Autor: Ondřej Malý Publikováno: 1.června 2001 |
V dalším dílu našeho seriálu o pohledu různých herních magazínů na hry předváděné na E3 se podíváme na zoubek RPGčkům. Převážně se soustředíme na singleplayerové věci, na nejslibněji vypadající MMORPG jsme ale také nezapomněli.
Dungeon Siege
zdroj:
tisková zpráva
Dungeon Siege je dílkem Chrise Taylora, který má za sebou vynikající strategii Total Annihilation - tato hra bude ovšem akční RPG, kterou hned všichni začali srovnávat s Diablem (pochopitelně, neb na první pohled vypadá úplně stejně). Nebo alespoň skoro stejně, protože jak praví preview na Gamespy, "co se grafiky týče, Dungeon Siege ukazuje, jak ubohá je ve skutečnosti série Diablo". Vyhrát nad maximálním rozlišením 640x480 ale není žádná velká věda :-) Zajímavé preview (alespoň pokud se zajímáte o trochu techničtější záležitosti) je na nepříliš známé stránce Enfused - autor spíše než samotnou hru popisuje, jak se mu líbil její engine. Není divu, jak jsme již informovali, enigne Dungeon Siege vypadá natolik zajímavě, že na něj čekají i tvůrci modů, z nichž velmi zajímavě vypadá kompletní remake Ultimy V: Lazarus.
Gamespot mluví o umělé inteligenci vašich parťáků, která by měla být poměrně na vysoké urovni: "Dungeon Siege vám umožní jednoduše si přizpůsobit chování členů party. Ta může mít až osm členů, kterým přiřadíte různé druhy agresivního nebo defenzivního chování, když se ocitnou v bitvě. Jedna z vašich postav může dokonce automaticky po bitvě obrat padlé o jejich pozemské statky. Dungeon Siege bude též podporovat formace, waypointy a další vlastnosti, které jsou obvyklé pro realtimové strategie."Dungeon Siege nabídne sto monster a sto kouzel, mnoho zbraní a rozsáhlé prostory.
TES: Morrowind
zdroj:
tisková zpráva
Role-playing operační systém - tak údajně označuje šéfdesignér Ken Rolston mluví o svém výtvoru, raději než jako o hře (a tím vyhrává cenu pro nejbizarnější označení hry vůbec). Proč operační systém? Vysvětluje Enfused: "'Morrowind Construction Set', editor, který se dodává k PC verzi hry (nikoli k verzi pro Xbox), je tentýž nástroj, který používají vývojáři k vytvoření samotné hry. Všechno, co v Morrowindu udělali, může být dosaženo pomocí Construction Setu. Můžete měnit způsob přidělování zkušeností. Monstra a NPC mohou být editována nebo vytvářena nová. Editor vám umožní importovat modely z 3D studia. Ukazovali nám tvoření 3D terénu na příkladu stavění hradu a připadalo nám to jako budování hradu pomocí Lego kostiček. Nové zbraně a brnění můžete vytvořit také lehce, skládají se z několika kousků, které je možné mezi sebou kombinovat podle přání designéra (podobně jako v Neverwinter Nights). Chování monster a NPC je možné programovat pomocí skriptovacího jazyka podobného C."Enfused oceňuje, že v Morrowindu nebudou žádná náhodná města či questy jako v Daggerfallu, přesto půjde o nelineární a otevřenou hru.
Gamespotu se líbí nejrůznější efekty, například změna dne a noci dokonce i s měsíci, které se pohybují na obloze a realistické počasí. Boje by měly vypadat velmi podobně jako v Jedi Knightu (postava zaútočí určitým způsobem podle toho, kam s ní pohnete). Srovnání Morrowindu s Neverwinter Nights najdete na serveru Stratos Group - mluví se v něm například o pravděpodobných velmi krvavých nárocích na hardware. Gamespy se zmiňuje o jednoduchém ovládání, podobném 3D střílečkám, takže by ovládání neměl být problém. Morrowind nevypadá špatně, ALE - pamatujeme si stále Arenu a Dagerfall, což byly výborné hry, bohužel s tak neuvěřitelným množstvím chyb, že byly hratelné až po vydání několika desítek patchů. Doufejme, že Morrowind nedopadne stejně...
