Ať už jste hráli Skyrim, nebo ne, určitě aspoň z internetu znáte úvodní scénu, kde se proberete na vozíku a jeden z rebelů vám vysvětluje, jak jste se snažili překročit hranice, když vás přepadli imperiální vojáci. Z téhle scénky se stal fantastický meme, a museli byste tak žít pod kamenem, kdyby vám utekla.
Proč o ní mluvím? Nedávno se na Twitteru rozpovídal Nate Purkeypile, veterán z Bethesdy, který pro studio pracoval jako výtvarník dlouhých 14 let. V sérii tweetů popsal neuvěřitelné technické problémy, se kterými se tvůrci museli poprat.
Během cutscény má totiž vozík zachovanou simulovanou fyziku. Toto poněkud bizarní rozhodnutí vedlo k tomu, že například pokud cesta měla příliš velké kameny, povoz sebou začal divoce házet a podobně. Tvůrci proto na tomhle otvíráku strávili až přehnaně dlouhou dobu, aby všechno vypilovali.
So, I have a story about the Skyrim Intro and how hard game development is.
— Nate Purkeypile (@NPurkeypile) August 17, 2021
That intro is famous now, but back then, it was just that one thing that we had to keep working and working on forever. I lost track of how many times I've seen that cart ride. Easily hundreds. (thread) pic.twitter.com/D0E0oZ5uX8
V jeden moment se navíc všechno zaseklo na podivném bugu: Povoz občas z neznámého důvodu vystřelil do vzduchu. Zpočátku nikdo nevěděl, co se děje. Jak se později ukázalo, hra měla jiný bug, kvůli kterému nešly sbírat včely, takže by hráč nemohl vytvořit některé lektvary. Když ovšem tvůrci opravili tenhle problém, ze včel se staly objekty s kolizí, se kterými jednoduše nešlo pohnout. To vedlo k tomu, že se včela rozhodla přejít silnici, po které zrovna jel i povoz, ten do včely narazil a odletěl do oblak.
Včelí kolize měly humorný důsledek v případě, že jste měli v inventáři med. Tehdy vás totiž začaly včely sledovat a mohly vás dokonale obklíčit a uvěznit. Zkrátka taková medová policie.
Historka od Nata Purkeypila jenom přibližuje, jak neobyčejně komplikovaný vývoj her s otevřeným světem je. Když opravíte jeden problém, mohou se okamžitě objevit další, jak kdybyste sekali hlavu hydře.
Mimochodem, na tohle téma jsme měli v našem Fight Clubu hosta, Jana Rückera z Warhorse. Pokud vám tahle epizoda utekla, rozhodně vám ji doporučuju, pokud si chcete poslechnout, jak moc některé bugy mohou vývojářům zamotat hlavu.