Dragon Age: The Veilguard se odehrává dekádu po Inquisition. Má míň připomínat MMO
zdroj: BioWare

Dragon Age: The Veilguard se odehrává dekádu po Inquisition. Má míň připomínat MMO

17. 6. 2024 15:00 | Novinky | autor: Adam Homola |

Nedávno přejmenované Dragon Age: The Veilguard se konečně, po dlouhých letech ve vývoji, začíná rýsovat. Na Summer Game Festu jsme se dočkali nového traileru, který minulé úterý doplnily ještě záběry z hraní. Nyní, v rámci otázek a odpovědí na Discordu hry, dostáváme spoustu nových menších i větších detailů. Předně máme potvrzeno, že se The Veilguard bude odehrávat deset let po událostech Dragon Age: Inquisition. Hlavní hrdina či hrdinka předchozího dílu přitom v nové hře nějakým způsobem bude figurovat, nikoliv ale jako protagonista.

Dragon Age: The Veilguard slibuje odklon od některých herních struktur, které byly k vidění v jeho předchůdci. Kontroverzní mechanismus moci z Inquisition, kterou jste museli posbírat, abyste mohli v příběhu pokračovat, šel například z kola ven.

Místo toho hra nabídne mnohem plynulejší systém postupu, v němž se lokace vyvíjejí na základě rozhodnutí. To by vás mělo ponouknout k opětovnému navštěvování lokací za účelem plnění „ručně vytvořených a příběhově zaměřených“ vedlejších úkolů. Důležité také je, že prý nemají existovat žádné typické „fetch questy“ – všechno má být vytvořeno a pečlivě vybráno ručně.

Nový díl prý také klade důraz na opravdu osobní interakce mezi postavami i tím, že snižuje velikost party ze tří společníků na dva. Tato změna má podpořit hlubší vztahy i taktickou hratelnost, což vyžaduje pečlivější vyvažování schopností společníků.

Dragon Age: The Veilguard (id: 21385) zdroj: BioWare   Dragon Age: The Veilguard (id: 21385) zdroj: BioWare

Přizpůsobení postavy má dosáhnout nové hloubky díky robustnímu systému, který zahrnuje detailní možnosti úpravy vlasů, odstínů pleti, přizpůsobení celého těla, a dokonce i specifických rysů, jako jsou rohy Qunari. 

Počítá se i s vylepšováním a přizpůsobováním výbavy, kdy budete moct převlékat i své společníky. Systém má fungovat trochu jinak než v Inquisition a s vybavením bude pomáhat nějaká tajemná entita. Že by se vrátil trpasličí nalezenec Sandal?

Volitelný původ hlavního hrdiny či hrdinky, označovaných jako Rook, bude nedílnou součástí celé hry a má formovat dialogy a příběhové volby. Rodokmen a příběhové pozadí určí jednak příjmení protagonisty, ale především celou řadu možností v rozhovorech.

Tvůrci také kladou velký důraz na vývoj příběhových oblouků vašich společníků s významnými rozhodnutími ovlivňujícími jejich vztahy s vámi. Hra má být zatím nejupovídanější ze všech. 

A jak už naznačil nedávný trailer, ve hře se podle nových informací objeví nejvíce vtípků z celé série. Což je na jednu stranu poněkud děsivé, neboť udělat dobře humor v kontextu fantasy RPG není úplně jednoduché, ale na druhou stranu, pokud se to vývojářům povede…

Dojít může i na situace, kdy některého z parťáků urazíte natolik, že z party odejde - na čas, ale možná i natrvalo. 

Taktický aspekt boje má být v Dragon Age: The Veilguard výraznější, zejména na vyšších obtížnostech. Hráči budou muset efektivně taktizovat a využívat synergie mezi společníky k maximalizaci poškození a účinků. Vrátí se klíčové funkce, jako je taktická pauza, která poskytuje přehled o slabinách a odolnosti nepřátel, a bude se klást opravdu velký důraz na strategické plánování v bitvách. Comeback zažijí také léčivá kouzla, která v Inquisition absentovala.

zdroj: BioWare

Rook a jeho parta se v rámci příběhu The Veilguard usídlí v majáku, vrátí se tedy i správa vlastní základny, která se v průběhu času vyvíjí a personalizuje. Mezi další vracející se prvky patří třeba hospodské písně. Chybět nemohou ani tolik populární mazlíčci - v tomto případě budete moct hladit malého gryfa jménem Assan.

Dragon Age: The Veilguard zatím nemá přesné datum vydání, ale měli bychom se dočkat ještě letos na podzim, a to na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.

Smarty.cz

Nejnovější články