Víkendový únik záběrů z rozpracovaného GTA VI je jednou z nejvýraznějších událostí, které v poslední době herní svět postihly. Samozřejmě okamžitě vzbudil vlnu názorů napříč komunitou, oscilující mezi vyjadřováním podpory vývojářům z Rockstar Games a vyloženě ignorantskými poznámkami, mířícími na vizuální kvalitu uniklé verze.
Jedním takovým negativně laděným tweetem si ovšem autor s přezdívkou AvgGuy pořádně naběhnul. Uvedl totiž, že grafika je jednou z prvních věcí, které jsou během vývoje hotové, takže žádné zlepšení nad rámec prezentovaných záběrů nemůžeme čekat. Většině lidí, a to i těch, kteří nemají s herním vývojem vůbec nic společného, je nejspíš jasné, že je zmíněný výrok kolosální hloupost, do debaty ale přece jen zvládl přinést něco dobrého.
Na základě něj (a samozřejmě i řady podobných komentářů) se Rockstaru vydali na pomoc kolegyně a kolegové z jiných vývojářských studií a začali hojně předvádět, jak vypadaly jejich hry v raných fázích existence. Díky tomu se můžete podívat třeba na záběry z vývoje prvního The Last of Us, na to, jak vypadal nehotový Thunderjaw v Horizon Zero Dawn (dokonce si můžete povšimnout i chybějící Aloy, kterou nahrazuje postava z Killzone), nechybí ani Uncharted 4 nebo Control.
This is the greatest extremely-confident-but-has-no-idea-what-they're-talking-about take I've ever seen.
— Xavier (@xavierck3d) September 19, 2022
Magnificent. pic.twitter.com/Htra4ov62a
Extrémní proměny v průběhu vývoje se ale samozřejmě netýkají jen blockbusterů, a tak se s ranou verzí Cult of the Lamb přidalo i studio Massive Monster, Sam Barlow zase ukázal, že vývojová verze konkrétní scény z jeho Immortality připomínala spíše pět vibrátorů sedících kolem stolu. Na výběr zmíněných ukázek se můžete podívat níže, a pokud jste snad měli strach, že GTA VI bude vypadat otřesně, třeba vás trochu uklidní:
What art looks like for a video game in development. https://t.co/15bo6L6qMa
— Kurt Margenau (@kurtmargenau) September 20, 2022
Yes..this is what the Last of Us looked like in it's development stages.
— Naughty Dog Central (@NaughtyNDC) September 20, 2022
Every game you ever played went through this. pic.twitter.com/acNFSRjIAo
"Graphics are the first thing finished in a video game"
— Sam Barlow, offering IMMORTALITY (@mrsambarlow) September 20, 2022
FYI, here's what IMMORTALITY looked like for the first 2 years where we were focused on getting the A.I. and combat gameplay balanced vs. how it shipped pic.twitter.com/lXoBQeKYUO
"Graphics are the first thing finished in a video game"
— Cult of the Lamb (@cultofthelamb) September 20, 2022
Here's what early versions of Cult of the Lamb looked like pic.twitter.com/F5EyEH6M9r
"Graphics are the first thing finished in a video game"
— Cian Maher (@cianmaher0) September 20, 2022
Here's a Thunderjaw from an early build of Horizon: Zero Dawn pic.twitter.com/Xq6fw5fS0e