Z poskytnutých informací (celý zdroj zde) je nejzajímavější ta o využití cloudových výpočtů Xbox One pro posílení umělé inteligence protihráčů. Forza 5 se pyšní systémem Drivatar, který se má učit z postupu hráčů (vás i vašich kamarádů), a nabídnout tak ještě urputnější automobilová jatka. Podobná tvrzení jsou sice při popisech nových typů AI slyšet až nezdravě často, zástupci Turn 10 se však dušují, že právě externí dopočítávání AI řidičů je oním svatým grálem páté Forzy.
"Máme samostatně se učící neurální síť, více výpočetní kapacity tedy nemůže uškodit. (...) Nyní s naší AI můžeme zabrat nikoliv 20 % nebo 10 % výkonu konzole, ale 600 %. Díky využití cloudu pak lze uvolnit těch 10 % nebo 20 % a využít je ke zlepšení grafiky – a to u konzole, která už tak platí za mnohem silnější nástroj, než na čem jsme doposud pracovali." Zmíněných 600 % tak sice zaznělo z úst autorů hry, při letmém pohledu ovšem cifra působí spíše dojmem PR nadsázky. Nezbývá než posečkat na konkrétnější data.
Jak takový přenos dat zahýbá s provozem sítě a zdali by drivatarové s touto mocí namísto lepšího vybírání zatáček dříve nezískali vědomí a nerozlouskli spojení kvantové mechaniky s obecnou relativitou, se uvidí koncem roku, kdy Forza 5 dorazí exkluzivně pro Xbox One.