Kult - rozhovor
zdroj: Tisková zpráva

Kult - rozhovor

30. 9. 2001 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Slovenskému týmu 3D People jsme položili dvacet otázek na téma jejich nadějného RPG Cult, které se trochu podobá Baldurs Gate.


Rozhovor se slovenskými 3D People o RPG Cult

Autor: Mickey Mouse
Publikováno: 30.září 2001

Zvětšit zdroj: Tisková zpráva Před několika týdny byla oficiálně ohlášena připravovaná RPG hra Cult od slovenského týmu 3D People. Její vydání je plánováno na druhou polovinu příštího roku, ale zveřejněné screenshoty dávají tušit, že má hra za sebou již nějaký ten vývoj. Až se na obrázky ze hry podíváte, bude vám hned jasné, že alespoň z hlediska grafiky jde hra tím správným směrem. Kdo miluje nádherně kreslenou, detailní a nápaditou grafiku třeba z Commandos, Desperados či z RPG světa Baldur’s Gate a jejích odnoží, toho nadchne Cult stejnou měrou, neboť opravdu vypadá, jako kreslený stejnou rukou co zmiňované herní pecky. Jelikož podobný projekt nemá v našich končinách obdob, využili jsme zbytků sousedské náklonnosti s našimi sousedy a připravili pro vás rozhovor s Janem Turanem z 3D People o hře jako takové a o jejím zákulisí:

Začněme představením vašeho týmu, čili jak si vlastně říkáte, kolik vás je a jaké zastáváte v týmu pozice? Taky by mě docela zajímala vaše německá webová doména a důvod, proč ji vlastně používáte.

Všetci sme sa dali dokopy koncom roku 2000, následne sa nám zázrakom podarilo stretnúť jedného skvelého nemeckého chlapíka, ktorý mal chuť investovať svoj čas a peniaze do tak rizikovej oblasti ako je tvorba hier. Od januára 2001 potom začala samotná práca už v spoločných kanceláriách. Zo začiatku sme boli len piati, jeden programátor, traja grafici a jeden scénarista. Táto zostava urobila technologické demo (6 MB), editory a engine pre Culta. V tejto dobe už začíname prijímať nových ľudí a dúfame, že do konca roka nás bude aspoň 15 a budeme pracovať na minimálne dvoch projektoch. Našim primárnym cieľom je mať malé kompaktné a efektívne pracujúce skupinky skúsených vývojárov, ktoré navzájom spolupracujú, než najímať megalomanské množstvo nekvalifikovaných ľudí.

Můžete odkrýt společnou historii vašeho týmu a zkušenosti, jaké s vývojem her anebo činností, které se při něm používají máte?

Väčšina z nás už má bohaté herné skúsenosti, viacerí sa podielali na rôznych dokončených či nedokončených herných projektoch, pracovali ako profesionálni grafici.

Obrázek zdroj: Tisková zpráva Obrázek zdroj: Tisková zpráva Obrázek zdroj: Tisková zpráva

Jak vůbec vznikl nápad na hru Cult a co nakonec vedlo k jeho realizaci?

Cult bol vyústením nášho snaženia niekedy začiatkom leta. Vtedy sa dokončili editory a náš izometrický engine sa dostal do použiteľného štádia. Mohli sme si vybrať aký typ izometrickej hry sa rozhodneme urobiť a po dlhej debate sa zvolilo RPG.

Než se pustíme do hry jako takové, rád bych položil několik otázek k tvorbě obdobné hry obecně. Přeci jen jsme z podobného regionu a tak by kde koho zajímalo, jak se v našich končinách dá něco podobného produkovat. Pokud nemáte nic proti, rád bych bych se tedy zeptal, jaké používáte hardwarové a softwarové vybavení pro tvorbu hry, tedy pro vytváření grafiky, hudby a zvuků a samozřejmě i herního kódu.

