Autor: Josh Parnell
LIMIT THEORY | Josh Parnell
Stanfordova univerzita vychovala zakladatele firmy Google, herečku Sigourney Weaver nebo muzikanta Serje Tankiana. 20letý Josh Parnell se ve svém oboru snaží být rovněž nejlepším a na univerzitě tak studuje počítačovou grafiku, které se věnuje již od svých 10 let. V letošním roce vyhrál hlavní cenu v soutěži o nejlepší render (Stanford rendering competition), čímž prokázal nejenom samostatnost a tvůrčí nadání, ale i nemalý zájem o vesmírnou MMO Eve Online a snad i o českou heraldiku. Momentálně na Kickstarteru ukazuje všem Brabenům, že krásně vypadající hra z vesmíru se dá dělat jak v jednom člověku, tak za malé peníze.
Josh Parnell požaduje 50 000 dolarů, doposud mu hráči přislíbili dolarů 32 407 a do konce kickstarterové kampaně zbývá necelý měsíc. Z průvodního videa je jasné, že se Parnell silně inspiruje klasikou Elite a milovaným titulem Freelancer. Do Limit Theory chce však také otisknout vzpomínky na RPG sérii Elder Scrolls, vesmírnou ságu X od německého studia Egosoft a díky Hvězdným válkám by hru měla provázet pravá síla. Ačkoliv Josh Parnell láká na starou školu, sám chce být moderním. Limit Theory bude procedurálním vesmírem nabízejícím takřka vesmírné nekonečno ztvárnění a možností. Každá hvězda, každá planeta, každé plavidlo by měly být po novém rozehrání jiné. Dovoluje to engine, který si Josh Parnell sám v C++ postavil.
Tři měsíce vývoje a hráči se již teď mohou kochat otevřeným světem sandboxové RPG/RTS, v níž bude nejenom možné přistávat na planetách a skupovat tamní pozemky, ale rovněž i skupovat záplavu lodí a budovat si z nich neohroženou vesmírnou armádu. Správný boss pak velitelům jednotlivých letek zadá příkazy k těžbě vzácných nerostů, boji s krvechtivými piráty nebo čelnímu útoku na celou planetu. Kdo si bude přát, bude moct třaskavé kabuki sledovat bezpečně zpovzdálí. Limit Theory by měla vyjít koncem roku 2013, respektive začátkem roku 2014.
MAIA | Simon Roth
Peter Molyneux má nezávislého konkurenta. Simon Roth z anglického Oxfordu totiž na Kickstarteru představil vizi, v níž by se setkali Dungeon Keeper, Dwarf Fortress a emzáci. Narozdíl od Molyneuxe chce do své hry Maia zamíchat pořádně britský černý humor a kde Molyneux končí u vášnivých přednášek, tam chce Roth věci dotáhnout skutečně do konce. Simonu Rothovi však moc nenahrává do karet, že z požadovaných 100 042 britských liber má zatím přislíbených liber 71 732 a do konce kickstarterového pitche zbývají necelé tři dny.
Maia je po nezávislých titulech jako VVVVVV, s nímž vypomáhal Terrymu Cavanaghovi, a Frozen Synapse, kdy se dal dohromady s chlapci z Mode 7 Games, prvním velkým nadšeneckým projektem, který vzal na vlastní triko. Fanoušci jeho Kickstarteru jsou však stěžejní. Simon Roth, jenž se vzdal tvorby her jako Kinectimals a Outsider ve prospěch tvořivé síly vlastní duše, toho nenabízí málo. Načetl a nakoukal estetiku hard science fiction 70. let, odehrál a vytáhl to nejlepší ze studia Bullfrog, jasně uvedl, že odmítá DRM a verzemi pro Windows, Mac a Linux dokazuje, že na to má.
Maia by mohla být simulátorem kolonie na planetě stejného jména. Psal by se rok 2113, kolonisté by se nacházeli 12 světelných let od systému Tau Ceti a nově zbudovaná základna by jakž-takž chránila před tamními, životu nebezpečnými, podmínkami. Pokud by chtěli přežít, museli by kolonisté najít pitný zdroj vody, časem si vybudovat infrastrukturu základny a těžit klíčové suroviny, vlastně o ně bojovat s cizími rasami. Občas by obyvatele výzkumného týmu roztavila láva, jindy by jim mozky propálil blaster šíleně vypadajícího střelce, ale život na základně by musel jít dál, jinak by lidstvo selhalo a tím i zahynulo.
Procedurálně generovaný zážitek v prostředí 2x2x2 reálných kilometrů. Simon Roth se rovněž zaklíná, že pokud Maia v létě 2013 vyjde, bude hráčům měsíčně nadělovat nový obsah s opravnými balíčky. K modderské komunitě bude také vstřícný. A pokud mu kdokoliv na Kickstarter přihodí rovných 1000 liber, pak se za ním, je-li dotyčný z Evropy, vypraví, aby ho naučil pít první anglickou ligu.
