zdroj:
tisková zpráva
Fanouškové fantasy tahových strategií určitě během své praxe dostali do rukou i jednu takovou od společnosti Nival Interactive, která se jmenovala Etherlords. Nadšeni z ní mohli být zejména ti, kteří navíc mají slabost pro karetní hru Magic the Gathering, jíž byla Etherlords inspirována. Nyní stejní vývojáři pracují na jejím pokračování - Etherlords II a nám se podařilo získat odpovědi na pár otázek k této hře se vztahujícím.
TG: Prosím představte se našim čtenářům a přibližte, jakou pozici na projektu Etherlords II zastáváte?
AY: Jmenuji se Andrey Yemelyanenko, byl jsem manažerem projektu Etherlords a nyní zastávám stejnou pozici u Etherlords II. Když zrovna neuklízím po svém Jack Russel Terrierovi (pozn. pro neznalé - jde o plemeno psa), dohlížím na celý vývojový tým, aby se držel harmonogramu a dělal Etherlords II ještě lepší, než byla původní hra.
TG: Co nám můžete prozradit o příběhu hry?
AY: Konec vám nemůžu odhalit, protože ten přijde jako úplné překvapení, až hru dokončíte. Pro Etherlords jsme vytvořili neuvěřitelně bohatý a zajímavý svět a skutečně se snažíme, abychom vás v pokračování hry vzali o něco hlouběji. Zahrajete si na hrdinu jedné ze čtyř ras obývajících Etherworld a hned od samého začátku se budete muset postavit strašlivým okolnostem, které sužují váš lid. V průběhu hry se budete zdokonalovat a hrát i za jiné rasy, přičemž budete neustále získávat více a více informací o tom, co se vlastně stalo, jak se to týká každé z ras a eventuelně i jak toto nebezpečí překonat.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Nejlepší částí příběhu je to, že stejně jako v každé jiné záhadě, i zde je spousta různých šmodrchanců a změn, takže než se dostanete na konec, finální odhalení může být naprosto odlišné od toho, co jste si představovali, když jste začali hrát první kampaň. V Etherlords II provádíme mnoho zásadních změn a příběh je jejich velice důležitou součástí. TG: Jaké jsou tedy ty hlavní rozdíly mezi Etherlords II a původními Etherlords?
zdroj:
tisková zpráva
AY: Největším rozdílem je asi to, že jsme hru posunuli od strategie k adventuře. Tím se také naskytla příležitost se znovu zamyslet nad hlavními prvky hry, jako je interface, příběh a mapy. Etherlords byla velice komplikovaná hra s dosti příkrou křivkou osvojování jejích tajů. Chtěli bychom, aby Etherlords II byla mnohem více přístupná, aniž by bylo třeba se vzdát hloubky, která přitahovala tolik hardcorových fanoušků. To nás také přivedlo k tomu, abychom odebrali velkou část interface a nechali hru zacházet se stále se opakujícími úkoly automaticky, tudíž nyní budete moci trávit většinu hry buď prozkoumáváním nebo bojováním. Když už je řeč o boji, udělali jsme řadu změn pro rozšíření možností v oblasti taktiky během soubojů. Přidáním nových "bezbarvých" kreatur a magie se zvětšilo i množství kombinací, které každý hráč může využít během jakéhokoliv duelu. (Pozn. "bezbarvá" magie je novým druhem magie, kterou mohou ovládat příslušníci všech ras a "bezbarvé kreatury" se vyznačují tím, že pokud jsou smrtelně zraněny, neodeberou se na hřbitov, ale do určité vymezené zóny, kde na ně nemohou útočit žádní nepřátelé a ani kouzla na ně nebudou mít účinek. Přivézt zpět do života je lze pouze vykoupením za určité množství životních bodů nebo éter.) Počet aktivních kouzel se zvýšil na 16, došlo ke změně způsobu jejich nabývání a také použití interface, takže tentokrát budete moci provést výměnu mezi aktivním a rezervním kouzlem buď před nebo po souboji, což vám otevře cestu k všem těm novým alternativám vyzkoušet různé kombinace kreatur a magie, abyste našli ten nejefektivnější způsob jak zničit své nepřátele. Vážně máme jeden hlavní cíl, když provádíme všechny ty změny, ať už velké nebo malé - minimalizovat management a maximalizovat zábavu.
TG: Můžete nám popsat některá nová kouzla, monstra a hrdiny? Co z toho je vám nejmilejší?