Program je napísaný v C++ a DirectX, grafika sa robí kombinovaním renderovanej grafiky, ktorá sa následne ručne dokresluje a retušuje.

Obrázek zdroj: Tisková zpráva Tvoříte všechno v rámci vašeho týmu nebo spolupracujete s některými dalšími tvůrci externě?

Hru tvoríme kompletne „in-house“, ciže nespolupracujeme so žiadnymi externými spolupracovníkmi, aj keď tú možnosť v prípade talentovaných ľudí nevylučujeme.

Mohli byste alespoň stručně popsat, jak vzniká třeba taková grafika pozadí, kterou vidíme na screenshotech, a co všechno se používá k převedení ručního nákresu (zřejmě na papíře) do finální podoby, kterou vidíme ve hře?

Samozrejme všetko začína vytvorením hrubej skice, ktorú má na svedomí náš 2D grafik. Následne sa vyrenderuje povrch a objekty do scény, ktoré sa ručne retušujú do finálnej podoby. Potom nasleduje najdôležitejšia čast tvorby a to vytvorenie samotného levelu v našom editore. Vložia a rozanimujú sa objekty a povrch, pridajú svetlá, tiene a efekty. Potom už „len stačí“ vložiť NPC postavy, predmety, vytvoriť pohybovú mapu, napísať obslužný skript pre daný level a môže sa začať hrať :) Všetko toto je možné vytvoriť v našom editore, dokonca samotné herné skripty sa tvoria vizuálne ako napriklad vo Visual Basicu, takže skoro každý člen týmu pracuje priamo v editore hry a upravuje veci priamo v hre. Viacnásobne to urýchľuje prácu.

Obrázek zdroj: Tisková zpráva Obrázek zdroj: Tisková zpráva Obrázek zdroj: Tisková zpráva

Vraťme se zpátky ke hře. Ze zatím stručných informací jsem vyčetl, že se jedná o fantasy RPG z izometrického pohledu. Je její svět i příběh dílem vaší fantazie nebo jste se nechali inspirovat literaturou nebo filmem?

Samozrejme všetci vo firme sme veľkí fandovia do fantasy literatúry, takže sa to viac menej odrazí aj na samotnej hre. Hra bude obsahovať svoj vlastný svet dokonca s niektorými a vo svete atypickými slovanskými črtami. Takže sa nedivte až v hre stretnete vodníka, strigu (čarodějnice - pozn.ed.:), pltníkov a iné „netolkienovské“ postavy.

Obrázek zdroj: Tisková zpráva Základem správné RPG hry je kvalitní příběh, který celou hru provází. Moderním trendem v RPG hrách je nelineárnost děje a případně i rozdílný vývoj hry podle toho, jak se v ní chováte. Jak je tento prvek řešen v Cultu?

Táto časť hry je ešte vo vývoji. Zatial pracujeme na prostredí, objektoch a postavách. Určite bude hra obsahovať nepovinné postranné questy, niektoré dokonca skryté a odohrávajúce sa v prekvapivom prostredí.

Používá Cult při soubojích svá vlastní pravidla anebo jste se nechali inspirovat třeba pravidly AD&D?

Aj táto časť je ešte vo vývojovom štádiu. Momentálne testujeme pár nápadov, uvidíme ktoré sa pri betatestingu najviac presadia. Určite to bude systém vlastný a ak sa mi to podarí vo firme pretlačiť, tak bude dosť podobný na „Rolemaster“ (systém hry na hrdinov ako AD&D alebo Dračí Doupě len s dôrazom na dovednosti a kritické údery).

Jak je to s interakcí s NPC? Jaké formy ve hře najdeme? (nakupování, léčení, opravy výstroje, odpočinek, subquesty, informace apod.)

