Tvůrci Payday 2 přiznali pochybení a nápravu připravují spolu s komunitou
zdroj: Archiv

Tvůrci Payday 2 přiznali pochybení a nápravu připravují spolu s komunitou

23. 11. 2015 14:14 | Téma | autor: Adam Homola |

Rozruch v komunitě fanoušků střílečky Payday 2 sice ještě nekončí, ale řešení je možná na dohled. Vývojáři se totiž ústy producenta Almira Lista omluvili a slíbili zlepšení. Listo sice nebyl úplně konkrétní, ale jádro problémů tkví zjevně v mikrotransakcích, které se ve hře objevily, navzdory jejich dřívějšímu odmítání, v říjnu a komunita začala zuřit. Mikrotransakce se totiž nevztahovaly pouze na kosmetické úpravy - měly a mají vliv i na hratelnost.

Vývojáři sice mikrotransakce bránili s tím, že fungují jak mají a hlavně pomáhají financovat další rozvoj hry. Komunita má ovšem opačný názor. Možnost získat skiny, které ovlivňují i statistiky zbraní, je sice fajn. Problém tkví v tom, že skiny ze sejfů, které do hry uvedl Black Market update, šlo původně dostat jen s pomocí vrtačky, za níž už tvůrci chtěli peníze. Následně sice vrtačku do hry přidali jako náhodný loot drop, ale situaci tím moc nenapravili - když nemá člověk štěstí a vrtačka mu nepadne, jsou mu sejfy k ničemu. Dokud si vrtačku nekoupí. Nejenom kvůli těmto krokům, ale i kvůli chabé komunikaci s komunitou, se fanoušci naštvali. Celé to zašlo tak daleko, že dobrovolníci z řad moderátorů na Steamu vyhlásili stávku a přestali se o komunitu starat. A právě v té chvíli přišla omluva vývojářů.

"Několik posledních týdnů bylo pro tuto komunitu nejnáročnějších za celou dobu jejího fungování. Hráči na nás byli naštvaní, média o nás psala ve velkém a naši dobrovolní moderátoři vyhlásili stávku. Za všechny námi způsobené útrapy z minulých týdnů se omlouváme. V minulosti jsme udělali hodně věcí správně, ale v posledních týdnech jsme to prostě podělali. Musíme se zlepšit ve spoustě věcí a uděláme všechno proto, aby k tomu došlo co nejdříve," kaje se Listo na Steamu.

Listo hned načrtnul schéma nadcházejících oprav. V první řadě chce do vývoje zapojit komunitu mnohem víc než doposud. V praxi to znamená schůzky a porady s nejvlivnějšími a nejaktivnějšími zástupci komunity. Jde například o modery, které si pozvali do studia, nebo o PeaseMakera, nejaktivnějšího ruského hráče. S tím už mají naplánovanou schůzku na prosinec a pořeší s ním nejen jak vyjít vstříc ruskému trhu, ale také obecně herní mechanismy.

Dalším na řadě je hráč a moder I am not a spy z Kalifornie. S ním už vývojáři mluvili a chystají ještě minimálně jedno osobní setkání. Vedle podobných aktivit se má zvýšit i přítomnost vývojářů na diskuzních fórech hry. Právě za neaktivitu na fórech se Listo také omluvil. Řekl, že vývojáři fóra čtou pořád a na základě feedbacku opravují bugy, jen se bohužel moc nezapojovali do diskuzí. To se teď změní - osm vývojářů Payday 2 bude fóra procházet častěji a aktivně komunikovat s fanoušky.

Komunitní moderátoři také vývojářům navrhli implementaci něčeho, co by připomínalo systém StatTrak z Counter-Strike: Global Offensive. O něčem takovém prý vývojáři Payday 2 sami přemýšlí a nápad se jim líbí, ale nemohou teď slíbit nic konkrétního. Chystá se také několik turnajů, v nichž mohou vývojáři mezi vítěze rozdat celkem 250 tisíc dolarů.

Mikrotransakce ve hře zatím zůstávají a těžko říct, čím je vývojáři nahradí, když s jejich příjmy počítají na budoucí vývoj hry. Pomyslné chycení se za nos ale proběhlo a je fajn vidět, že tvůrci podnikají konkrétní kroky vedoucí ke zlepšení. Uvidíme, jestli skutečně povedou ke zlepšení.

Nejnovější články