zdroj:
tisková zpráva
Necelé dva týdny před evropským vydáním Resistance 2 se Insomniac Games rozhodli pohostit přes stovku oddaných fanoušků z diskusního fóra MyResistance ve svém kalifornském firemním sídle. Spolu s promítáním ukázek ze hry jim zde pověděli i podrobnosti o jejím vývoji. Akce zabrala celý jeden den a přestože se během ní zvládlo probrat vše od příběhu po motion capture technologii, dvě věci se stále opakovaly – pochvalování autorů na adresu spolupráce v týmu a konstatování, jak těžký vývoj Resistance 2 byl. Není také divu, když vývojáři dělali vlastně tři hry: singleplayer, kooperativní kampaň a multiplayer až pro šedesát hráčů (více základních údajů o hře v našem preview).
Jedna ze zajímavých informací, byla ta o příběhu. Již v roce 2003, dlouho předtím, než se na trhy vůbec dostal PS3, měli autoři nápad na futuristickou FPS, z níž se později vyklubalo Resistance. Nejprve mělo jít o bláznivou sci-fi s ještěroidními vetřelci, cestováním v čase a tak dále, to však zavrhli. Dále zkusili stylizaci do reálií první světové války, ta pro ně ale byla příliš zastaralá. Přes ohranou druhou světovou pak došli až do vyhovujících 50. let, v nichž se odehrává i druhý díl. Ten má přinést ještě daleko zpustošenější a bezútěšnější svět než minule (o pestrosti dvojky čtěte zde).
Toho autoři chtějí dosáhnout mimo jiné i zakomponováním vhodné zvukové stránky. Zvukový ředitel Dwight Okahara toto komentoval: „Designéři nám vytvořili pusté a zničené prostředí, se kterým jsme toho zvukově nemohli mnoho udělat. Proto jsme do něj vložili rádio – hráč na něm bude moci naladit jak různé dobové debaty, tak i široký výběr muziky. Na atmosféře se to nesmírně podepsalo.“



Překvapivý je přístup Insomniac k technologii motion capture. Resistance 2 je jejich první hra, kde ji využili, neučinili tak ale klasickým způsobem. Rozhodli se všechny nasnímané animace ručně dodělat, aby vypadaly co nejlépe, a přesto neztratily nic z plynulosti dosažené zachycením reálných pohybů. A konečně poslední zajímavá informace se týká omezení na pouhé dvě nošené zbraně. „Během testování jsme zjistili, že s tímto systémem lidé začali mnohem více využívat různé druhy zbraní a častěji testovali jejich sekundární módy střelby,“ vysvětlil využití tohoto principu designér Brian Hastings. Na závěr pak dvojice videí z hraní sólo kampaně:
zdroj: Archiv
Resistance 2 nahrávka sólo kampaně #1
zdroj: Archiv
Resistance 2 nahrávka sólo kampaně #2
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Úvodních 10 minut hraní Resistance 2 [30.10.2008 20:20 - levis]
Lesní přepadení z Resistance 2 [20.9.2008 20:20 - levis]
Úvodní filmeček z Resistance 2 [31.8.2008 18:18 - levis]