Každá postava v hre bude pozostávať až z 16tich rôznych častí, ktoré bude možné ľubovoľne editovať a obmieňať, takže ak sa to podarí, tak nestretnete v hre ani raz dve úplne rovnaké príšery. Napríklad skupina orkov, ktorá vás prepadne v lese môže pozostávať zo samých unikátnych charakterov s vlastným výzorom, oblečením, telesnými rozmermi a samozrejme menom. To znamená, že pravdepodobne nebude v hre žiadny nekonečný generátor príšer, všetky budú unikátne. Samozrejmosťou budú rozhovory s NPC chraktermi, nakupovanie, výmenný obchod, liečenie ... Dokonca sme do hry zabudovali aj jednu lokáciu „veštiareň“, kde si bude môcť hráč za určitý obnos peňazí „zakúpiť“ pomoc v prípade zákysu.

Obrázek zdroj: Tisková zpráva Obrázek zdroj: Tisková zpráva Obrázek zdroj: Tisková zpráva

Je do hry zakomponováno zdokonalování a vývoj postav a pokud ano, jak se projeví?

Žiadne RPG nemôže existovať bez vývoja postáv. Zatiaľ máme v hre jednu postavu, ktorú si hráč výberom vhodných vlastností, dovedností a chrakteristík upraví počas hry, tak ako sa mu to bude páčiť. Nemáme obmedzenia na žiadne povolania, ak bude hráč chcieť napríklad používať obojručné zbrane a zároveň kúzliť, či liečiť, nebude to problém, stačí investovať body do požadovaných vlastností. Samozrejme body bude hráč dostávať len pri prechode na novú úroveň, takže ak bude investovať v takom širokom rozsahu, tak bude vedieť len priemerne používať obojručné zbrane, kúzliť a liečiť.

Obrázek zdroj: Tisková zpráva Obsahuje hra více zakončení, jak bývá často touhou hráčů (a zlým snem tvůrců)?

Zatiaľ má hra len jedno zakončenie.

Jedna povinná otázka, ze které se stejně nikdo nic nedozví - jakou dobu myslíte, že průměrný hráč může odehráním celé hry strávit?

Samotnú hru plánujeme tak, že by ju mal priemerný hráč prejsť za 40-50 hodín čistého času, ak sa nevyskytne žiadny problém alebo zákys. Keďže ale budeme k hre pribežne dodávať nové samostatné kvesty a pravdepodobne pridáme aj editor, tak dúfame, že nám naši hráči budú verní na dlhšiu dobu.

Je do hry zakomponován i multiplayer? Pokud ano, jak?

Engine podporuje multiplayer cez lokálnu sieť alebo internet, ale ešte nemáme jasno ako to zaimplementujeme do hry. Pravdepodobne to bude kooperatívny multiplayer pre určitý počet postáv. Samotné nástroje a editory na tvorbu vlastného dobrodružstva, ktoré vydáme nejakú dobu po hre, budú ale umožnovať tvoriť mapy špeciálne zamerané na multiplayer. Našim snom je vytvoriť multiplayer na takej úrovni, že jednotlivý hráči budú môcť úplne slobodne opúšťať lokácie a túlať sa po celom svete úplne nezávisle, alebo budú môcť sformovať spoločnú skupinku dobrodruhov ako v klasických stolných rpg hrách (no to by bylo úplně super! - pozn. redakce).

Obrázek zdroj: Tisková zpráva Obrázek zdroj: Tisková zpráva Obrázek zdroj: Tisková zpráva

Když už jsme se zmínili o Baldur’s Gate v souvislosti s Cultem, zajímalo by mě, jestli budete moci rovněž ovládat nějakou skupinu dobrodruhů či hlavní hrdina vystupuje v roli vlka samotáře?

Jeden hráč bude môcť ovládať len jednu postavu.

Jak je to s generováním hlavního hrdiny (případně party)?

Na začiatku hry si hráč zvolí výzor postavy a nastaví základné vlastnosti + jednu unikátnu podľa vlastného výberu. Napíše meno postavy a môže rovno začať hrať, lebo na začiatku nebude mať okrem palice a jedného plášťa žiadny iný předmet.

