Autor: Mikoláš Tuček Publikováno: 1.ledna 2006 |
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek O kolik budete chtít! Ve hře bude kampaň a jednotlivé scénáře a můžete jet, jak dlouho chcete. Jen zhruba okolo roku 1800 se už přestane okolí vašeho města měnit, takže to nebude ono, ale můžete jet dál, dokud vás to bude bavit a dokud „mravenci nepřevezmou vládu nad světem“. Není důležité vytvořit pozadí pro 1000 hodin hry, mnohem důležitější pro nás byla opravdu vypečená kampaň, která hráče přiková k monitoru. U Guild 2 budete moci strávit nejméně tolik času jako u prvního dílu. Pokud zůstanete u stejného systému měst, kolik jich ve hře budeme moci navštívit? Něco vám povím, The Guild 2 nejde po městech, ale po ovládnutí světa! V každé hře bude mnohem více než jen jedno město, budete moci objevovat svět, nacházet nová těžební místa, rančerské chatrče a jiná nová místa. Každou mapu bude tvořit až sedm vesniček/měst! Budete cestovat mezi nimi, nacházet nová bohatství a samozřejmě chránit své povozy před loupeživými barony. Důležité je, že i mezi městy budete moci obchodovat. Co nová povolání? Rozhodně nesahejte na hrobníka! Je mi to líto, ale zrovna hrobník nebude. Nicméně máme dostatek povolání, která určitě udrží hráče u monitoru. Povolání bude opravdu hodně, s detaily bychom měli přijít velmi brzy. Viděli jsme, že hlavní hrdina se přímo pohybuje ve hře. Proč jste se ho rozhodli „stáhnout se z nebe“? Může ho někdo zabít na ulici? Protože jsme chtěli udělat dvojku mnohem racionálnější. V prvním dílu jste nikdy nemohli být zasaženi, přímo postiženi... Nyní budete mít až tři charaktery a o všechny se budete moci starat. Když bude jeden obviněn z vraždy, může být odsouzen a jít do vězení a dokonce může být zabit. Ale samozřejmě budete moci vlastnoručně provádět špinavé a temné aktivity proti soupeřům. Zábavné ovšem je, že následky se mohou ozvat velmi rychle... Když hráč svou postavu přímo uvidí, mnohem dříve se s ní ztotožní a sžije, což by mělo napomoci atmosféře. Nakonec tedy opravdu tři postavy... Není to moc? Budou to tři postavy vaší dynastie, takže ne úplně rozdílní lidé. Abychom zajistili, že se hráč bude moci soustředit na důležité věci, bude ve hře několik úrovní automatizace. Kupříkladu předáte starost o obchod vašim pomocníkům, takže se budete moci více soustředit na intriky, ženění nebo politickou kariéru. Můžeš nám prozradit něco o vlastnostech? Tak já povyprávím o RPG systému. Základem je získávání zkušeností, za něž si budete moci vylepšovat schopnosti. Podle toho, jaké si vyberete povolání, se vám budou za méně bodů vylepšovat vaše kmenové, když budete chtít vylepšit ty, co vašemu povolání přímo nepřísluší, budete muset utratit bodíků víc. Kupříkladu když budete běžný řemeslník, bude vás stát mnohem více bojový talent, ale zručnost a šikovnost (Handycraft) si vylepšíte mnohem jednodušeji. Ve hře bude 10 talentů a přes 50 speciálních schopností. Nicméně kromě bodů zkušeností si budete moci talenty vylepšovat i pomocí speciálních upgradů tak trochu jako v Deus Ex. Budou rozhodovat i takové detaily jako velký nos, který určitě nezvýší vaše šanci při dvoření se opačnému pohlaví. Dočkáme se konečně multiplayeru? Ano, ano a ještě jednou ano! Potvrzeno je až 16 hráčů na jednom serveru, mohlo by se nám podařit až 32! Pochopitelně bude multiplayer bez jakýchkoliv poplatků, jenom se připojíte a hrajete. Stačit by vám k tomu dokonce mělo jen klasické modemové připojení o rychlosti 64Kbit. A nyní naše oblíbená otázka: Můžeš nám říci nějakou veselou příhodu z vyvíjení? Jasně, můžu, ale proč bych měl? Dobře, ale jenom proto, že jsi to ty, Mikoláši... Mám dokonce dvě: Story #1. Nejhorší chyba. První se stala, když jsme dělali ještě datadisk pro jedničku. Implementováním hřbitova jsme jednoho dne mohli požádat o ruku mrtvolu (v originále living dead, známe z raných filmů Petera Jacksona – pozn. red.). Bylo to úsměvné, když mi řekla, že si mě vezme… akorát už byla chvíli po smrti. Story #2: Příběh peněz. Když jsme zakládali 4HEAD v roce 1997, udělali jsme to s 50.000 německých marek (v té době byla jedna marka necelých dvacet korun – pozn. red.), které jsme ze soukromých účtů vložili já a můj partner (Toby Severin). 200.000 jsme dostali od německých fondů (pravděpodobně jde o fondy rozvoje pro podporu nových firem – pozn. red.). V té době nám naše banka řekla, že kdybychom se dostali v roce 1998 do problémů, poskytnou nám dalších 200 tisíc na úvěr. Asi víte, jak tahle veselá historka skončila - když jsme je poprosili, odmítli nám půjčit jednu jedinou marku! Hahaha – nicméně, jak vidíte 4HEAD stále existují!!! Není nějaký investor v České republice? další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Tak to jsme rádi, že se na to dokážeš dívat s nadhledem. To nás ostatně pomalu přivádí i k další otázce. Europe 1400: The Guild patří mezi mé nejoblíbenější hry, ale po světě a nebýt přiložení k časopisu SCORE, tak i v ČR se jednalo o velmi nedoceněnou a zapadlou hru. Byli jste spokojeni s prodejními výsledky? Co očekáváte od druhého dílu? Však já bych taky chtěl časopisu SCORE poděkovat, že náš „zapadlý“ produkt jako ostatní nepřehlédli a že ho zpopularizovali v České republice. To už trochu naznačuje, že jsme nebyli spokojeni s výsledky ani v nejmenším! Marketing a propagace byly úžasné, ale asi ne v tom dobrém směru. Vlastně co bych si vymýšlel – NEBYL ŽÁDNÝ marketing!!! A je to škoda, protože jsme měli opravdu dobré recenze v amerických online médiích (kupříkladu nejpopulárnější GameSpot ohodnotil jedničku na jeho poměry neskutečnými 85%, stejné hodnocení dostali i od IGN - pozn. red.). Bohužel žádný marketing = žádný úspěch. Tento článek původně vyšel v časopisu Stáhněte si: Trailery Související články: Novinky, Europa 1400 The Guild článek 1 a článek 2 |
Mikoláš Tuček | |
autor je zástupcem šéfredaktora časopisu SCORE |