Věčná debata o obtížnosti her od FromSoftware dosáhla nové, bizarní úrovně. Hráč s přezdívkou Nora Kisaragi na diskuzním fóru 4chan chce v září hnát vývojáře k soudu za to, že jejich hry jsou příliš obtížné a skrývají spoustu obsahu, ke kterému se nedostali ani ti nejlepší a nejzarytější hráči. Nasaďme si alobalové čepice a pojďme si rozklíčovat prapodivná tvrzení.
there's a guy on 4chan who's planning to sue Fromsoft because he thinks there's more of Elden Ring that's inaccessible to the average player pic.twitter.com/jCESV6HqbT
— kate bush's husband (@airbagged) July 27, 2024
„Bandai Namco má 25. září slyšení u soudu v rámci mé žaloby ohledně Elden Ringu, kde tvrdím, že jsme hráli jen polovinu obsahu her od FromSoftware, a že uvnitř se skývá úplně nová hra, ke které je příliš obtížné se dostat. Budete si muset uvědomit, že vám datamineři lhali. Žádný vystřižený obsah neexistuje, jde o části hry, které jsou akorát stále neobjevené,“ vysvětluje zarytý zhrzený fanoušek.
Případ můžeme s klidem přirovnat ke konspirační teorii s paralelními realitami. Podle žalujícího hráče existují z různých náznaků důkazy o velkých částech her, které nikdo nikdy nespatřil. Zmiňuje například jednoho z bossů ze Sekiro – Genichira, který se v artbooku ke hře objevuje v nindžovském úboru. Nebo že například v jednom z preview v herním magazínu byl obrázek lovce Ghermana z Bloodborne v rybářské vesničce, tedy v jedné z posledních úrovní datadisku The Old Hunters.
Ano, jde spíše o kuriozitku, která téměř s jistotou nebude mít vůbec žádný dopad. Je totiž veskrze běžné, že se do finální hry vše nedostane, případně v jiné podobě, zatímco hrubé koncepty zůstanou uložené hluboko v souborech, které pak na světlo světa vytahují datamineři. Příkladem budiž hned několik návrhů na bossy v Bloodborne, které jsme ve hře neviděli a existují pouze jako velmi hrubé, takřka nefunkční konstrukty, nikoliv jako skrytý obsah pro ty nejšikovnější.
Nechápejte mě špatně, FromSoftware obsah hráčům neservíruje zrovna na stříbrném podnose. Například pro hraní datadisku Shadow of the Erdtree pro Elden Ring bylo nutné zdolat nepovinného bosse, kterého v den vydání dodatku porazilo necelých 38 procent hráčů. FromSoftware jsou mistři skrývání obsahu a jejich hry se většinou analyzují celé roky, při kterých oddaní fanoušci pátrají po všech tajemstvích a skrytých náznacích dosud neviděných fenoménů.
A klidně se může stát, že v případě Sekira, Bloodborne a Elden Ringu budou ještě roky vycházet na povrch záhady a drobky nikým neviděných pomrknutí. Že by ale Mijazakiho hry skrývaly ještě celé hratelné pasáže a my skutečně hráli jen jakousi polovinu obsahu, je vysoce nepravděpodobné.