zdroj:
tisková zpráva
Možná, že pro někoho znamená digitální distribuce budoucnost, ale Microsoft ví své a rozhodně se nehodlá kamenné prodejce hodit přes palubu. Dokazuje to poslední průzkum, který ukázal, že v Evropě tvoří 68% ze všech Gold účtů ty, které si zákazníci zakoupili v hmotné formě. A to je už dostatečný argument, který ukazuje na to, že to prodej z ruky do ruky ještě nemá za sebou.
Robin Burrowes z marketingu XBL jasně říká: „Opravdu silně respektujeme prostředí klasického prodeje a to až do té míry, že vytváříme okno mezi uvedením hry v normální distribuci a té digitální. A rozhodně nemáme v plánu to teď měnit. Chceme s těmito prodejnami pokračovat ve spolupráci i v jiných směrech“.
Co tím Burrowes myslí? Miscrosoft plánuje experimentovat s elektronickým prodejem, distribucí a aktivací, ale v prostředí prodejen. Teoreticky si zakoupíte svůj kód na předplatné Gold účtu v prodejně, a tam už bude zařízení, pomocí jehož rozhraní si rovnou nákup aktivujete. Stejně tak Microsoft chce zkusit distribuovat DLC a XBLA hry v kamenných obchodech, kde byste si je koupili s pěknou krabičkou.
Když už tedy hovoříme o vzestupu digitální distribuce a významný hráč na tomto poli, jakým Microsoft určitě je, hodlá zachovat alespoň zčásti starý model, můžeme znovu začít teorie přetvářet. Je prostě jasné, že hráči pořád rádi prochází mezi krabicemi a mají v ruce něco hmotného a jen tak hned se to nezmění.