Civilization: Beyond Earth slibuje inovaci tradiční strategie v mezích zákona (série)
zdroj: tisková zpráva

Civilization: Beyond Earth slibuje inovaci tradiční strategie v mezích zákona (série)

23. 8. 2014 15:30 | Preview | autor: Jakub Kovář |

Civilization: Beyond Earth není o rozdrcení Egypťanů mušketami ještě než vynaleznou jezdectví, ale je zaměřená na kolonizaci planet. Nečekejte ale žádnou divočinu, stojí totiž na známých základech, ale nebojí se ani zamířit výše - až ke hvězdám. Z dřívějších informací už víte, že se příliš nemění jádro fungujících herních systémů, ale jednotlivé prvky se dále rozvíjí nebo lehce přizpůsobují vesmírným podmínkám. Právě to je ostatně případ novinek, které tvůrci v prezentaci odhalili na Gamescomu.

První změnou je seřazení politik do čtyř oddělených stromů. Edikty samy o sobě poskytují jisté bonusy, pokud ale systematicky ovlivňujete jeden strom, dočkáte se i velkých pasivních výhod. Civilizace se spoustou bodů investovaných do vzdělání tak dostane třeba bonus +10 % do výzkumu pro každé své město. Když je ale investujete do vojenské síly, dostanete bonusy do obrany i útoku. Cílem je, aby byl vliv jednotlivých politik na první pohled zřejmý a motivoval hráče ke specializaci.

Specializace kráčí ruku v ruce se specifiky jednotlivých národů. O rozdělení do tří frakcí jsme psali už dříve. Autoři nově naznačili, jak to bude s chováním umělé inteligence právě podle příslušnosti. Měla by se drobně lišit pro všechny národy a jistá specifika by jí mělo dodávat právě přiklonění k určité frakci. Některé národy se budou snažit rozpínat na úkor rozvoje měst, druhé budou zase stavět na megalopolích, třetí budou chtít zabrat jakékoliv území s nerostnými surovinami apod.

Diplomacie, která dává smysl

S výše uvedeným souvisí i drobná úprava diplomacie, která by měla dávat větší smysl než v minulých dílech. Mimo to, že už by neměly být národy tak agresivní totiž Civilization: Beyond Earth zavádí diplomatické laskavosti. Pokud nějakému národu pomůžete, máte u něj drobné plus. Na to, že vám dluží laskavost, se potom můžete dovolat při diplomatickém rozhovoru a nechat si tak vytrhnout trn z paty třeba při energetické krizi. Což zní velice dobře a konečně i logicky. Skrz tento systém pak můžete udržovat relativně dobré vztahy dokonce i s národy, co se kloní k jiné frakci.

Peníze a energii budete samozřejmě potřebovat třeba k rychlému nákupu jednotek, když se objeví mimozemská forma života. Na výstavě byl prezentován Kraken, který blokoval námořní dopravu, a musel tak být zničen. Jeho zabití však nezůstává bez sankcí – autoři odhalili, že mimozemské formy života spolu sdílí jakési kolektivní vědomí. Pokud tak budete k mimozemšťanům hodně agresivní, budou se i oni sami chovat agresivně směrem k vašemu národu.

Když jsem se zastavil u soubojů, nemohu nezmínit populární satelity. Ty jsme zatím v prezentacích viděli jen v roli podpůrných strojů, teď poprvé ale byly k vidění jako obrovská útočná síla. Bojový satelit dokáže na pole ve svém dosahu zavolat futuristické bombardování v podobě sloupu plazmy, která likviduje vše živé i mechanické. Satelity pak samozřejmě půjdou i sestřelit, čímž se ještě více posiluje důležitost správného rozmístění jednotek, která v Civilization V postupem času klesala.

zdroj: Archiv

Budování futuristických zámků

V prezentaci se tvůrci na moment zastavili i u budování, respektive u systému divů světa známého z předchozích dílů. Systém jako takový zůstává zachován, autoři ale na rozdíl od předchozích dílů mohli popustit uzdu své fantazii. Vymysleli relativně klasické budovy, které dávají slušný ekonomický bonus, a dostanete se k nim hlavně zpočátku hry, a dále ultimátní a originální megastavby. Můžete tak například postavit generátor zemětřesení, který dodá slušný obranný bonus všem jednotkám v okolí.

Ostatně, popuštění fantazie a vymýšlení něčeho nového na starých základech je to, co nové Civilizaci dodává vítr do plachet. Futuristická verze oblíbené hry slibuje pokrok v mezích tradice, který okoření netradičním prostředím a novými nápady. Všechny novinky zatím zapadají do celkové mozaiky a slibují dále rozvinout oblíbenou hru. Tak co chtít víc? Snad jen, aby tu už byl 24. říjen, kdy Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth vyjde na PC, MAC a Linux. Do té doby ale od nás čekejte dojmy z hraní preview verze, která už je na cestě.

Nejnovější články