Obrázek zdroj: Tisková zpráva Je něčím Cult odlišný od ostatních RPG her? Obsahuje třeba nějakou žánrovou novinku?

No myslím, že noviniek je viac než dosť. Unikátnosť jedotlivých príšer, možnosť sťahovania nových dobrodružstiev z internetu, pridaný editor na tvorbu vlastných máp, lokálne zranenia při bojoch, dynamické svetlá, plynulý zooming, možnosť vytvoriť si v každej novej hre úplne inú postavu a zamerať sa na iné vlastnosti, perfektne efekty kúziel, dynamické pozadia, ktoré sa plne animujú, 3D postavy a objekty, zaujímavý multiplayer…

Možná je na to příliš brzy, ale přesto: počítáte alespoň předběžně s datadiskem či dalšími hrami na společném enginu, tak jak to dělají třeba Black Isle Studios v případě Baldur’s Gate a následných Planescape Torment, Icewind Dale atd.?

V hernej oblasti sa väčšinou hlavne rozpráva o licencovaní 3D enginov, ale môžem vám prezradiť, že aj s dobre spraveným izometrickým enginom sa dá naozaj zaujať. V tejto dobe sa na našom engine tvorí Cult, potom na zakázku jedna hra z úplnej inej oblasti, ale o ktorej je priskoro sa vyjadrovať a ešte máme zopár projektov vo fáze jednania. Čo sa týka samotného Culta, tak nejakú dobu po jeho vydaní chceme uvolniť editor v ktorom sme ho robili širokej verejnosti a aj samotnú hru upravíme tak, aby bolo možné jednoducho pridávať nové dobrodružstvá. Tiež chceme urobiť zopár oficiálnych máp priamo od nás, ktoré si budú môcť hráči stiahnuť zadarmo z internetu. Komerčný datadisk zatiaľ v pláne nemáme.

Obrázek zdroj: Tisková zpráva Obrázek zdroj: Tisková zpráva Obrázek zdroj: Tisková zpráva

Máte už pro Cult vyhlídnutého nějakého vydavatele, případně jak těžké je jeho hledání? S tím souvisí i obligátní otázka ohledně datumu vydání - kdy plánujete hru dokončit?

Vydavateľa ešte nemáme a zatiaľ ani nehľadáme, lebo sme dostali návrh vytvoriť pre jednu zahraničnú firmu hru na našom engine. To znamená, že sa vývoj Culta trochu pretiahne, ale dúfame, že by sa jeho predpokladané vydanie v lete 2002 mohlo stihnúť.

Obrázek zdroj: Tisková zpráva Na závěr vám přejeme hodně nápadů a zdaru při dokončování hry a zároveň děkujeme za rozhovor. Chcete ještě něco vzkázat našim čtenářům alias vašim potencionálním fanouškům?

Nech nám držia palce a my ich nesklameme. A ak majú záujem sa s nami podeliť o nejaké názory, alebo jednoducho chcú prispieť nejakou radou, pripomienkou, tak nech mi kľudne napíšu na elesgal@3dpeople.de. Na každý mail určite zareagujem.


Tolik tedy první oficiální rozhovor s tvůrci Cultu, z něhož vysvitly některé dosti zajímavé skutečnosti, na které nelze jinak než se těšit. Přeci jen třeba možnost zcela nezávislého multiplayeru zní v mých uších velice povzbudivě, až neuvěřitelně. Stejně tak uvolnění editoru by mohlo konečně splnit sen spoustě fanoušků RPG, kteří by rádi svou fantazii převedli ve skutek a podělili se s ním s ostatními vyznavači společného žánru tak, jak to již léta dělají vyznavači 3D stříleček. Myslím, že se máme nač těšit a budeme už teď jen doufat, že se slibované lahůdky podaří co nejlépe zrealizovat. Držme palce.

Mickey Mouse
připravil: jd





M_M

Nejnovější články