AY: V Etherlords II jsou obsažena všechna původní kouzla, příšerky i hrdinové stejně jako ta nová "bezbarvá" stvoření a jejich magie, kterým my říkáme "Pale" (Bledé). Je zde tedy 15 nových "Pale" kreatur a 45 nových "Pale" kouzel, přičemž všechno z toho může ovládat kterákoliv ze čtyř ras. Tato stvoření a kouzla nejen doplní sadu vaší vlastní magie, ale také mohou být použita jinými hrdiny a "Pale" monstry proti vám samotným. Tato nová síla přinese do hry úplně nový prvek, i ta nejlevnější "Pale" kreatura je mocnější než jakýkoliv nepřítel bez éteru, ale v mnoha případech musíte ve jménu jejího použití obětovat jednu ze svých vlastních kreaturek nebo odložit kouzla. Jejich magie a speciální schopnosti jsou na druhou stranu užitečnější, pokud se použijí proti ostatním "bezbarvým" a vysoce neefektivní proti "barevným" stvořením. To vše skýtá hojnost nových taktických možností, které dělají souboje ještě zajímavější.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
"Pale" monstra a kreatury jsou inspirovány světskými starověkými a středověkými kulturami jako Egypťané, Indové, feudální Evropané, Japonci i původní Američané a nějakým způsobem to vypadá, že budou ještě hrozivější než řada našich originálních výtvorů v první hře! Jejich magie je velkou měrou založena na jejich schopnosti se vrátit zpět do své dimenze - když se tam objeví jako duchové a jsou nedotknutelní jakoukoliv magií Etherworldu. Na druhou stranu vy můžete v určitém případě získat kouzla, která je mohou zranit i zabít, a to dokonce i když jsou ve své dimenzi, v takový moment budete moci říci, že jste skutečně ovládli jejich magii. Jedním z mých nových osobních favoritů je kreatura "Pale Slayer" šestiruké stvoření držící vícero seker a mečů, s opravdu odpornou tváří - samozřejmě, že s téměř 130 kreaturami a více než 320 kouzly můžete mít mnoho různých oblíbenců.
TG: Kolik kampaní bude hra obsahovat a jak se od sebe budou lišit?
zdroj:
tisková zpráva
AY: Ve hře jsou čtyři různé rasy - Chaoti, Vitalové, Syntheti a Kineti - každá z nich využívá jiný pramen Éteru, který ovlivňuje jejich magické schopnosti stejně jako jejich vzhled, prostředí, ve kterém žijí a kulturu - samozřejmě, že pro každou z nich je jedna zvláštní kampaň, tak jako v první Etherlords. Kromě toho je zde ještě pátá kampaň za Diamandu - ústřední postavu obou her. Její kampaň vychází z příběhu - právě zde dojde k vyřešení velkého tajemství, které povede vaše hrdiny celou kampaní - a také je zde obsaženo jedno z největších přání fanoušků - postava, která dokáže zkombinovat a zvládnout magii všech ras stejně jako magii "bezbarvých monster". Struktura kampaní je trochu odlišná od většiny ostatních her, které jsou k mání - budete si totiž moci vybrat, za kterou z prvních dvou ras (Chaoti a Vitalové) budete chtít hrát, pak si budete moci vybrat ze zbylých dvou ras, až se nakonec dopracujete k té páté. Znamená to, že si k tomu, abyste pojali celý příběh, stačí projít pouze tři kampaně, ale zrovna tak budete mít možnost se vrátit zpět a odehrát i ty dvě zbylé, pokud budete chtít zvládnout i jejich unikátní magii. V každé kampani vystupuje jiný hrdina, jsou zde jiné cíle, vedlejší úkoly a postavy, a nechybí ani plno soubojů.
TG: Jakými dalšími unikátními vlastnostmi bude Etherlords II vybavena?
