Možnost projít Fallout bez zabití původně nebyla v plánu, říká Tim Cain
zdroj: Interplay

Možnost projít Fallout bez zabití původně nebyla v plánu, říká Tim Cain

18. 12. 2023 16:00 | Novinky | autor: Jakub Malchárek |

Herní veterán a praotec původních Falloutů, Tim Cain, letos rozjel vlastní kanál na YouTube, kde se čas od času dělí o zajímavé zákulisní informace z vývoje svých nejslavnějších her. Už jsme například psali o tom, jaký původní účel měly ikonické protiatomové vaulty. Tentokrát se legendární vývojář jal rozebírat pacifismus ve hrách. Tedy konkrétně možnost dohrát RPG bez přímého zabíjení postav. Původně totiž tato oblíbená kratochvíle ve hře být vůbec neměla.

 

„Ve Falloutu to byl v podstatě omyl. Měli jsme navrženou celou hlavní dějovou linku, když nám někdo z oddělení testování kvality řekl, jestli víme o tom, že celou hru lze dohrát bez zabití jediného člověka. Ukázalo se, že pacifistický průchod byl výsledkem jednoho konkrétního způsobu dohrání, při kterém nikdo nezemřel,“ vzpomíná Cain a dodává, že v jeho vývojářské kariéře šlo o zlomový bod.

„Natolik se nám tato otevřenost zalíbila, že jsme ji v pozdějších hrách už umožňovali cíleně. Tedy alespoň tam, kde jsme měli kreativní volnost. Stejně tak jsme se ale snažili jít i opačným směrem, aby bylo možné naopak zavraždit úplně všechny.“

„Jádrem RPG je podle mě přesně tato volnost. Hrát podle sebe a vlastních pravidel, nikoliv jít nejoptimálnější cestou s nejlepšími bonusy. Úspěch dobré hry se měří podle zábavy, kterou si u ní užijete, ne podle výše levelu nebo počtu splněných questů,“ dodává Cain.

Tim Cain spustil svůj YouTube kanál před zhruba sedmi měsíci a skoro každý den uploaduje zhruba 10minutové video. Často probírá zajímavosti ze svých her nebo se obecně zaobírá širšími tématy ve videohrách a herním průmyslu, kdy porovnává dnešní poměry se zlatou érou klasických RPG z 90. let. Víte například, že studio Troika Games jednu dobu pracovalo na hře ze světa Pána prstenů?

Nejnovější články