Neverwinter Nights
zdroj:
tisková zpráva
Kratičkou zprávu o Neverwinter Nights pro nedočkavé nabízí RPGDot, dočtete se, jak strašně jednoduché bude ve hře vytváření dungeonů a hraní vůbec i o multiplayeru. Hra ale nebude jen multiplayerová záležitost, pro osamělého hráče nabídne šedesát hodin zábavy - jak kvalitní, teprve uvidíme, ale preview jsou zatím ve valné většině případů velmi pozitivní. Hodně se zmiňují o přínosu pro dungeon mastera, protože Neverwinter Nights budou na rozdíl od ostatních RPG umožňovat i hru, kdy jeden hráč vytvoří dungeon a bude ho řídit a ostatní se budou snažit splnit daný úkol - stejně jako při stolním RPG.
I Gamespot sdělil své dojmy z předváděčky: "Neverwinter Nights zjednodušují designování, budování a hraní dungeonů. Na začátku našeho setkání lidé z BioWare vybudovali z ničeho jednoduchý dungeon s použitím vestavěného editoru. Interface editoru se hodně podobá Windows, má několik rolovacích menu a horkých kláves a umožňuje vybudovat místnosti, lávová jezírka i úzké chodby jednoduchým kliknutím a potáhnutím myši. Editor umožní budovat dungeon, venkovní oblasti i městskou zástavbu jednoduše kliknutím na příslušný typ textury a přetažením na volné políčko, nemusíte se starat o předěly mezi texturami nebo další grafické problémy." Již zmíněné srovnání s Morrowindem na Stratosu vyzdvihuje předpokládané nízké nároky na hardware a také "obojetnost" hry, tedy to, že se zřejmě bude líbit příznivcům singleplayeru i multiplayeru. Zajímavé je i interview na Casters Realmu kde se mluví i o zabránění podvádění v multiplayerové hře.
Baldur's Gate II: Throne of Bhaal
zdroj:
tisková zpráva
Upřímně řečeno, rozšíření Baldur's Gate a Icewind Dale byly jedny z nejlepších datadisků, které kdy kdo vytvořil - protože neznamenaly jen několikahodinové prodloužení hry či pouhé dodání nových zbraní, ale kompletní nové dobrodružství, jež prostě stálo za to. Datadisk k Baldur's Gate 2 se jménem Throne of Bhaal slibuje totéž - mluví se o čtyřiceti až šedesáti hodinách, potřebných na dohrání tohoto nového dobrodružství. Kratičký souhrn nabízí jako obvykle RPGDot, kde až statisticky autor článku vypočítává vlastnosti hry - 80 nových měst, dungeonů, budov apod., 100 nových magických předmětů a zbraní, nové pasti pro zloděje a mnoho silných kouzel, kterých tak celkem bude 325. Gamespot rovněž chválí dosavadní datadisky k sérii: "Jako v ostatních hrách v sérii Baldur's Gate umožní i datadisk výběr postavy z mnoha rozdílných ras a povolání i povolání naprosto nové, divokého mága - mága se schopností zakouzlit silnou, ale nepředvídatelnou magii"(taková postava pro milovníky Sportky). Gamespot dále poznamenává, že všechny postavy začnou datadisk s minimálně 2,5 miliony zkušenostních bodů, takže nebude tak těžké dosáhnout až čtyřicáté úrovně a s tím i neuvěřitelných nových silných kouzel. Throne of Bhaal zjednoduší i interface (což se promítne i do původní Baldur's Gate II, která bude samozřejmě pro běh datadisku potřeba).
Nadšený byl i Vreco - na Bonuswebu se tak dočtete například o připravovaných nových potvorách: "Do původního světa Baldur’s Gate pak kromě šestnácti nových zemí přibudou také nové příšery. Těch by mělo být zhruba čtyřicet včetně hráči vytoužených draků, dále se můžete těšit na stovku nových předmětů a také na nové NPC postavičky i player charaktery, u nichž se můžete těšit na možnost oživit si jakoukoliv NPC postavičku z Shadows of Amn, čímž můžete získat například Sarevoka, jenž vstal z mrtvých a chce se k vaší družině připojit, což je jenom dobře, neboť jde o silnou postavu a v družině jistě najde své uplatnění."
Freedom Force
zdroj:
tisková zpráva
Freedom Force tvoří firma Irrational Games, která má za sebou bombastického System Shocka i jeho neméně skvělý druhý díl. Půjde o taktickou RPG odehrávající se v New Yorku roku 1962 - a spíše po ní půjdou asi Američané, protože v Evropě nejsou superhrdinové tak zavedení. Slyšeli jste dobře - žádné SF, žádné fantasy prostředí, ovládat budete Supermanovy kamarády v USA ohrožovaném komunisty, monstry, zlými vědci a dalšími tradičními nepřáteli. V Freedom Force půjde o ďábelské mimozemšťany, kteří se snaží lidstvo zlikvidovat tajemnou substancí zvanou Energy X tím, že ji rozdají zcela grátis místním zloduchům. Na vás je boj s lotry, nejdříve s jedním superhrdinou, postupně ale se stále se rozšiřující skupinou.
