Metalheart - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Metalheart - rozhovor

4. 6. 2005 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Toto brzy vycházející RPG vás coby trosečníky zavede na planetu obývanou kyborgy, mutanty a tajemnými nomády, kteří tam těží vzácný minerál. Důležitou roli sehrají také implantáty nebo souboje jako ve Falloutu.

Autor: Korgull
Publikováno: 4.června 2005

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Příznivce žánru RPG bude určitě zajímat nadcházející akční sci-fi hra od společností NumLock Software a Akella. Jmenuje se Metalheart: Replicants Rampage a setkat byste se s ní měli již brzy. Pravda, původně bylo slíbeno, že vyjde v průběhu zimy, nyní to však vypadá spíše na léto. Přesný termín vydání oznámen nebyl a byť je hra hotova (info), čeká se ještě na vyjádření vydavatele.

Můžete se nám představit?

Jmenuji se Sergej Lakhtin a jsem zaměstnancem společnosti Akella. Co se týče projektu Metalheart, pracuji na všech jeho textech - na hlavním scénáři, dialozích či popiscích, nicméně podílím se také na hlavní výrobě a zajišťuji rovněž komunikaci mezi Akellou a NumLock Software.

Povězte nám, prosím, něco bližšího o vývojářském týmu, který na Metalheart pracuje.

NumLock Software je taková mezinárodní směska, jejíž větší část je tvořena potomky germánských rytířů. Centrála společnosti je v Německu. Neměnná složka vedení zahrnuje 10 mistrů různých žánrů, další dobrovolníci se k nám postupně hrnou jeden za druhým, aby se mohli podle potřeby podílet na firemních projektech.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Co vás pro tvorbu Metalheart inspirovalo?

Já osobně jsem k projektu přišel, až když už byl vývoj v plném proudu - větší část grafiky a konceptu už byla načata, skoro hotov byl i systém soubojů, atd. Lidé z NumLock Software tvrdí, že našli deníky Lantana Signyho - našeho hlavního hrdiny, a byli jimi tak zaujati, že prostě nemohli nezačít pracovat na vytvoření hry na jejich motivy.

Prozraďte nám prosím něco o onom příběhu...

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Ve zkratce - dva hrdinové, staří vesmírní vlkové, se shodou okolností objeví na neznámé planetě v dosud neprozkoumané části galaxie. Takováto situace se jim samozřejmě vůbec nezamlouvá, a tak se hned, jak jen to je možné, snaží dostat domů. Jenže ono to není tak jednoduché - planetu (jmenuje se Procion) ovládá mocná Říše, která navíc v rámci krutého útisku nutí zdejší čtyři národy dobývat unikátní minerál zvaný "tactonium", bez něhož nelze pracovat na technologii implantátů. Říši není nic svaté a pouze vyprovokováním vzpoury (se zapojením všech čtyř ras) mohou naši hrdinové dosáhnout svého. Příběh překvapí celou řadou nečekaných zvratů a šokujících odhalení, jež vám nyní nemohu ani naznačit, abych nepokazil potěšení ze hry.

Jaké možnosti bude mít hráč při výběru/tvorbě svého hrdiny?

Tady není žádná volba, stejně tak se na začátku hry postavička ani negeneruje. Hru lze přirovnat k interaktivnímu fantasy románu - důraz je kladen ne na podporu dojmu volnosti, ale na zajímavý a úchvatný příběh. Bude vám poskytnuta možnost přemýšlet a jednat za dvě různé hlavní postavičky současně - za kapitána vesmírné nákladní lodi Lantana Signyho a jeho druhé pilotky, krásné Sheris Sheridanové.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jakými schopnostmi budou tito hrdinové oplývat?

Každý hrdina má následující vlastnosti: sílu, odolnost, ochranu, inteligenci, štěstí, přesnost. Klíčovými parametry jsou úroveň zdraví, míra energie a míra přístupu k tactoniu. Jsou potřeba k bezbolestné funkčnosti většiny implantátů. Pokud nemáte tactonium, zdraví vám bude se zvoleným implantátem ubývat.

A co zbraně?

Základní typy zbraní jsou palné, granátové, nějaké variace bazuk, sečné, a tajné zbraně nomádů. Každý tento typ je podán ve dvou až pěti provedeních.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Co nám můžete říci o nepřátelích, které v Metalheart potkáme?

