Precursors - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Precursors - rozhovor

4. 11. 2006 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Miliony let do budoucnosti vás přenese nová hra tvůrců Boiling Point - sci-fi FPS/RPG Precursors. Budete si na to ale muset počkat. Už teď se však v tomto rozhovoru můžete dozvědět, co se na vás chystá.

Autor: Korgull
Publikováno: 4. listopadu 2006


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Příští rok na Vánoce byste se měli mít možnost těšit z nové akční sci-fi FPS pro PC a Xbox 360 - Precursors. Jak víte z našeho zpravodajství, jedná se o další projekt vývojářů ze studia Deep Shadows, které najdete podepsáno i pod střílečkou Boiling Point. Jak probíhá vývoj Precursors a jaké jsou plány jeho tvůrců, to vám prozradí následující rozhovor s ředitelem Deep Shadows, Sergejem Zabarjanskim.

Prosím, představte se našim čtenářům.
Ahoj. jmenuji se Sergej Zabarjanskij a jsem ředitelem Deep Shadows.

Můžete nám pro začátek představit také tým, který pracuje na hře Precursors?
Náš vývojářský tým má zkušenosti s tvorbou titulů, které mají svůj nezávislý svět s vlastními pravidly. S ohledem na Boiling Point jsme vzali jsme v úvahu všechny pozitivní i negativní stránky tohoto projektu, což vedlo ke zdokonalení koncepce vývoje hry. V Precursors bude mít hráč volnost pohybu nejen v některých lokacích, jako jsou města nebo vojenské základny, ale zároveň bude moci létat mezi planetami. Každá taková planeta vám představí nové přátele, nepřátele i agresivní domorodou faunu.

Jde tedy o stejný tým, který pracoval i na Boiling Point?
Pro oba tituly existují dva různé týmy - návrháři, modeláři, scénáristi; někteří z programátorů všeobecně pracovali na enginu, zatímco další v tu samou dobu přizpůsobovali jeho knihovny pro tu kterou hru - například, pokud jde o vesmírné lety. Každý tým má svého vedoucího, jenž je zodpovědný za celkový styl hry co do postav, textur, modelů i levelů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Byli jste spokojeni s reakcemi hráčů na Boiling Point? Proč měla tahle hra (zvlášť při prvním vydání) takové množství chyb?
Byly tu zdary i nezdary. Jsme moc rádi, že se našlo tolik hráčů, kteří mají tuto hru rádi. Abych to shrnul, především jsme přišli na to, že dílo takové velikosti potřebuje mnohem více času na dolaďování. Naneštěstí byla Boiling Point testována pouze 4 měsíce, ale dělali jsme, co jsme mohli.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Můžete nám prozradit něco o vašem dalším projektu - Precursors? O čem to bude tentokrát?
Hlavním protagonistou je mladík z Amarns trpící ztrátou paměti. Je to mladý pilot, který sotva dokončil leteckou akademii. Náleží k malé a nezávislé rase. Tak nějak se stane, že se dostane do víru událostí - jako jeden z nespočtu přeživších pilotů je vyslán zjistit, co se to ve vesmíru stalo.

Vytvořili jsme několik naprosto odlišných světů, například planetu zničenou umělými katastrofami, pouště, džungle s neobvyklými obyvateli, svět rudých písků, vesmírnou základnu. Budete mít možnost navštívit nejen města a základny, ale také méně důležité pod-lokace. Hvězdné soustavy jsou poznamenány jejich obyvateli. Například na jedné planetě můžete najít krvelačné rostliny, zatímco na jiné je spousta létající chamradi.

Kde jste brali inspiraci pro tuto hru? V tiskové zprávě se objevilo, že jde o "aktualizovanou konverzi starého dobrého a stále ještě slavného Elite, moderní first-person střílečky, klasických sci-fi filmů a světa románů spisovatelky Andre Norton". Můžete to nějak rozvinout?
Nápad na vytvoření této hry se zrodil po přečtení knih autorky Andre Norton. Přesto mezi nimi a naším příběhem není žádná spojitost. Pokusili jsme se osvěžit atmosféru takové vesmírného dobrodružství, které bylo reprodukováno v Nortonové "The Solar Queen". Hra je žánru "free-play" stříleček.

Buďte si jisti, že Precursors bude velmi dynamická; fanouškům stříleček se bude líbit. Dokud se budete nacházet na povrchu některé z planet, bude se hra tvářit jako střílečka, jakmile se ocitnete ve vesmíru, bude působit jako klasický vesmírný simulátor. Všichni nepřátelé mají své různé modely chování; také jejich typů je tu více (vojáci, monstra) a v úvahu se berou i rozličné podmínky (zranění, strach, atd.).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Z jakých ras budeme mít na výběr a jak to bude s třídami postaviček?
Možná bych měl říci, že náš svět je obýván převážně lidmi: Demokratická unie, Impérium, Amarnové... Nicméně, jsou zde i jiné rasy, jejichž představitelé žijí zpravidla na takových planetách, kde se dobře mísí vysoká technická úroveň s napůl primitivním způsobem života.

Jaké typy zbraní a předmětů bude hráč smět ve hře použít?
Jedním z klíčových prvků Precursors jsou organické zbraně. Jsou to zvířata, která disponují přirozenými obrannými vlastnostmi, například jedovatými slinami. Odpovídající potrava pak slouží k jejich nabíjení. Jejich vlastník krmí svá zvířata sám; zná všechna jejich zranitelná místa a proto pro něj není problém je ovládat.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Budeme si moci zbraně také sami vyrábět? A půjdou upgradovat?
Ne, vyrábět zbraně možné nebude, ale upgradovat půjdou. Bude tu více než 15 typů zbraní, které budete moci během hraní použít. Co se týče jejich vylepšení, zaměřit se lze na jejich přesnost, velikost zásobníku či rozsah efektu. Který z nabízených druhů si pro likvidaci nepřítele vyberete, je jen na vás.