Freedom Force je kombinací adventury, RPG a strategie, jak píše i Gamespot: "Akce se odehrává v reálném čase, ale kdykoli chcete vydat rozkaz, vše se zmrazí a můžete rozkazovat jednotkám podobným způsobem jako v X-COMu. V misích budete bojovat s superzloduchy a protože prostředí je interaktivní, můžete je prohodit skrz budovy nebo po nich házet auta a pouliční osvětlení. Příliš poškozené město ale má své důsledky, protože dostáváte 'prestižní body' v závislosti na tom, jak se ukážete. Pokud porazíte zloduchy, ale město zanecháte v troskách, nedostanete moc bodů a proto bude mnohem obtížnější najmout další hrdiny do vašeho týmu." Právě možnost dělat s prostředím cokoli se líbí i na Gamespy, i když hra nebude krvavá, stejně jako nebyly krvavé i staré komiksy z šedesátých let.
Throne of Darkness
zdroj:
tisková zpráva
Do netradičního japonského prostředí nás zavede RPG Throne of Darkness. Gamespot zdůrazňuje podobnost s Diablem - a není divu, protože ve firmě Click Entertainment, která hru pro Sierru vytváří, pracují dva bývalí vývojáři tohoto akčního RPG od Blizzardu. Zajímavě vypadá i používání předdefinované taktiky: "Ve hře je dvanáct typů taktik pojmenovaných po zvířatech, podle nichž se vaše parta srovná - například formace 'had' způsobí, že se skupina seřadí to klikaté linie, se silnějšími členy na špici a kouzelníky a lukostřelci vzadu." Boje by měly být obrovské s mnoha desítkami nepřátel útočících na vaši "nepřemožitelnou" grupu - vypadá to HODNĚ jako Diablo v Japonsku, ve kterém ovládáte celou skupinu místo jednoho bojovníka. Podobně jej ostatně popisuje i BonusWeb - Vreco se údajně od hry nechtěl hnout :-) Ale proč ne, vezmeme-li prodejnost Diabla, své oblíbence si určitě hra najde.
Star Wars Galaxies
zdroj:
tisková zpráva
Velkou naději na úspěch mezi nesmírným množstvím připravovaných online RPG má Star Wars: Galaxies. Přece jen, Hvězdné války jsou prostředím, které přitahuje opravdu velké množství fanoušků a Galaxies (vyvíjené Verant Interactive, tvůrci Everquestu) by navíc měly být do značné míry převedením filmového světa do počítačové podoby. Určitě se pamatujete na města, která přetékala obyvateli nejrůznějšího stupně mimozemské odpornosti - tak jedním z nich budete moci být v Galaxies i vy. Na Well-Rounded Ent. viděli i část hratelného dema a Lucas Arts ukázali redaktorům atraktivní prostředí známé z filmů: "Tatooine je nejvíce dokončenou úrovní. Jedním slovem: Nádhera. Detaily jsou neuvěřitelné, Jawové šmejdící kolem vrhají stíny v reálném čase na písek a budovy vypadající přesně jako ve filmu. Mezi tím plují mraky a objevují se hvězdy. Nestihli jsme to do kantýny v Mos Eisley, ale viděli jsme Jabbu Hutta v celé jeho korpulentní nádheře." Na Gamespy popisují autoři ekonomiku hry - měla by být kompletně řízena hráči bez větších zásahů vývojářů. Hodně půjde o jednotlivé schopnosti, například jako opravář droidů si vyděláte poměrně velké peníze...
Hvězdné války by nebyly nic bez vesmírných bojů - větší lodi budou potřebovat posádku o několika hráčích a můžete zřejmě zapomenout na X-Wing Alliance a postupné ničení hloupých Star Destroyerů - V Galaxies si vás najdou střelci jedna dvě. Jenže až v datadisku, protože expanze na jiné světy a vesmírné souboje v původní hře zřejmě nebudou. Rozhodně bude trvat ale dlouhou dobu, než Galaxies uvidíme...
O víkendu přineseme poslední díl povídání, tentokrát o "zbytku" - tedy hrách, které se nevešly do ani jedné kategorie, popřípadě o těch, na které jsme zapomněli :-)
Přehled všech dalších her oznámených na E3 si můžete přečíst v našich novinkách nebo v tomto článku, dále je pro vás připravena reportáž přímo z místa dění a souhrn dalších zajímavých strategií (konkrétně tady a tady) nebo akčních her.
Ondřej Malý připravil: jd | |
|