. Ale pak je tu ještě spousta miniher v Yakuze – od pokeru, přes golf, starání se o zvířátka, rekrutování posádky, casino, až po lodní souboje v aréně… a také příběh. Jsem vážně zvědavý, jestli si všechny tyhle prvky sednou dohromady, ale nedá se říct, že by nás Ryu ga Gotoku ve své historii někdy výrazněji zklamali.
Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii vyjde 21. února na PC, PS5 a Xbox Series X/S.