HOMEWORLD 2 COMPLEX | Beghins & Complex Team
Pro mnohé nejlepší modifikace Homeworld 2. Slovo Complex v názvu nemá pro nic za nic. Oproti originálu nabízí obří výzvu se skoro až skutečným ovládáním vesmírné letky. Taktických možností je tolik, kolik jich hráč zná, což se odvíjí od jeho osobního přístupu k žánru vesmírná strategie. Homeworld 2 Complex vydrží zapáleným stratégům stovky hodin, kdy nejenom že mají možnost rozdávat příkazy k mohutným vesmírným útokům, ale také k výstavbě vesmírných stanic, které mohou vlastnit. Letošní listopad tak přinesl verzi 8.3.2 s pohodlnějším uživatelským rozhraním, mimo to by mělo být odstraněno otravné bílé poblikávání stejně jako spousta dalších drobných chyb. Modifikace je odsud dostupná všem uživatelům operačních systémů Windows a Mac.
HOMEFRONT | Broken Line Studios
Většina hráčů vlastnících konzoli od firmy Microsoft si teď vychutnává Halo 4. Hráče, jejichž srdcí se titul moc nedotkl a kteří by raději něco mnohem taktičtějšího a více z vesmíru, by měla zajímat modifikace Homefront do Homeworld 2. Ta totiž zážitek série Halo z vesmíru opravdu přináší. Hráčům dává na výběr z dvou nesvářených stran: klidná a ekonomicky schopná strana síly UNSC, nebo neklidná a těžce ozbrojená strana síly Covenant. Původní
Homeworld 2 překopala modifikace k nepoznání, počínaje novým uživatelským rozhraním, novou hudbou, novými zvuky, novými loděmi a faktem, že stratégové-milovníci série Halo si mohou ve zcela novém přístupu znovu užít známé mapy jako Earth, Reach či Onyx. Umělá inteligence v Homefront je sice velmi schopná, ale hrát proti živému nepříteli je zkrátka nenahraditelné. Zábavný multiplayer doplňuje nově skutečnost, že koncem letošního října vyšla hra ve verzi 1.09, jež mimo dalších menších změn přináší působivé filmově vypadající efekty výbuchů, půjčených z jiného oblíbeného modu Star Trek: Continuum.
DROX OPERATIVE | Soldak Entertainment
Drox Operative představuje velké i titěrné lodě, spoustu mimozemských ras a proměňující se galaxii. Nechybí ani obvyklé prozkoumávání, kolonizování, zabírání území, diplomacie, vymýšlení nových technologií a nespoutaná válka. Jelikož je však Drox Operative žánrově akčním RPG, hráč se v roli vesmírného agenta v utajení nemusí zabývat problémy mocných, takže se může soustředit na to nejpodstatnější: kde koho jak podojit, kolik kreditů z koho vytřískat a jakou lepší loď si pořídit.
Cílem každého schopného agenta by měla být dobrá kalkulace, která ze znesvářených stran tratí a na jakou stranu by bylo nejvýhodnější se přidat a následně ji podrazit. Kapitál velí všemu, i hráčově výbavě lodi a výběru vlastní posádky. V Drox Operative nechybí ani vesmírné závody. Letošní listopad přišel s opravným balíkem verze 0.932 a zároveň s příslibem, že plná hra by mohla již brzy vyjít. Demoverze jsou k ozkoušení ve verzích Windows a Mac. Předplatné pak pochopitelně zaručuje přístup do bety.
URBAN GALAXY ONLINE | The Urban Galaxy Team
Nezávislá free-to-play MMO z futuristického města Anassin vzpomíná na Pátý element a dobu, kdy Luc Besson ještě patřil mezi francouzské krále kinematografie. Urban Galaxy Online bude hrou o moc, v níž se hráč v kůži žoldáka, kurýra či pašeráka protlouká korporátní mašinérií ve snaze budovat si svou kariéru, učit se novým schopnostem a přežít ve světě mrakodrapů, v němž o překvapení není nouze.
Tvůrci svět postavili na svobodném enginu jMonkey s tím, že virtuální zážitek bude možný z jakéhokoliv internetového prohlížeče podporujícího Javu, tedy z jakékoliv slušné strojovny Windows, Mac a Linux. Verze ke stažení jako taková nebude. Vývojáři by se z místa rádi rychleji pohnuli, a tak na Indiegogo žádají o 10 000 dolarů finanční injekce. Urban Galaxy Online je hotová ze 70 procent, tudíž pokud vše půjde tak, jak má, veřejná beta se spustí již koncem roku 2012 nebo začátkem roku 2013.
