Další novoty z Mass Effect 3 - méně parťáků, větší nepřátelé
zdroj: tisková zpráva

Další novoty z Mass Effect 3 - méně parťáků, větší nepřátelé

11. 5. 2011 19:46 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Xbox World Magazine vydal článek obsahující další střípky informací o třetím dílu Mass...

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Xbox World Magazine vydal článek obsahující další střípky informací o třetím dílu Mass Effectu a dobří lidé nám je předhodili. A my je teď předhodíme vám. Zajímavé je kupříkladu to, že máte čekat menší skupinku spolubojovníků, protože dvanáctka z dvojky přišla tvůrcům jako příliš. Pravda, pamatujete, jak jste skoro po každé misi obíhali celou Normandy, abyste zjistili, zda se neodemklo nějaké téma? „Zaměřili jsme se na menší jednotku s hlubšími vztahy. Chceme víc pracovat s těmi postavami, které už sebou máte, takže Liarou, Kaidanem či Ashley. Ale každá hlavní postava se vrací, někde v Mass Effect 3 je“. Tedy samozřejmě pokud přežili. Znamená to tak, že Thane Krios ještě žije? Snad ano!

Ostatně to, že se bude hra víc zaměřovat na stávající kolegy potvrzuje i fakt, že nebude žádná nová romance. Takže se zdá, že Kaidan/Ashley půjdou do sebe a trochu zalitují, jak vám na Horizonu ukázali vztyčený prostředníček. Z více materiálního hlediska dojde k vývoji ve zbrojích, opět se o něco změní, vylepší. Garrus si asi nechá opravit ono memento na sestřelení bojovým člunem. Nebo si spíše pořídí novou zbroj, stejně jako Shepard. Postavy prý mají v této oblasti více dospět, ať už to znamená cokoliv. Tím novinky nekončí. Ale pozor, jsou v nich zahrnuty drobné spoilery.

Cerberus bude vaším nepřítelem bez ohledu na to, jak jste zakončili dvojku. Proč, to se bude Shepard snažit zjistit nemalou část hry. Každopádně tím končí vaše intermezzo v jeho službách a vracíte se k Alianci. Jejich zabijáci pak budou mít odpovídající vzhled. Těžcí úderníci odpovídající zbroje, asasíni lehké a používat budou biotiku stejného stylu jako Shepard. Nemáme prý čekat lehké protivníky, jejich komanda by měla umět to samé co Shepard (že by nějaké buňky během obnovení Sheparda našly místo i jinde?) a budou vaší skupince rovnocenná. Boj sám by měl být víc než jen o krytu a střelbě. Prý budete neustále analyzovat situaci a přemýšlet, zda by z jiného bodu nebyl taktičtější výhled potažmo útok. Mobilita má být dalším zdůrazněným prvkem.

Co se týče lokací o Turianském domovském světě, Palavenu a Quarianském Rannochu jsme už věděli. Že se vrátíme na Tuchanku jsme tušili, ale teď to máme potvrzené. Design prostředí by měl odpovídat logice světa. Ne, že se vám budou nelogicky všude válet věci, za nimiž se můžete krýt (tady se tvůrci trochu nelogicky strefují do Gears of War s jejich všudypřítomnými pytli s pískem... jenže když celá planeta válčí, dají se čekat bojové podmínky). A i když pak budova připomíná ruinu, v níž se bojuje, prý byla původně navržena v „nerozbitém“ stavu. 

A teď pár konkrétnějších, malinko spoilerových střípků. Levely budou prý velké, dost velké na to, aby pojmuly boj s Reaperem-bossem, který má přes dvě stě metrů anebo dvacetimetrového mecha Cerberu jménem Atlas, kterého si Shepard i vyzkouší v boji. Všechno prý bude větší. Ještě větší. Lair of the Shadow Broker by měl být příkladem toho, jak budou levely variabilní. Je zmiňována sekvence ze Země, kdy jdete v poklidu úzkým můstkem s lodí v dáli, načež přijde nukleární výbuch, tlaková vlna vás smete, vy se řítíte po skluzavce ze skleněných panelů a přitom stále Sheparda ovládáte. Máte být připraveni na vše.

Co se týče shrnutí pro nové hráče, není jisté, zda bude komiks, ale určitě bude něco, co děj předchozích dílů dá do slušivé, vysvětlující sekvence. Na věrné fanoušky by ale měla čekat odměna, pramenící z jejich uložených pozic. Každopádně tohle nemá být jen pokračování, ale jedno velké dobrodružství a hlavně „kánon, který si hráč tvoří sám“.

Nejnovější články