Zběžný pohled na odhady prodejů Bulletstorm (součet všech verzí) z VGchartz ukazují 1 060 000 prodaných kusů, což na ukázkový propadák nevypadá, ale zjevně byly cíle nastavené poněkud jinak. Vývoj hry přeci jenom něco málo stál a z toho, co hra vydělala, spolkl určitě i podíl vydavatele z EA, podle kterého Bulletstorm „nenaplnil očekávání“.
Tohle zjištění je mírně překvapivé s ohledem na to, jak pozitivní reakci hra vyvolala u hráčů a nejenom na Games, ale po celém světě. Hledat mezi spokojeností kritiky či hráčů korelaci s prodejními čísly prostě nelze. Znamená však to celé, že Epic v dohledné době tvůrce z People Can Fly nepustí k vývoji samostatného projektu, jak by se to možná stalo u jiných firem (Activision)? „Studio dodalo AAA hru. Další, co budeme s People Can Fly dělat, bude pecka,“ prohlásil Mike Capps pro Kotaku a podpořil tím dříve vyjádřený přístup nejenom k polskému týmu, ale k produkci Epic Games obecně.
Capps zdůrazňuje, že cílem Epicu je vždy tvorba kvalitního obsahu, kvalitních her, proto po akvizici nedošlo k obvyklému scénáři, v němž by byli lidé z People Can Fly nadosmrti připoutání k pásové výrobě nového obsahu pro Gears of War a jiné Epic tituly (což jim ale šlo dobře, viz dodatečné úrovně pro PC verzi GoW). Jakýkoli kvalitní titul totiž slouží zároveň jako skvělá reklama pro Unreal Engine 3 technologii, kterou Epic nabízí a je to zřejmě pro firmu hlavní zdroj financí. I proto v Epicu nezáleží na tom, jestli jde o vývoj menšího titulu pro mobilní nebo klasického titulu pro velké platformy. Všechny slouží k prezentaci nějaké verze Unreal technologie a musí být kvalitní, přestože občas nevydělají peníze přímo, jako v případě Bulletstorm. Až se chce člověku nad takovým přístupem uronit slzu, jak je to ve světě velkého byznysu dojemné :)
Nicméně, zatlačme slzu, ono to má celé ještě minimálně jednu rovinu. Prodeje Bulletstorm se přeci jenom přehouply přes milion (zřejmě), takže nějaké povědomí o značce existuje. A když se ohlédneme zpět, tak v posledních letech najdeme hned několik případů her, jejichž první díly prodejně nijak zvlášť nezářily, zatímco druhé a třetí díly už vydavateli i vývojáři přinesly do prasátku spoustu drobných.
Nejžárnějším příkladem je celá série Grand Theft Auto, jejíž první díly s top-down grafikou žádné prodejní trháky nebyly, zatímco první 3D díl přepsal dlouhodobé žebříčky. První Dead Space také ve své době nijak zvlášť nezazářil a první měsíce po vydání se velmi spekulovalo, jestli dvojka vůbec bude. A nakonec si právě Dead Space 2 vedla více než dobře, takže o dalším pokračování série není pochyb. Ve výčtu se dá pokračovat donekonečna, patří do něj ostatně Mirror’s Edge, který si vedl zjevně ještě hůře než Dead Space, ale není pochyb o tom, že tato značka od EA ještě jednu šanci dostane. A je to dobře. I na peníze těžce zatížený herní průmysl (jako všechny ostatní průmysly) dokáže občas odložit kalkulačku a nechá se přesvědčit o tom, že úspěch nemusí vždy přijít hned, ale je doslova potřeba jej vykopat ze země a věnovat tomu dost úsilí i peněz.