Restricted Area - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Restricted Area - rozhovor

15. 4. 2005 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Za využití nejrůznějších implantátů a bezpočtu zbraní se v tomto cyberpunkovém RPG bude bojovat s rozmanitými mutanty, ale i roboty a dalšími monstry, a to stylem připomínajícím Diablo. Více vám poví zástupce vývojářů.

Autor: Korgull
Publikováno: 15.dubna 2005

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Pro příznivce žánru RPG dnes máme připraven rozhovor se zástupcem vývojářského týmu Master Creating, který právě dokončil svůj první projekt s názvem Restricted Area (demo). Děj této hry se odehrává v temné budoucnosti. Za využití nejrůznějších implantátů a bezpočtu zbraní se zde bude bojovat s rozmanitými mutanty, ale i roboty a dalšími monstry, a to stylem připomínajícím Diablo.

Můžete se našim čtenářům představit? Co máte společného s projektem Restricted Area?

Ahoj, jmenuji se Jan Beuck a jsem výtvarným ředitelem Master Creating, vývojářského studia sídlícího v německém Hamburku. Má práce spočívá v dohlížení na všechny tvůrčí oblasti výroby, jako jsou herní design, grafika, zvuk, hudba, atd. Je bezva, když můžete sledovat tolik různých věcí a nezkysnout natrvalo u jedné ;-)

Prozraďte nám něco málo o vašem vývojářském týmu...

Restricted Area je naším premiérovým projektem, ale každý z nás už v minulosti pracoval na řadě jiných her. Například jeden z našich lidí měl co do činění s klasikami pro C64 jako Giana Sisters a Katakis! Nicméně, nesuďte nás podle toho, co jsme dělali v minulosti - posledních 30 měsíců jsme strávili prací na Restricted Area a to promluví za sebe.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

O čem vlastně Restricted Area je?

Restricted Area je akční RPG, ale narozdíl od některých jiných se odehrává v temné budoucnosti. Hratelnost je často přirovnávána k Diablu II, ale tento koncept je starší (1999). Nejvíce jsme se nechali inspirovat papírovými RPGéčky jako Shadowrun a Cyberpunk a také filmy jako Bladerunner a původním Matrixem. Snažíme se zachytit tu chladnou, temnou atmosféru těchto scénářů a zkombinovat ji s typickou "akčně-role-playing" hratelností.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jaké možnosti (pokud nějaké) bude mít hráč na počátku hry při tvorbě hlavního hrdiny? Jak se bude postavička během hraní vyvíjet?

S každou postavičkou bude hra vypadat úplně jinak. Jelikož příběh vytváří jejich minulost, nebude možné je na začátku hry změnit. Každá s vámi ale začne úplně nový život a vy si je budete moci během hraní přizpůsobit. Johnson je nájemným vrahem; Kenji je zdatný v soubojích na blízko a Victoria je futuristickou verzí kouzelnice (jejich artworky jsou roztroušeny okolo textu - pozn.ed.).

Co nám můžete prozradit o nepřátelích? Můžeme se těšit na nějaké mutanty?

Nějaké mutanty? Vašimi hlavními nepřáteli jsou hlavně nejrůznější formy mutantů! Potkáte ale rovněž roboty, lidi, kyborgy a mnoho dalších...

Vyskytnou se zde i přátelské NPC? Pokud ano, jakou budou mít ve hře roli?

Samozřejmě. Ve městě, kde hra začíná, je mnoho různých lidí. Mrkněte se na některé NPC na oficiálních stránkách.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

V tiskové zprávě je uvedeno, že hra bude obsahovat "nespočet zbraní, kybernetických a bio-implantátů pro podporu schopností postavičky". Mohl byste nám o tom říci více? Můžete zároveň přiblížit i systém soubojů?

Ve hře bude více než 2.000.000.000 zbraní - počítáno bez kyber- a bio-implantátů! Domnívám se, že tohle lze nazývat nespočtem ;-) Systém soubojů probíhá v reálném čase a funguje v podstatě jako Diablo 2, je ale rychlejší.

Jak má fungovat systém úkolů? Jaké mise můžeme očekávat? Budou hodně Zvětšit zdroj: tisková zpráva rozmanité?

Vymysleli jsme nové typy úkolů a upravili některé myšlenky z jiných žánrů, nejčastěji first-person stříleček. Namísto toho, abyste měli pořád někoho zabíjet nebo se snažit něco najít, budete muset uniknout z vězení, bránit nějaké místo proti hordám nepřátel či vyhodit do vzduchu určitou budovu načasovanou bombou. V tomto ohledu nabízí Restricted Area mnohem více rozličných misí než jakákoliv jiná akční RPG.

Jaké další herní prvky stojí za zmínku?

Je jich příliš mnoho, než aby se dalo zabíhat do detailů.

Jak bude vypadat uživatelské rozhraní?

