Vývojáři Far Cry 4 se opět hlásí z Nepálu, tentokrát se věnují občanské válce
zdroj: tisková zpráva

Vývojáři Far Cry 4 se opět hlásí z Nepálu, tentokrát se věnují občanské válce

8. 8. 2014 11:50 | Téma | autor: Adam Homola |

Série vývojářských video-dokumentů o Far Cry 4 z Nepálu, která vlastně není ani tak o hře, se mi velice rychle dostala pod kůži. Hlavně proto, že vývojáři na videích nadšeně nevykládají o tom, že zbraně budou větší, vše má krásně a ještě efektněji bouchat a na to konto budou kolem hráče padat mrakodrapy. Far Cry 4 v této sérii hraje jakési druhé housle, zatímco v popředí je Nepál - krajina, lidé a nyní i konflikt. Aktuální video třeba hru neřeší prakticky vůbec, protože se zaměřilo na nedávnou občanskou válku, ve které se lidé postavili monarchistickému zřízení.

Situace v Nepálu nebyla z pohledu běžných obyvatel v pořádku a dva roky poté, co v roce 1994 vznikla maoistická Komunistická strana Nepálu, začala partyzánská válka proti stávajícímu zřízení monarchii. Lidé se k maoistům přidali především kvůli vidině světlejší budoucnosti - zmenší se rozdíl mezi chudými a bohatými a všichni si budou v novém společenském zřízení rovnější než doposud.

Vývojářům se podařilo vyzpovídat několik lidí, kteří právě na straně partyzánů v občanské válce bojovali. Letmo vás nechají nahlédnout pod pokličku konfliktu, v němž padlo přes 12 tisíc lidí, skončil 21. listopadu 2006 podepsáním mírové smlouvy, a měl na současný Nepál nemalý dopad. Jakkoli je míra chudoby v Nepálu stále extrémní, pokouší se legitimně (!) zvolená Komunistická strana Nepálu po vzoru sousední Číny situaci řešit ekonomickými reformami tržního charakteru, aniž by se uchylovala k tradičním nástrojům skutečných komunistických států (vedoucí role jedné strany apod.). Na videu se krom jiného dozvíte, jaké bomby například partyzáni vyráběli, nebo že své útoky na nepřátelské kempy plánovali až dva měsíce předem. A ke konci videa dojde i na pálení mrtvých těl...

zdroj: Archiv

"Když jsme se po návratu do studia podívali na hru, působila na nás jaksi uměle a byla plná klišé. S týmem jsme si sedli a probrali všechny informace, které jsme během cest načerpali. Cílem bylo, aby Nepál ve hře působil jako skutečné místo, ne jako Disneyland verze Nepálu," svěřují se vývojáři na videu, přestože ve hře se Nepál nazývá Kyrat.

Far Cry 4 může z jejich poznávací cesty jen těžit a pokud se tvůrcům do hry podaří skutečně promítnout alespoň část zážitků, mohli bychom se dočkat zajímavého zpracování ve hrách přehlíženého prostředí. Na předchozí díly putování vývojářů po Nepálu se můžete podívat tady a tady.

Nejnovější články