PROJECT LUMORIA | TM Mapping Team
Další fandovský přírůstek do rodiny Halo. Pro mnohé milovníky série je Project Lumoria nejlepší modifikací, jaká byla pro Halo kdy vytvořena. Pro pamětníky Halo: Combat Evolved je modifikace Project Lumoria důvodem, proč hru po letech znovu oprášit. I přes ne zcela vydařený dabing nabízí modifikace skvěle navržené úrovně, krásné modely jednotek ODST a poutavý příběh z roku 2531, kdy vědci objeví nový svět Lumoria, svět s bohatou faunou i flórou v architektuře dávné a mocné rasy Forerunners. Lumorii však také objeví mimozemská vojenská aliance Covenant, která vědce sice povraždí, ale zapomene si ohlídat varovný signál, na nějž zareaguje ústřední hrdina. Na něm bude, aby emzáky vymlátil, odkryl tajemství nového světa a opět vrátil lidstvu naději.
STARCRY | Mick & Dark_Wolf
Francouzští moddeři Mick a Dark_Wolf nepochybně ujíždějí na Hvězdné bráně, když své dílko pro Crysis velmi okatě stylizují do její podoby. Ale nejenom Hvězdné brány – StarCry je plná dalších odkazů science fiction. Pomine-li se krásné formální vyjádření, zůstane obsah ne nepodobný původní Crysis: sem-tam se plížit, hodně si zastřílet, občas si zajezdit a odpravit nějakého toho bosse. StarCry patří mezi nejlepší modifikace Crysis, jelikož nabízí těžce akční singleplayer s prvky RPG, kdy hráč za zabití nepřátel získává zkušenostní body, aby je pak v automatech mohl směňovat za účinnější zbraně. StarCry má sice daleko do otevřeného světa, ale neředěné zábavy nabídne vrchovatě. Kdo má zakoupenou Crysis ve verzi 1.21, ať už v digitálním provedení Steam nebo z krabičky, ten nemá co řešit.
STEAM MARINES | Worthless Bums
Ačkoliv se Budižkničemové (Worthless Bums) rafinovaně schovávají za Steam, kde chtějí využít nabídky Greenlight, všichni zasvěcení ví, o co tady doopravdy jde. Steam Marines zcela jasně odkazují ke Hvězdné pěchotě z Warhammer 40 000, konkrétně k deskové hře Space Hulk, v níž se Hvězdná pěchota střetává s nechutnými vetřelci. Je třeba si však odmyslet původní vizuální dojem a nahradit ho steampunkovou variací.
Steam Marines pohání stejný engine Torque 2D jako jiný úspěšný nezávislý titul Space Pirates and Zombies. Žánrově nabídne 2D retro tahový roguelike s partou smělé Parní pěchoty v procedurálně generovaných úrovních. Boje o holé životy neulehčí Parní pěchotě ani fakt, že tento svět ovládá takzvaná permadeath (stálá smrt), tedy jakmile jedna postava zemře, ostatní se mohou akorát tak pomodlit a zavolat na centrálu, že potřebují dalšího schopného muže. Parní císařství pak pošle na naléhavou pomoc čerstvého rekruta. Kdo má páru, a kdo ne, se hráči přesvědčí ve druhém čtvrtletí roku 2013. Hra jednoho hráče bude dostupná na Windows a Mac.
AEON | Orihaus
Modré, mlhavé a pulzující cosi je ztělesněním manifestu nezávislé herní tvorby. Aeon vyvíjejí na enginu Unity dva autoři s nulovou finanční podporou. Orihaus je sice stejně tajemný jako hra samotná, ale z dostupných informací a z technologicky zacíleného vizuálu se lze těšit na duchovního nástupce jeho předchozích uměleckých kusů Obsolete a Dirac. Technologie ve hře světla a tmy slibuje tajemný horor z pohledu vlastních očí.
HE^RT | Starcadian
Vesmírem se loučí brooklynský astronaut Starcadian. Single Heart pouští z diskety, vesmírnou pouť natáčí na kazetu VHS a esenci science fiction 80. let zachycuje synťákovým retrem. Poznávací znamení: stopaře bere.
Máte i vy nezávislé tipy? Jakékoliv: nedávno zakoupené indie hry, které byste chtěli doporučit, nebo naopak tituly, od kterých byste rádi čtenáře odradili, nově objevené stránky zapadlých nezávislých tvůrců, tipy na videoherně-filmový / hudební / divadelní / prostě umělecký under/over-ground, cokoliv? Pak se je nebojte napsat do diskuze. Prozraďte rovněž, jakou hru budete v nejbližší době hrát a na jakou další se těšíte?