Diskutabilní kooperace v Dungeon Siege III
zdroj: tisková zpráva

Diskutabilní kooperace v Dungeon Siege III

28. 2. 2011 12:21 | Téma | autor: Petr Poláček |

Jedním z nemnoha opravdu příjemných trendů ve hrách, kterého se tvůrci ve svých hrách chytají čím dál tím častěji, je kooperace. Zatím však nepřišli na způsob, jak ji do her zabudovat tak, aby to ve většině případů nebyl jen doplněk, ale hlavní součást. Většinou se to projevuje tak, že kooperace není možná v hlavní kampani, přestože o to hra kolikrát přímo prosí. Obvyklým řešení v podobných případech je existence druhé kampaně nebo módu, specificky navržené právě pro kooperaci. Ukázkovým příkladem je čerstvý Bulletstorm, ale i chystané akční RPG Dungeon Siege III od studia Obsidian, které implementaci kooperace vyřešilo úplně jednoduše: nejenom, že tvůrci oddělili singl a kooperaci na úrovni herního módu, ale i na úrovni hráčova avatara.

Jak pro Destructoid vysvětluje producent Nathan Davis, aby tvůrci zachovali příběhový zážitek v singlu a vyhnuli se problémům s balancováním síly rozdílných hráčských postav i nepřátel v kooperaci, nutí hráče k tvorbě a rozvoji dvou avatarů. Jednoho budete mít a vylepšovat v singleplayeru, druhého budete vychovávat v kooperativním multiplayeru, což zavání slušnými obstrukcemi. Hry na hrdiny, dokonce i ty čistě akční, jsou přeci unikátní kvůli tomu, že hráč pečlivě buduje svoji postavu a vkládá do toho veškeré své úsilí. Nabízí se tedy otázka, zda se mu bude chtít tuhle náročnou činnost provozovat nadvakrát, nebo se raději buď na singl, nebo na kooperaci vykašle?

Důvody, které Obsidiani pro rozdělení hry na dvě části mají, dávají do značné míry smysl. Na jedné straně by to vyžadovalo opravdu náročné ladění a balancování celého herního systému. A na straně druhé se tím tvůrci dle Davise vyhnout nesmyslným situacím v příběhové kampani, kdy by se v jedné partě ocitli na bojišti čtyři stejní hlavní hrdinové: „Vidět 3 nebo 4 Anjali (jedna z hl. postav) běhat po bojišti a měnit nepřátele v malé gobliny možná zní jako legrace a je to něco, co ostatní hry umožňují, ale podle nás to strašným způsobem kazí zážitek z příběhu, na kterém jsme dost tvrdě makali,“ vysvětluje Davis.

Hry od Obsidian jsou sice známé svým zaměřením na příběh, ale je hluboká story něčím, co očekáváte od Dungeon Siege III? Má k tomu vůbec universum této série potřebné dispozice? A nebylo by lepší obětovat nejistý dopad údajně skvělého příběhu zábavě v kooperaci? Tohle jsou otázky, které se nám vkrádají na mysl a s ohledem na předchozí díly, i když je mají na svědomí jiní tvůrci, bychom se spíše stavěli na stranu kooperace v hlavní kampani, než za samostatný kooperativní mód. Ale proti gustu..znáte to.

Zbývá jen dodat, že loot a zkušenostní body se budou ukládat separátně pro single a pro multiplayerovou postavu. Společné budou pouze trofeje a achievementy.

Dungeon Siege III vyjde pro PC, PS3 a X360 letos na konci května.

Nejnovější články