The Fall - Last Days of Gaia - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

The Fall - Last Days of Gaia - rozhovor

30. 11. 2003 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Co můžete čekat od nově připravované post-apokalyptické RPG z dílen studia Silver Style Entertainment, vám v tomto rozhovoru objasní hlavní designér Carsten Strehse.

Autor: Korgull
Publikováno: 30.listopadu 2003


Zvětšit zdroj: tisková zpráva V dílnách studia Silver Style Entertainment nyní vzniká nová post-apokalyptická RPG s názvem The Fall - Last Days of Gaia. Vyjít má v prvním čtvrtletí příštího roku. Jaké jsou plány vývojářů, jsme se však dozvěděli už nyní. Na otázky odpovídal hlavní designér - Carsten Strehse.

Co je The Fall vlastně zač a jaké jsou vaše cíle co do obsahu a hratelnosti?

The Fall je 3D post-apokalyptická  RPG. Fanouškové RPG her si ji oblíbí pro její hluboký příběh a výstřední postavy.

Proč zrovna post-apokalyptická? Líbí se vám snad myšlenka post-apokalyptického světa?

Dobrá, musím říci, že představa světa po nějaké apokalypse je fascinující. Nicméně, můj současný životní styl se mi líbí a žít v jeskyni nebo něco podobného se mi zrovna moc nechce :) Scénář o konci světa je poněkud "čerstvější" a navíc i jako Fantasy, to je také největší důvod, proč jsme si ho vybrali.

Kde jste nabírali inspiraci pro svou hru?

Především ve své vlastní fantazii. Ovšem prozkoumali jsme blíže i vše ostatní, co má s naším scénářem něco společného: post-apokalyptické filmy, romány, hry i muziku. Nicméně, vytvořili jsme zhola nový svět s jeho vlastními charakteristickými způsoby a postavami.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Co nám můžete říci o příběhu The Fall?

Příběh pojednává o klimatické katastrofě způsobené lidstvem samotným. V roce 2062 vypustily tzv. Terraformeři enormní množství CO2 do zemské atmosféry. Původně byly tyto stroje určeny pro použití na Marsu, kde měly zpracovat atmosféru tak, aby se planeta stala obyvatelnou. Ovšem poté, co na Terraformery zaútočila fanatická sekta, se vymknuly kontrole. CO2 způsobil radikální změnu zemského klimatu. Průměrná teplota vystoupala o rovných 18° F, což mělo za následek bouře a záplavy neuvěřitelných rozměrů. Lidstvo se ocitlo o několik století evoluce zpátky. Je málo jídla a ještě méně vody. Vládne anarchie.

Náš hrdina se narodil ještě za "starých časů", pár let předtím, než ke katastrofě došlo. Ztráta jeho rodiny ho vyhnala z domovské vesnice na jih USA. Na území bývalého Nového Mexika se údajně vytvořila nová vláda. Šíří se zvěsti, že byl jmenován i prezident. Na hráči je, aby zjistil, co se tam děje.

Jaké možnosti bude mít hráč při vytváření své postavičky a jak se jeho hrdina bude během hraní vyvíjet?

K vytvoření postavičky musí hráč požádat o ID-Kartu u Vlády Nového Řádu. Každá postava má šest atributů a 14 schopností. Hráč může ovlivnit každou z nich. Hned na začátku hry může mezi ně rozdat několik bodů a pak pokaždé, když dosáhne další úrovně. Hráč si může také vybrat, jaké životní zkušenosti, tělesné vlastnosti a charakter bude postavička mít. Všechno to má vliv na statistiky postavy. Hráč musí rovněž učinit velmi důležité rozhodnutí ohledně toho, co se s ním stane po smrti. Každá postava, která bude souhlasit s tím, že po její smrti bude moci být její tělo snědeno, dostanete od nové vlády nějaké zvláštní jídlo, vodu a výzbroj navíc.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
Další ukázky naleznete v sekci screenshotů

Co nám můžete říci o nepřátelích v The Fall? Budou zde nějací mutanti?

