Kreed - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Kreed - rozhovor

4. 2. 2002 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Nebezpečná konkurence pro Doom III. Bomba, která vymáčkne z GeForce 3 maximum. To jsou jen některé přívlastky, které získala ruská 3D akce Kreed. Co na to říkají samotní vývojáři hry?

Autor: GOnDaR & Lord Axl
Publikováno: 4.února 2002


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Rychlostí blesku se internetem šíří nadšené zprávy o nové 3D akci, která by měla vymáčknout z GeForce 3 maximum. Kreed, dílo ruských vývojářů z Burutu, bývá také často novináři označováno za zatím jedinou konkurenci Doomu III, za což vděčí prvním vizuálním ukázkam z jejich X-Tend enginu a dvěma neuvěřitelně vypadajícím videiím (první, druhé), které asi nedělají Johnovi Carmackovi klidné spaní. Zeptali jsme se proto přímo jednoho z tvůrců Kreedu, konkrétně designéra grafiky Alekseje Vlasova, na pár všetečných otázek:

Můžeš nám říct na úvod něco o zápletce Kreedu ?

Samotný Kreed je název pro chaos, který vše obklopuje. Naše postava se nachází v důležitém okamžiku, kdy je ve vesmíru stvořen nový život. Sémě tohoto života je ukryto právě v Kreedu. Je zde rasa Titanomachiů a Prozaiků. Posledně jmenovaní se dostanou do konfliktu se stvořiteli, Nanokraty. A tito samozvaní vládci Kreedu se jim samozřejmě postaví.

Když jsme poprvé uviděli scény z Kreedu, několik z nás poznamenalo, že v nich mnoho věcí evokuje video z Dooma III. Jak se vám podařilo vytvořit grafický engine, který může (alespoň na papíře) soutěžit s tím od id Software ?

Je to výsledek spolupráce designerů a programátorů. Já se na tom také podílím, protože jsem hlavní designér grafiky. Počítat se musí se vším: optimalizace levelů, charakterů, ukládání dat. A kromě toho je potřeba již nějaká předchozí zkušenost. Bez ní nejdou vytvořit nová grafická řešení, která by se mohla rovnat s těmi na součastném trhu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Také jsme zaznamenali, že zvláštní grafické efekty jsou takřka na každém kroku. Nebojíte se, že se Kreed může stát jen přehlídkou hezkých světel a tím výčet zajímavostí na hře skončí?

To je to, co bude hráče držet první tři až čtyři hodiny hraní. Pak teprve začíná vlastní hra. Takže tyto grafické efekty jsou pro povzbuzení hráčova zájmu v počátečních fázích hraní. Pak ale přijde ke slovu příběh a bude to on, kdo bude držet hráče v centru dění.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Rok 2002 bude ve znamení stříleček: Medal of Honor, Soldier of Fortune II, Jedi Knight 2, Serious Sam 2, Unreal 2 a Unreal Tournament 2. Dooma III a Quaka IV se také možná brzy dočkáme. Kreed má tedy velkou konkurenci. Jak myslíte, že si bude vést ? Na jakou hráčskou skupinu se Kreed primárně zaměří ?

O Doomu III se ví momentálně velmi málo a o Quake IV skoro nic. Když vezmeme v potaz, že vývoj hry vyžaduje alespoň 2 roky, je nepravděpodobné, že by se tyto hry objevily dříve než za 2,5 roku. Engine pro Doom III už sice mají id Software hotový, ale není zde zatím tým, který by ho dokázal využít naplno. Pokud se nepletu, tak ho testují ve třech designérských studiích. Kreed bude zaměřen na hráče, který se nekoupe pouze rád v krvi, ale také chce originální a propracovaný příběh, vyspělou grafiku a chytrá monstra. Věříme, že vytvoříme inteligentní 3D-střílečku.

Co vás při vymýšlení konceptu Kreedu nejvíce inspirovalo (knihy, filmy...) ?

Základním stavebním kamenem jsou principy biomechaniky. Výsledkem bude mnoho zajímavých architektonických prvků zabudovaných ve hře. V našem týmu je hodně architektů, což bude na Kreedu znát.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Co by se dalo říct o AI v Kreedu ?

