Vývoj Kingdom Come: Deliverance provází úskalí sisyfovské práce
zdroj: tisková zpráva

Vývoj Kingdom Come: Deliverance provází úskalí sisyfovské práce

5. 6. 2014 18:35 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Měsíc se s měsícem sešel a jsou tu další příhody studia Warhorse z vývoje Kingdom Come: Deliverance. Vedle nových příček pro backery Dan Vávra především popisuje úskalí managementu vývoje velkého projektu, k nimž došlo zvláště po nafouknutí týmu vlivem úspěchu hry na Kickstarteru.

Koho už unavuje s sebou neustále tahat pekelně naditou šrajtofli, může se ji zbavit ve prospěch vývoje Kingdom Come: Deliverance. Odměnou mu bude titul Král, s nímž dostane triko, ručně dělaný a do dřeva vsazený tisk, akční figurku, skutečnou stříbrnou minci a několik dalších věcí navíc. Od odměn ale pojďme k břemenům. 

Během posledních dvou měsíců se studio v počtu vývojářů zdvojnásobilo ze 30 lidí na 60. Vedle českých přírůstků přibyli i lidé z Polska, Švédska či USA. Teoreticky tak může vývoj probíhat dvakrát tak rychleji. Jenže designový plán, jak byl původně rozvržen, dostal loni kvůli mnoha faktorům pořádně na frak a nyní je třeba zacelit díry v něm.

Nováčci navíc musejí projít zaškolením, což prý dále posouvá práce na samotné hře. Vývoj se tak otáčí v kole prodlužování veškerých prací, protože zatímco jedna skupina zaučuje nováčky, druhá čeká na produkty té první. Alespoň, že si vývojáři dle fotek udržují solidní morálku...

Kingdom Come: Deliverance zdroj: tisková zpráva

Ve výsledku se tak Warhorse dle deníčku musejí poprat s úpravou vývojářských postupů a celkového plánu koordinace týmu. Není problém vyčíst, že Dana Vávru prodlužování vývoje a řada ústupků poměrně vyčerpává (a hádám, že by se dalo použít i jiné výrazivo). Nejde však zjevně jenom o výpovědi znaveného vývojáře - pravděpodobně ne nadarmo končí pasáž o komplikacích zmínkou posunutých vydání Broken Age, Wasteland 2 nebo Star Citizen. Žádné oficiální oznámení to není, jenom předzvěst, k čemu může a nemusí dojít.

Větší tým navíc znamená přísun více nápadů. Jenže šedesát lidí je prý tak akorát dostatečná cifra pro dokončení původní vize hry. A to je občas pekelná škoda, protože nové nápady znějí parádně. Tak třebas v textu zmíněné uvažování nad hráčem jako hospodským. Kdo by nechtěl roznášet pivo po krčmě pozdního středověku, což? NPC hospodští ve hře ostatně už jsou!

Kingdom Come: Deliverance zdroj: tisková zpráva

Po chvilce zvažování však nezbylo, než nápad hodit do koše. Bylo by třeba udělat hromadu nové práce - od animace točení piva po úvahu, co by systém udělal, kdyby hráč objednávky ignoroval (což NPC naštěstí nikdy neudělají). Stejně tak by bylo nutné upravit animace/fyziku pro pokládání číší, poněvadž hráč by si jen stěží vždy chtěl stoupnout do míst nutných pro provedení téže animace jako u NPC...

Závěrem Vávra zmiňuje, že přes dílčí problémy - kvůli kterým vývojářský deníček ostatně existuje - panuje na většině fronty klid. Design hry je skoro dokončován, uspokojivě překopán byl systém psaní dialogů pro NPC panáky a došlo i na vytvoření tuctu událostí v rámci tvorby živého virtuálního světa. Zbývá tak vlastně finalizovat questy a skriptéři je mohou konečně začít implementovat do hry. Ladný vývoj bude, doufejme, třeba obsahem další zprávy z vývoje.

Smarty.cz

Nejnovější články