zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Jak vůbec vznikl nápad na hru Cult a co nakonec vedlo k jeho realizaci? Cult bol vyústením nášho snaženia niekedy začiatkom leta. Vtedy sa dokončili editory a náš izometrický engine sa dostal do použiteľného štádia. Mohli sme si vybrať aký typ izometrickej hry sa rozhodneme urobiť a po dlhej debate sa zvolilo RPG. Než se pustíme do hry jako takové, rád bych položil několik otázek k tvorbě obdobné hry obecně. Přeci jen jsme z podobného regionu a tak by kde koho zajímalo, jak se v našich končinách dá něco podobného produkovat. Pokud nemáte nic proti, rád bych bych se tedy zeptal, jaké používáte hardwarové a softwarové vybavení pro tvorbu hry, tedy pro vytváření grafiky, hudby a zvuků a samozřejmě i herního kódu. Program je napísaný v C++ a DirectX, grafika sa robí kombinovaním renderovanej grafiky, ktorá sa následne ručne dokresluje a retušuje.
zdroj:
tisková zpráva
Tvoříte všechno v rámci vašeho týmu nebo spolupracujete s některými dalšími tvůrci externě?Hru tvoríme kompletne „in-house“, ciže nespolupracujeme so žiadnymi externými spolupracovníkmi, aj keď tú možnosť v prípade talentovaných ľudí nevylučujeme. Mohli byste alespoň stručně popsat, jak vzniká třeba taková grafika pozadí, kterou vidíme na screenshotech, a co všechno se používá k převedení ručního nákresu (zřejmě na papíře) do finální podoby, kterou vidíme ve hře? Samozrejme všetko začína vytvorením hrubej skice, ktorú má na svedomí náš 2D grafik. Následne sa vyrenderuje povrch a objekty do scény, ktoré sa ručne retušujú do finálnej podoby. Potom nasleduje najdôležitejšia čast tvorby a to vytvorenie samotného levelu v našom editore. Vložia a rozanimujú sa objekty a povrch, pridajú svetlá, tiene a efekty. Potom už „len stačí“ vložiť NPC postavy, predmety, vytvoriť pohybovú mapu, napísať obslužný skript pre daný level a môže sa začať hrať :) Všetko toto je možné vytvoriť v našom editore, dokonca samotné herné skripty sa tvoria vizuálne ako napriklad vo Visual Basicu, takže skoro každý člen týmu pracuje priamo v editore hry a upravuje veci priamo v hre. Viacnásobne to urýchľuje prácu.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Vraťme se zpátky ke hře. Ze zatím stručných informací jsem vyčetl, že se jedná o fantasy RPG z izometrického pohledu. Je její svět i příběh dílem vaší fantazie nebo jste se nechali inspirovat literaturou nebo filmem?
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Je do hry zakomponováno zdokonalování a vývoj postav a pokud ano, jak se projeví?
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Když už jsme se zmínili o Baldur’s Gate v souvislosti s Cultem, zajímalo by mě, jestli budete moci rovněž ovládat nějakou skupinu dobrodruhů či hlavní hrdina vystupuje v roli vlka samotáře?
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Máte už pro Cult vyhlídnutého nějakého vydavatele, případně jak těžké je jeho hledání? S tím souvisí i obligátní otázka ohledně datumu vydání - kdy plánujete hru dokončit? Vydavateľa ešte nemáme a zatiaľ ani nehľadáme, lebo sme dostali návrh vytvoriť pre jednu zahraničnú firmu hru na našom engine. To znamená, že sa vývoj Culta trochu pretiahne, ale dúfame, že by sa jeho predpokladané vydanie v lete 2002 mohlo stihnúť.
zdroj:
tisková zpráva
Na závěr vám přejeme hodně nápadů a zdaru při dokončování hry a zároveň děkujeme za rozhovor. Chcete ještě něco vzkázat našim čtenářům alias vašim potencionálním fanouškům?Nech nám držia palce a my ich nesklameme. A ak majú záujem sa s nami podeliť o nejaké názory, alebo jednoducho chcú prispieť nejakou radou, pripomienkou, tak nech mi kľudne napíšu na elesgal@3dpeople.de. Na každý mail určite zareagujem. Tolik tedy první oficiální rozhovor s tvůrci Cultu, z něhož vysvitly některé dosti zajímavé skutečnosti, na které nelze jinak než se těšit. Přeci jen třeba možnost zcela nezávislého multiplayeru zní v mých uších velice povzbudivě, až neuvěřitelně. Stejně tak uvolnění editoru by mohlo konečně splnit sen spoustě fanoušků RPG, kteří by rádi svou fantazii převedli ve skutek a podělili se s ním s ostatními vyznavači společného žánru tak, jak to již léta dělají vyznavači 3D stříleček. Myslím, že se máme nač těšit a budeme už teď jen doufat, že se slibované lahůdky podaří co nejlépe zrealizovat. Držme palce.
|
30. 9. 2001 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |
Slovenskému týmu 3D People jsme položili dvacet otázek na téma jejich nadějného RPG Cult, které se trochu podobá Baldurs Gate.