Koho už unavuje s sebou neustále tahat pekelně naditou šrajtofli, může se ji zbavit ve prospěch vývoje Kingdom Come: Deliverance. Odměnou mu bude titul Král, s nímž dostane triko, ručně dělaný a do dřeva vsazený tisk, akční figurku, skutečnou stříbrnou minci a několik dalších věcí navíc. Od odměn ale pojďme k břemenům.
Během posledních dvou měsíců se studio v počtu vývojářů zdvojnásobilo ze 30 lidí na 60. Vedle českých přírůstků přibyli i lidé z Polska, Švédska či USA. Teoreticky tak může vývoj probíhat dvakrát tak rychleji. Jenže designový plán, jak byl původně rozvržen, dostal loni kvůli mnoha faktorům pořádně na frak a nyní je třeba zacelit díry v něm.
Nováčci navíc musejí projít zaškolením, což prý dále posouvá práce na samotné hře. Vývoj se tak otáčí v kole prodlužování veškerých prací, protože zatímco jedna skupina zaučuje nováčky, druhá čeká na produkty té první. Alespoň, že si vývojáři dle fotek udržují solidní morálku...
Ve výsledku se tak Warhorse dle deníčku musejí poprat s úpravou vývojářských postupů a celkového plánu koordinace týmu. Není problém vyčíst, že Dana Vávru prodlužování vývoje a řada ústupků poměrně vyčerpává (a hádám, že by se dalo použít i jiné výrazivo). Nejde však zjevně jenom o výpovědi znaveného vývojáře - pravděpodobně ne nadarmo končí pasáž o komplikacích zmínkou posunutých vydání Broken Age, Wasteland 2 nebo Star Citizen. Žádné oficiální oznámení to není, jenom předzvěst, k čemu může a nemusí dojít.
Větší tým navíc znamená přísun více nápadů. Jenže šedesát lidí je prý tak akorát dostatečná cifra pro dokončení původní vize hry. A to je občas pekelná škoda, protože nové nápady znějí parádně. Tak třebas v textu zmíněné uvažování nad hráčem jako hospodským. Kdo by nechtěl roznášet pivo po krčmě pozdního středověku, což? NPC hospodští ve hře ostatně už jsou!
Po chvilce zvažování však nezbylo, než nápad hodit do koše. Bylo by třeba udělat hromadu nové práce - od animace točení piva po úvahu, co by systém udělal, kdyby hráč objednávky ignoroval (což NPC naštěstí nikdy neudělají). Stejně tak by bylo nutné upravit animace/fyziku pro pokládání číší, poněvadž hráč by si jen stěží vždy chtěl stoupnout do míst nutných pro provedení téže animace jako u NPC...
Závěrem Vávra zmiňuje, že přes dílčí problémy - kvůli kterým vývojářský deníček ostatně existuje - panuje na většině fronty klid. Design hry je skoro dokončován, uspokojivě překopán byl systém psaní dialogů pro NPC panáky a došlo i na vytvoření tuctu událostí v rámci tvorby živého virtuálního světa. Zbývá tak vlastně finalizovat questy a skriptéři je mohou konečně začít implementovat do hry. Ladný vývoj bude, doufejme, třeba obsahem další zprávy z vývoje.