Rád bych odpověděl citací z preview na stránkách RPGDot.com, který to vystihuje velmi dobře: "Propracovaný interface je skutečným zlatým hřebem Restricted Area. Je rychlý, stylový a nevtíravý. Volby související s bojem mohou být navázány na tři tlačítka myši, stejně jako "zaktivování schopností" nebo "použití lékárničky". Jednotlivé schopnosti lze přiřadit číselným klávesám 1 - 8, jež pak použijete pro výběr té které požadované. Střílet nemusíte pouze na cíl, ale také kterýmkoliv směrem budete chtít, a to ať už se tím směrem vydáte či nikoliv.

Zacházení s inventářem je díky možnostem "sebrat vše" a "automatické třídění" pohodlné. Informace o věcech se zobrazují pouhým najetím myši, díky čemuž je klikání zbytečné. Nakupování a prodávání je zajištěno technikou "táhnout a pustit" (drag & drop), rozšíření předmětu lze zařídit jediným kliknutím.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Mezi další pohodlné funkce patří klávesové zkratky téměř na všechno, tlačítko pro automatické vybavení se nejlepšími implantáty, zoomování kamery kolečkem myši a minimapa v pravém horním rohu. Peníze jsou sbírány automaticky, což je dobrý nápad - může zde být nějaký dobrý důvod si je nevzít? Restricted Area nabízí dvě možnosti ukládání: rychlé uložení s možností rychlého načtení (quicksave & quickload) a uložení při odchodu ze hry (save & exit). Hra automaticky ukládá, když vstoupíte do nové úrovně. Mise mohou být kdykoliv přerušeny, takže zaseknout se ve slepé uličce je nemožné. Ovládání 95%."

Čím vyniká váš grafický engine?

Programátoři Master Creating pracovali na vytvoření IRIS (Isometric Rendering and Illumination System), unikátním enginu Restricted Area, dva roky. Poprvé v herní historii je izometrická hra poháněna enginem, jenž byl vyroben s úsilím, které si všichni obvykle schovávají pro střílečky. Protože jeho hlavní výhody nejsou nezbytně patrné na screenshotech, pokusím se vám o jeho možnostech něco prozradit. Hra využívá směsi pre-renderované grafiky a real-timových 3D efektů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jelikož jsou postavy a prostředí velice detailní - až 100 tisíc polygonů na postavičku - ale pre-renderované, můžeme vsadit všechnu sílu dnešních 3D akcelerátorů na bezpočet úžasných grafických efektů, které chceme zahrnout, a které jsou v daném žánru vzácné či dosud neviděné. Jde o dynamická barevná světla, postavy vrhající více dynamických stínů, oheň, prach, kouř, odrazy, jemné zrcadlení ve skle a mramoru, zprůhlednění zařízení nacházejícího se v popředí, střílečkové efekty jako klouzání po stěnách, na pixel dokonalé pohyby a kolize, efekty počasí jako déšť a mlha, velké exploze a efekty kouzel, částicové efekty, značky na stěnách, realistická fyzika a mnoho dalšího.

Když budou náročné efekty vypnuté, systémové požadavky jsou relativně malé: Windows 98/ME/2000/XP, Pentium III 800 Mhz, 384 MB RAM (512 MB doporučené), 2,1 GB volného místa na disku, zvuková a grafická (s 3D akcelerátorem a min. 32 MB VRAM - doporučené 64 MB) karta kompatibilní s DirectX 8.

Jak to bude s multiplayerem? Jaké herní módy můžeme očekávat?

Hra se soustředí na singleplayerový zážitek, ale je zde i kooperativní multiplayerový mód, ve kterém si můžete zahrát spolu s kamarádem přes LAN nebo Internet.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

Na trhu je poměrně dost her žánru RPG a stejně tak jich je dost ve vývoji, čím by se měla Restricted Area od těch ostatních lišit?

Důrazem na širokou paletu zbraní, prima postavičky a moderní vybavení. Důležitým bodem je také to, že se zde čtyři naprosto rozdílné charaktery (každý s unikátními schopnostmi a detailní historií) prodírají nezávisle tím stejným příběhem, který je odhalován z různých úhlů pohledu. Také jsou tu neomezeně generované podúkoly a levely, takže budete moci hrát tak dlouho, jak jen si budete přát.

V jakém stádiu vývoje se hra v současné době nachází a kdy ji můžeme očekávat v obchodech?

Je hotova a myslím si, že v anglické verzi vyjde koncem dubna :)

Díky za váš čas a odpovědi. Chtěl byste ještě něco dodat?
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Jestli si myslíte, že by vás to mohlo zajímat, navštivte oficiální stránky, kde se dozvíte více. Díky, že jste si tento rozhovor přečetli!

Toto interview vzniklo díky partnerské spolupráci se serverem GGMania.

Stáhněte si: Demo, Trailery...

Související články: Novinky...

 
Korgull
Korgull spatřil světlo světa před více než 26 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora)

 
 
Korgull

Nejnovější články