Ano, ale speciální. Nemáme takové ty klasické mutanty typu "Zvoník z Notre Dame". Naši mutanti vypadají dosti specificky, chovají se jinak než ti obvyklí a mají i jinou historii. Ale já ještě nechci odhalit veškerá jejich tajemství. Vedle nich se hráč setká s nejrůznějšími gangy, Indiány, speciálními jednotkami plenitelů (zvanými Slídiči) a řadou dalších zajímavých skupin. Záleží na hráči, jestli s nimi bude chtít bojovat.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Tisková zpráva tvrdí, že se v The Fall objeví "unikátní systém soubojů" a "škálovatelné bitvy". Můžete nám to trochu přiblížit?

Bojování může probíhat v reálném čase za použití funkce automatického zastavení a nastavení automatického režimu. Funkce automatického zastavení po určitých událostech hráče zastaví v akci, aby mohl o něco snadněji rozdat rozkazy. Hráč se může rozhodnout, jestli a kdy bude souboj zastaven (např. při spatření nepřítele, když je postava zasažena, postava má už méně než 10% života, a tak podobně). V nastavení režimu si hráč může, když bude chtít, pohrát i s upravením umělé inteligence své postavičky (např. "zůstaň v povzdálí", "použij hlavně vrhací zbraně", "vyhledej úkryt, když spatříš nepřítele", atp.) Přes tuto funkci je možné optimální ovládání postavy ve všech bojových situacích. Když se hráč rozhodne vypnout AI postav a všechny volby zastavení (obzvlášť pak tu nazvanou "zastav po jednom kole bitvy"), získá skoro dojem tahové hry, ale s větší akcí.

Jak bude fungovat systém úkolů a jak rozmanité tyto úkoly budou? Jak zajistíte, aby se neopakovaly nebo neomrzely?

Myslím, že máme velmi nápadité úkoly. Neuvidíte mnoho takových těch "přines mi nějaký předmět a já ti za to něco dám" (i když by takový typ úkolů měl být součástí každé dobré RPG, jen musíte vědět, kdy už je toho dost). Většina úkolů může být vyřešena několika způsoby. Například - vaše parta stojí před velkou propastí a potřebuje se přes ni nějak dostat. Hráč se může rozhodnout zda použije jeřáb, který stojí hned vedle (zajisté je třeba nejdříve přesvědčit o zapůjčení jeho majitele) nebo jestli si postaví z nepořádku okolo větroň. A když se nerozhodne ani pro jednu z těchto dvou variant, bude si muset najít nějakou okliku.

Jaké další herní prvky nám hra bude moci nabídnout?

Všechno, co hráči RPG chtějí: Více než 1000 NPC, z nichž každý má svůj vlastní život, životní styl a dialogy; denní a noční cyklus, který se odrazí i na zorném poli a bitvách; možnost interakce s prostředím, jako vyvrtání studně pro vodu, lov a kuchání zvěře; více než 300 různých zbraní, brnění a dalších předmětů. Bylo by toho příliš mnoho na toto interview. Speciální vlastností je použití vozidel. Hráč bude moci řídit pick-upy, bugginy a dokonce i tanky.

Jak si hodláte poradit s interface?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Bude snadno ovladatelný a každý hráč si ho bude moci nastavit, jak se mu zlíbí. Veškeré nabídky bude možné minimalizovat nebo přepnout do transparentního módu. Hru bude samozřejmě možné hrát myší nebo klávesnicí, anebo oběma současně.

Můžeme v dohledné době očekávat demoverzi?

Nevím, jestli bude vůbec nějaké demo.

Jak jste na tom nyní s vývojem Tha Fall, kdy se tento titul objeví v obchodech?

V prvním kvartálu 2004, takže ještě zbývá hodně času:) Hra je asi tak ze 70% hotova.

Mockrát děkujeme za váš čas. Chtěl byste ještě něco dodat?

Jasně. Navštivte oficiální stránky hry: www.the-fall.com. Budu v diskusním fóru a budu rád, když si s vámi budu moci vyměnit pár nápadů a názorů ohledně The Fall, anebo jen tak si popovídáme o RPG hrách.

Související články: Novinky, Screenshoty
Zdroj: interview vzniklo díky partnerské spolupráci se serverem GGMania.com

Korgull
Korgull spatřil světlo světa před více než 24 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora)

 
 
Korgull

Nejnovější články