Mix DayZ a Minecraftu jménem 7 Days to Die míří i na konzole
zdroj: tisková zpráva

Mix DayZ a Minecraftu jménem 7 Days to Die míří i na konzole

8. 4. 2016 12:08 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Dva a půl roku je ve stádiu nepřetržitého vývoje (a zároveň early accessu na Steamu) zombie survival akce 7 Days to Die. Telltale Publishing oznámili, že hru od studia The Fun Pimps nově vydají na PS4 a Xbox One a to v červnu letošního roku. Okamžitě to vyvolává otázku, v jakém stavu hra vyjde, protože na PC vyšla čerstvě alfa verze s pořadovým číslem 14. Tvůrci ani vydavatel v tiskové zprávě nehovoří o tom, zda na konzole vyjde rozpracovaná hra a nebo zda The Fun Pimps hru vydají v ostré verzi na konzolích i PC.

Co ale zmínili, jsou odlišnosti konzolové verze. K dispozici bude nový multiplayerový mód podporující split-screen, takže můžete hrát s kamarádem z gauče. Časem přibudou informace o dalších multiplayerových módech a pokud si hru předobjednáte, dostanete skiny pěti postav z The Walking Dead od Telltale včetně Michonne a Lee Everetta. Cena hry je 30 dolarů a do budoucna se plánují DLC.

Jelikož ale toto oznámení doprovází jen hraný trailer, stojí za to připomenout si, oč v 7 Days to Die jde. Váš hrdina a nebo hrdinové, pokud hrajete v kooperaci, mají sedm dní na to, aby se ve světě zamořeném zombiemi připravili na obrovskou hordu nemrtvých, která na konci této časové lhůty přijde. Se zombiemi se samozřejmě musí utkat i během onoho týdne, ale proti finální hordě to nic není. Pokud vás zakousnou už tito nemrtví, byť jsou ve stylu Úsvitu mrtvých nepříjemně rychlí, proto hordě nemáte šanci.

Kromě klasické FPS hratelnosti má 7 Days to Die ještě několik es v rukávu. Tím první je otevřený svět, jímž vandrujete, sbíráte zásoby, výbavu, občas narazíte na nějaký quest a připravujete se na finální střet. K dispozici je ale také rozsáhlý crafting, bez nějž se neobejdete, protože spoustu předmětů musíte vyrobit z nalezených surovin. K tomu se přidává stavba vaší základny, třeba pořádně opevněného srubu.

Jenže, protože je hra voxelová, veškeré prostředí je zničitelné, což znamená velký potenciál ohledně craftingu i stavění vaší protizombíkovské pevnosti. Počítejte ale s tím, že gravitace má vliv na vaše stavby. Špatně postavený dům vám spadne, nešikovně vykopaná šachta vás zavalí...

Navíc, k dispozici jsou procedurálně generované světy, kam se můžete vydat sami nebo s kamarády, což opět zajišťuje pořádnou variabilitu jednotlivých her. Teoreticky by mohl multiplayer fungovat i jako PvP, kdy si bude navzájem vykrádat základny a půjdete si po krku. Sympatický je ale fakt, že 7 Days to Die od začátku pracuje s myšlenkou, že hrajete sami a nenutí vás do multiplayeru.

zdroj: Archiv

Že tahle hra není jen okatým skloubením DayZ a Minecraftu napovídá fakt, že se jí v early accessu prodalo 1,5 milionů kopií a hodnocení na Steamu jsou z drtivé většiny kladná. Navíc, hráči v 7 Days to Die utápí klidně i stovky hodin, což je ukazuje, že hratelnost je návyková a přitom se princip sedmidenního přežívacího cyklu neomrzí.

Není divu, protože pokud funguje dostatečně dobře crafting a stavba budov, princip vytvoření co nejlepší pevnosti, do níž se v noci stahujete a na konci sedmého dne se bráníte smrtící vlně zombíků je velmi atraktivní. Jak hra vypadala ve fázi alfa 13 se podívejte na fanouškovském traileru níže.

Nejnovější články