„Odpadlíci“ z LucasArts zakládají studio Fearless
zdroj: tisková zpráva

„Odpadlíci“ z LucasArts zakládají studio Fearless

15. 10. 2010 7:18 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Několik vývojářů v čele s Hadenem Blackmanem (oceněný mimo jiné i za scénář k Force Unleashed) a Cedrickem Collombem opustilo letos v červenci LucasArts a založili nové studio, které bylo nyní veřejnosti představeno pod názvem Fearless. Právě Fearless, tedy Odvážný, má symbolizovat přístup nového studia k tvorbě her a hernímu průmyslu obecně. Blackmanův odchod z LucasArts byl prý výsledkem jeho touhy po vlastním „písečku na hraní“,, ne výraz nespokojenosti se situací v LucasArts.

„Zažil jsem v LucasArts patnáct parádních let, bylo skvělé pracovat na Star Wars hrách a ano, skvěle se mi pracovalo na cizím pískovišti, ale teď už jsem si chtěl založit vlastní. Důvodem proč se lidé stávají nezávislými vývojáři je fakt, že chtějí mít kontrolu nad hrami, které tvoří, chtějí rozhodovat jak budou vypadat a s kým je budou dělat. Rozhodnutí odejít z LucasArts nebylo výsledkem nějaké nespokojenosti nebo snad reflexe nedávného propouštění.“ Zdá se tedy, že se Blackman s LucasArts nerozkmotřil, ale jako mnoho jiných lidí, prostě zatoužil po nové výzvě a změně prostředí.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Ostatně Blackman si velmi pochvaluje práci pod Jimem Wardem v LucasArts, který jej, dle jeho slov, naučil dělat hry pro lidi a ne pro sebe. Co se týče žánrového zaměření, Blackman na rovinu říká: „Chtěl bych vytvářet velké akční hry se silným příběhem. Zároveň jsem i hororový fanda, takže bych určitě směřoval do hororu no a právě v tomto prostoru se nyní pohybujeme“.

Zároveň poznamenává, že chce, aby jeho týmy měly co největší míru autonomie, která dle něj podporuje kreativitu, jež je pro vytvoření úspěšné a originální hry potřebná. Nicméně co se týče první hry, studio stále zvažuje všechny možnosti. Několik jich prý spadá do ranku „velká konzolová hra“, jiné zase ne. To, jakou cestu si zvolí, pak určí velikost pracovního týmu. Fearless studio si chce udržovat základní, malé jádro padesáti pracovníků a zbytek potřebných pozic doplňovat outsourcingem.

Jak už poznamenal, cílem Blackmana i ostatních pracovníků bylo vytvářet vlastní hry s vlastním konceptem, což mu striktně kontrolovaný svět Star Wars ve finále nedovoloval. Nyní všichni vyhlížejí k první vlaštovce, která by se mohla stát i jejich poslední. „Chceme vytvářet hry, které budou mít ten efekt, že i za pět let si na ně rádi vzpomenete.“. Není to cíl skromný, ale Blackman a spol se ničeho nebojí. Jsou Fearless.

Nejnovější články