Hlavními nepřáteli jsou představitelé stráže Říše Numori, od obyčejných gardistů po velké bojové stroje. Nebezpečí skýtá také agresivní zvířena. Krysy, škorpióni, velcí brouci a další predátoři budou vašim hrdinům komplikovat život během jejich cest po planetě. Jsou zde ale i jiní protivníci, nicméně o těch teď nemohu mluvit.

Jak bude fungovat umělá inteligence nepřátel?

Každá postava má spoustu základních funkcí, které jsou pomocí externího skriptu, jenž zabezpečuje jejich chování, vpleteny do monstrózního stromu tvořícího individualitu každé z nich. Oponent slyší, vidí a je schopen varovat své přátele. Stejně tak je v jeho moci použít několik druhů zbraní a různé taktické manévry - zalehnout, schovávat se za překážky, apod. Je také schopen odhadovat situaci - zmizet v případě, že jeho život visí už jen na vlásku.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jaké úkoly budeme plnit a jak velkou rozmanitost můžeme v této oblasti očekávat?

Aby se mohl příběh vyvíjet, bude nezbytně nutné, aby hráč plnil úkoly zadané klíčovými NPC. Ve skutečnosti jsou to "doručovatelské" a bojové úkoly, avšak prakticky každý z nich je zakončen skriptovanou scénou podněcující zájem. Mimoto, vše je okořeněno černým humorem a zadání jsou co do formy velmi rozličná. Některé hlavní úkoly jsou také přejaty z žánru adventur - výběr pák, puzzle, atd. Kromě toho je v této hře i systém generování náhodných úkolů. V každém městě je nějaká taková "agentura", kde hrdinové zrekapitulují své předchozí akce a kde jim agent automaticky sdělí informace o jejich další prácičce.

Jak budou probíhat souboje?
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Jde o systém na způsob Falloutu a Jagged Alliance. Každý člen týmu má k dispozici určité množství "akčních bodů", které je třeba s rozvahou rozdělit - střílení, pohyb, taktika, atd. Pro některé typy zbraní je vyhrazen zvláštní odstřelovací mód - bude názorně vidět procentuální pravděpodobnost zásahu nepřítele do kterékoliv části jeho těla. Hráč bude mít možnost přizpůsobení tohoto systému, přidáním nebo odebráním akčních bodů potřebných k zásahu konkrétní části těla nepřítele. Kritické zásahy s odpovídajícími brutálními animacemi také nebudou chybět.

Jak těžká tato hra bude pro hráče, kteří s tímto žánrem nemají zkušenosti?

Nejde o hardcore hru - každý zelenáč se jejím základům může naučit velmi rychle. Hodně pomůže tutoriál.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Které další herní prvky považujete za zajímavé nebo důležité? Bude ve hře něco, co jsme ještě v žádné jiné neviděli?

Systém implantátů. Hráč bude moci kupovat a instalovat různá kyber-zařízení, která přímo ovlivní parametry postavičky. Hra obsahuje skoro 150 takových věciček. Některé z nich ovlivňují pouze běžné parametry, jiné vás obdaří speciálními schopnostmi. Zároveň vám můžeme nabídnout ještě jednu zajímavou věc - budete totiž moci najmout pěvce a vyzvat ho, aby vám něco zahrál! Kromě toho, i některé NPC mají unikátní schopnosti...

Na jakém enginu je hra postavena?
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Máme unikátní engine, který vyvinulo samo studio NumLock Software. Jmenuje se NightFall. Je to 2D engine založený na DirectX 8.1 a zahrnuje některé funkce, které skýtají potřebný výkon v rozlehlých lokacích.

Jaké by měly být systémové požadavky Metalheartu?

Pentium III 650 MHz či lepší, 256 MB paměti (minimum), videokarta 32 MB či lepší, DirectX 8.1 a vyšší, 1,5 - 2 GB volného místa na disku a Windows XP / 2000.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

Bude tu i nějaký multiplayer?

Ne.

V jaké fázi vývoje se nyní Metalheart nachází a kdy můžeme počítat s jejím vydáním?

Už je hotova. Termín vydání závisí na vydavateli (podle aktuálních informací má anglická verze vyjít během června 2005 - pozn.ed.)
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Děkujeme za váš čas. Chtěl byste nakonec ještě něco dodat?

Ani ne! Zahrajte si Metalheart nebo budete litovat.

Toto interview vzniklo díky partnerské spolupráci se serverem GGMania.

Související články: Novinky...

 
Korgull
Korgull spatřil světlo světa před více než 26 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora)

 
 
Korgull

Nejnovější články