Umělé inteligenci se hodně věnujeme, měla by mít na hraní velký vliv. Bude zde Team mod, kde bude hráč postupovat s partou. Nepřátelé jsou schopni také vytvořit tým a například bránit určitou část vesmírné lodi. Není třeba dodávat, že oponenti budou reagovat na hluk, utíkat při velkém zranění. AI se také bude přizpůsobovat obtížnosti, na které je Kreed hrán. Také pracujeme na takzvané SuperAI, kde budou možné třeba interakce mezi nepřáteli, takže jeden druhému může dát zbraň nebo třeba med-kit.

Jaká část vývoje hry je pro vás nejobtížnější ?

Nejtěžší je uvést do života nové technologie. Neexistují k nim dostatečně informací a zkušeností, takže musíme zkoušet nové postupy krok po kroku.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jaké jsou hlavní přednosti grafického enginu X-tend ? A jaké budou minimální hardwarové požadavky na hraní Kreedu ?

Hlavní vychytávky: DirectX 8.1, rozlišení až 1600x1200, bumpmapping, perpixel lightning, stensil shadows, které se přizpůsobují zdroji světla, skeletové animace, animace očí, rtů, obočí, pusy atd. Dále až 120 virtuálních kostí, až 4000 polygonů na standardní charakter a až 12000 pro hlavního bosse. Výkonný systém nasvícení postavy v závislosti na materiálu (kov, kůže, dřevo), dynamická volumetrická světla, zničitelné objekty, 9 částí těla, do kterých se dá nezávisle střílet. A výčet není kompletní. Minimální hardwarové požadavky budou PIII 800, 256 MB RAM, 3D akcelerátor plně kompatibilní s DX 8.0.

Plánujete vydat po plné verzi hry také editory (SDK), které ostatním umožní vytvářet mapy, tak jako tomu bylo u Quaku nebo Unrealu ?

Určitě. Kromě editoru zde bude soubor pluginů, které umožní import a export z nejznámějších modelovacích programů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jaké druhy zbraní si budeme moct potěžkat ? A kolik typů nepřátel budeme moci zlikvidovat ? :)

Nepřátel bude více než 40. Jsou zástupci brutální rasy Tiglaaru, humanoidní rasy Kadzharu a dalších: chytří Steggové, Prozaikové, andělům podobní Zarsové atd. Obsaženo je 16 zbraní - dělí se do následujících podskupin: energetické, střelné, výbušné, těžká artilerie. Možnosti X-tend enginu umožní, aby byly zbraně propracované a mohly mít až 1000 polygonů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jak detailní bude simulace fyzikálních sil ? Bude to více podobné Quaku III s různými speed-upy, nebo se vše více přiblíží o něco reálnějšímu Unreal Tournamentu či Counter-Strike?

Vytváříme náš vlastní pohled na věc. Ale když bereme v potaz, že hlavní charakter nebude jenom chodit, ale také řídit, používat roboty na pohyb či vycházet do otevřeného vesmíru, je nyní velmi těžké (a hlavně předčasné) odpovědět na tuto otázku.

Můžeš už něco prozradit o multiplayeru ?

Kreed bude podporovat všechny standardní funkce známé z multiplayerů jiných her a samozřejmě nějaké své nové vlastní, bližší informace zatím nejsou určeny k publikování.

Plánujete licencovat engine Kreedu dalším firmám?

Ano, počítáme s tím.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Kdy se dozvíme o Kreedu něco detailnějšího ? Plánujete vydat demo ?


Ano, demo bude koncem léta. A také chceme vydat betu pro testování určitému počtu lidí. Takže sledujte náš oficiální web.

A kdy se dočkáme plné verze Kreedu a jak dlouho se vlastně vyvíjí ?

Bude vydán koncem roku 2002 a to celkem po dvouletém vývoji.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Děkujeme za rozhovor.

Stáhněte si: Video 1 (7 MB nebo 15 MB), Video 2 (16 MB nebo 5 MB)

 
GOnDaR & Lord Axl
připravil: jd


 
 

Nejnovější články