Řekněte nám něco o nepřátelích. Jaká bude jejich AI?
Co se týče Precursors, vytvořili jste dost typů nepřátel. Stanete proti vojákům, robotům a různým monstrům, která se budou planetu od planety lišit. Bude tu i mnoho různé techniky - helikoptéry, tanky, náklaďáky, džípy, atd. Pokud jde o "bojovou" AI - všichni nepřátelé využívají algoritmy pro "virtuální zrak" a "virtuální sluch". Algoritmus pro virtuální sluch protivníkům umožňuje reagovat na zvuky v jejich okolí. To například znamená, že nepřítele v doslechu zaujme zvuk šarvátky nebo exploze. Stejně tak když se budete snažit proplížit za jeho zády a způsobíte nějaký hluk, může to skončit tak, že se voják otočí a začne pálit. S ohledem na "mírovou" AI, většina NPC bude svůj vztah k vám měnit v závislosti na vašich akcích.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jak zde bude fungovat ekonomická stránka? Bude to hra založená na smlouvání/obchodování/importu/exportu, anebo spíše na nějakém vlastním získávání?
Ekonomický systém v naší hře se podobá ekonomickým systémům klasických RPG. Budete mít spoustu příležitostí získat peníze. Hlavní hráčův příjem bude plynout z různých druhů úkolů. Samozřejmě budete moci i prodávat zbraně nebo jiné věci, které jste si vzali od zabitých nepřátel a další peníze vám zajistí orgány mrtvých monster. Kšeftovat bude možné s končetinami nebo zuby agresivních druhů každé planety. A nezapomněli jsme ani na vesmírný obchod, takže si budete moci vydělat také meziplanetární šmelinou, tak jako ve hře Elite.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jaké mise budou součástí singleplayerové části hry? Můžete uvést nějaký příklad?
V Precursors budou různé typy misí. Hráč si může vybrat dle své chuti: může atakovat nebo bránit eskortu, hledat artefakty, zničit nebo ukrást nepřátelské technologie, atp. Jsou tu také mírumilovné mise, např. obchodování s obyvateli různých planet. Skoro každá postava ve hře vám může zadat nějaký úkol. Hrdina navštíví nejrůznější planety a na jedné z nich se například podívá do vojenské střelnice Impéria, kde bude mít chránit vědce, kteří se budou pokoušet testovat válečného robota. Po této nové zbrani ale půjdou bandité a ti se budou snažit vás přesvědčit, abyste jim pořídili fotografie projektu...

Jak to bude s ovládáním lodí?
Ovládat budete moci pouze svou vlastní loď. Nějaký rozsáhlejší provoz celých flotil jakéhokoliv druhu by mohl jenom zkomplikovat herní koncept, který na to není primárně stavěn. Nicméně, hráč se bude také smět teleportovat na loď nepřítele, zabít jejího pilota a dělat si s ní pak, co bude chtít.

Co nám můžete prozradit o enginu, na němž je Precursors vyvíjena?
Hra je postavena na technologii Vital Engine 3, která podporuje shadery 3.0, všechny moderní efekty (vč. motion blur, HDR, aj.). Fyzika vozidel byla ve srovnání s Boiling Point značně vylepšena. Jednou z výhod tohoto enginu je, že je schopen manipulovat s mnoha rozbitelnými objekty.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
Další screenshoty najdete v naší galerii

S jakými systémovými požadavky by měli hráči počítat? (Přeci jen Boiling Point potřebovala 1 GB RAM...)
Nezapomněli jsme na všechny ty potíže, které jste měli s Boinling Point. Ve chvíli, kdy se dostane Precursors do prodeje, budou její systémové požadavky takové, že hráči, kteří si koupili své počítače dva roky zpátky, si ji zahrají naprosto bez problémů. Kromě toho vyvíjíme verzi pro Xbox 360, což nás limituje na 512 MB paměti.

Bude mít tento titul také nějaký multiplayerový mód? Pokud ano, co bude jeho součástí?
Samozřejmě máme rozhodně v úmyslu udělat i multiplayer, ale teď se soustředíme hlavně na singleplayer. Když však zbude dost času, určitě chceme vyrobit také kooperativní mód.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Co v tuto chvíli považujete za nejlepší prvek hry? Co si myslíte, že bude hráče na Precursors bavit tak, že jí dají přednost před jinými hrami?
Když jste na povrchu planety, jde o FPS s různými vozidly. V kterýkoliv moment se ale můžete nalodit na svůj vesmírný koráb a z té planety zmizet. Pak se ocitnete v módu vesmírného simulátoru a můžete si létat, kam se vám zachce nebo se hyper-skokem přemístit do jiné sluneční soustavy. Protože Precursors vlastně kombinuje několik žánrů (FPS, RPG a vesmírný simulátor), bylo tím nejtěžším na ní vyvážit dobře hratelnost a sofistikovanost. Snažíme se všechno to realizovat na nejvyšší možné úrovni. Už máme prototyp a jsme si jistí, že hrát tuhle hru bude velmi zajímavé a vzrušující.

V jakém stádiu vývoje se váš projekt nyní nachází a kdy jej plánujete vydat?
Pracujeme nonstop. Vydání je naplánováno na poslední čtvrtletí roku 2007.

Díky za váš čas.

 

Související články: Novinky

 
Korgull
Korgull spatřil světlo světa před více než 27 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandango, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí

 
 
- Korgull

Nejnovější články