AY: Tak tohle bude dozajista má nejdelší odpověď - ale pokusím se zůstat soustředěný :) Přestože mnoho lidí, kteří hráli Etherlords neřeklo výslovně, že by chtěli hrát RPG a asociace mezi fantasy a tímto žánrem je zřejmá, dostali jsme řadu žádostí o jednoho hrdinu, NPC postavy, vedlejší úkoly, žurnál, inventář, atd. atd. Tyto RPG prvky výborně pasují do toho, co se snažíme udělat s Etherlords II - a narozdíl od většiny žádostí o nějaké další vlastnosti, nám vlastně pomohly usměrnit návrh - ne jen hratelnost, ale také technické záležitosti jako interface, který jsem zmínil v některé z předchozích odpovědí. Pohyb na mapě nyní probíhá v reálném čase, hráči ovládají jednoho hrdinu, se kterým se prodírají celou kampaní a tento hrdina roste co do úrovní i zkušeností a dokonce i co do vzhledu - stává se mocnějším a čelí stále náročnějším výzvám. K dispozici budete mít i žurnál, který bude zaznamenávat vaše dobrodružství, vedlejší úkoly, konverzace i souboje, stejně jako budete mít i inventář pro svá kouzla, artefakty a specializace.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Další ukázky naleznete v sekci screenshotů Nový systém inventáře vám nepomůže pouze sledovat množství různých kouzel a kreatur, které budete vyvolávat během svých duelů, ale nechá vás i měnit svá aktivní a rezervní kouzla, takže můžete měnit svou taktiku před každým soubojem, což zvětší vaši šanci na úspěch. Nová "bezbarvá" hrozba ve hře také představuje unikátní výzvu, protože se "Pale" nevztahuje pouze k specifickým kouzlům nebo kreaturám, ale rovněž také k prostředí. "Bezbarvost" může mít vliv na i místo, které střídavě narušuje magii vaší rasy a dělá s ní skutečně bláznivé věci, což vás takticky udrží zpátky dokud se nenaučíte, jak se všemi těmi prvky bojů zacházet. Věděl jsem, když jsem začal na tuto otázku odpovídat, že bude těžké jen tak skončit - takže už jenom řeknu, že máme v záloze spoustu překvapení jak pro nové, tak pro staré fanoušky. TG: Mohou hráči očekávat nějaká vylepšení po grafické stránce?
AY: Ano - obzvlášť v adventurní části hry, protože vám poskytneme naprosto nový pohled zblízka, i když mnoha rozpoznatelnými prvky neustále zachováváme vzhled a dojem první hry. Rovněž jsme navrhli několik nových bojových arén, nějaká nová monstra a efekty kouzel. Tak jako Etherlords vypadala dobře, Etherlords II bude vypadat ještě lépe. TG: Co nám můžete prozradit o multiplayeru v Etherlords II?
zdroj:
tisková zpráva
AY: Fanouškové Etherlords, kteří si tak rádi užívali onlinových soubojů se neustále ptali po dalších soustech - tak jim je dáme! Začali jsme tím, že jsme zařídili náš vlastní server pro utkání a turnaje, který bude vybaven i osobními statistikami každého hráče, co bude hrát Etherlords II online. Server bude obsahovat i automatické hodnocení a sledovat vaše úspěchy jak v běžných PvP duelech, tak žebříčkových turnajích. Etherlords II bude mít také navíc dva další multiplayerové módy zvané "Sealed" a "Draft". V "Sealed" se spolu utkají dva hráči, přičemž než se proti sobě postaví, každý z nich si vytáhne z náhodné sady kouzel - je to protiklad normálnímu souboji, kde si hráči vybírají své karty. "Draft" je trochu masivnější, protože umožňuje účast až osmi hráčů v akci olympijského stylu na vylučovací kola. Svým způsobem se podobá i "Sealed" módu - každý hráč si vytáhne svá kouzla ze stejné sady, rozdíl je však v tom, že každý hráč si vytáhne pouze jedno kouzlo, sada je postoupena dalšímu hráči a tak to pořád pokračuje, dokud není vybrána úplně a pak začíná boj. Také jsme přidali možnost nahrávat souboje a k nim pak přidávat komentáře, takže je pak můžete použít jako ukázku jiných taktik dalším hráčům nebo se prostě předvést kamarádům, jak jste děsivým zabijákem dokážete být. TG: V jakém stádiu se nyní s hrou nacházíte a kdy předpokládáte, že se objeví v obchodech?
AY: Už máme hotovy kampaně a přidáváme dabingy postav a NPC (pro anglickou verzi máme připraveny fakt pěkné hlasy), mapy jsou rozšiřovány, některá grafika a efekty jsou vylepšovány a hlavně hodně testujeme - obzvlášť multiplayerové módy a nový server. Svou kopii budete moci ve svém oblíbeném obchodě dostat někdy na začátku podzimu.
TG: Děkujeme za rozhovor. Chtěl byste našim čtenářům ještě něco sdělit?
zdroj:
tisková zpráva
AY: Vynakládáme veliké úsilí, abychom Etherlords II udělali pro hráče více přístupnou, zahrnutím nového systému tutoriálu pro začátečníky v duelech karetního stylu, usměrněním interface, online utkáními s možností zaznamenání a komentáři, a samozřejmě také neuvěřitelnou grafikou. Doufáme, že dokážeme ukázat mladším generacím hráčů, že žánr tahových strategií má stále ještě co říct. Související články: Novinky, Screenshoty Zdroj: interview vzniklo díky partnerské spolupráci se serverem GGMania.com
|