Homeplanet - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Homeplanet - rozhovor

23. 9. 2002 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Měli jsme možnost pohovořit si o vesmírném simulátoru Homeplanet s jedním ze zástupců 3MAP Games, hlavním designérem a technickým ředitelem Alexeyem Medvedevem.

Autor: Korgull
Publikováno: 23. září 2002


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Milovníci vesmírných simulátorů si určitě nenechají ujít nadcházející titul z dílny ruských 3MAP Games (dříve Revolt Games), který dostal název Homeplanet. Měli jsme možnost pohovořit si o této jistě velice zajímavé hře s jedním ze zástupců vývojového týmu, hlavním designérem a technickým ředitelem Alexeyem Medvedevem, který se s námi neváhal podělit o spoustu zajímavých informací i několik obrázků. A proto také neváhejte a čtěte.

Pro začátek se nám představte a řekněte nám, jak jste zapojen do celého toho výrobního procesu okolo Homeplanet.

A.M.: Zdravím všechny čtenáře. Jmenuji se Alexey Medvedev, jsem vedoucím designérem projektu Homeplanet a pracuji rovněž jako technický ředitel společnosti Revolt Games. Ve výrobním procesu pak zastávám obě tyto funkce, tedy tvůrčí i řídící.

Můžete nám říci něco bližšího o vývojovém týmu pracujícím právě na hře Homeplanet?

Společnost Revolt Games byla založena v květnu 2001 v Moskvě skupinou bývalých vývojářů z New Media Generation. Já (Alexey Medvedev) a Sergey Mironov jsme zůstali ve vedení firmy. První naše úspěchy byly na poli lokalizace her pro ruské publikum. Tak jsme také začali pracovat s vydavatelskou společností Russobit-M. Nyní už máme s tímto vydavatelem dlouhotrvající a spolehlivou spolupráci. Proto jsme se také po lokalizaci několika her, včetně tak známých titulů jako jsou Battle Realms, Rally Trophy, Gorasul, World War III: Black Gold, Runaway a dalších, rozhodli Russobit-M nabídnout, zda by se nechtěli stát vydavateli také našich vlastních projektů - vesmírného simulátoru Homeplanet a 3D FPS Neuro. Homeplanet staví na myšlence, která vzešla z lásky Revolt Games k žánru vesmírných bojových her a nyní na tomto projektu pracuje jedenáct lidí. Klíčovým pracovníkem je Oleg Petrov, hlavní programátor. Vlastně tato hra existuje jen díky Olegovi a k tomu už není co dodat. Hlavním designérem je Mikhail Zubrik, který vytvořil také první concept arty. Všechny textury jsou výsledkem kreativní práce hlavního návrháře, Andrewa Kokoreva.

Jak byste tedy zařadil Homeplanet co do typu hry a na jakou cílovou skupinu hráčů jste se zaměřili?

Homeplanet je klasický bojový vesmírný simulátor vytvořený v duchu klasických titulů tohoto žánru jako X-Wing, Wing Commander and Freespace, a založený na skutečném Newtonovu fyzikálním modelu. Hráč nemůže obchodovat nebo létat jak se mu zlíbí. Bude mít pouze přesné informace potřebné ke zdárnému ukončení každé mise. Snažíme se hru naklonit více k té realistické straně, bude zde i komplexní ovládání lodí a zbraně. Např. naše nejefektivnější střely jsou účinné jenom z poloviny, to znamená, že k jejich navigaci potřebujete ještě použít svůj radar. Naším hlavním cílem je vytvořit hru, která by byla zajímavá a stala se oblíbenou, ne-li jednou z nejoblíbenějších her pro fanoušky vesmírných simulací.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Kde jste čerpali inspiraci pro tuto hru?

Takže, vývojový tým, který za Homeplanet stojí, už má za sebou svůj vlastní projekt v žánru FPS a náš první nápad byl vytvořit novou hru toho samého žánru. Těchto myšlenek jsme se nevzdali, takže nyní pracujeme na dvou hrách současně. Navíc jsou tyto hry zasazeny do toho samého vesmíru. Víte, téměř všichni členové našeho týmu jsou fanoušky sci-fi. Gibsonův Neuromancer je stále v našich myslích. Tak se naším základem pro nový projekt stalo sci-fi a samozřejmě i cyberpunk ve světě budoucnosti. Naší inspirací byly všechny poslední fantastické romány a filmy uznávané v celém světě sci-fi tvorby. Já jsem jmenoval hry ze žánru vesmírných simulací, ale my nehodláme následovat principy těchto her. Naším hlavním záměrem vždy bylo a stále je, udělat Homeplanet více realistický, než jsou všichni jeho předchůdci.

Co nám můžete prozradit o příběhu Homeplanet?

Začněme časovým zařazením hry. Na konci čtvrtého století věku vesmírného podrobování vedla koloniální politika Zemské Konfederace k přerušení diplomatických styků s některými koloniemi. Byly to převážně planety bohaté na minerály. Než byla Konfederace utvořena, některé z těchto planet byly prakticky na stejné technologické a vědecké úrovni jako konfederační administrativní centra, Země, Země-2, Ganimed a "Tsiolkovského" vesmírná výzkumná a vývojová stanice. Získáním nezávislosti a zbavením se patronátu Konfederace, změnily enklávy své obchodní i výzkumné priority. Díky agresivní politice z nich záhy začala růst ta největší obchodní centra a získanými technologiemi se s Konfederací nedala srovnat.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Enkláva zvaná Klouto měla velký vědecký potenciál. Pracovala s takzvanými neuro-technologiemi a uváděla na trh bioplantáty, které mohly být vloženy přímo do lidského mozku. Jiný model implantátů, který umožnil spojení se s jinou osobou na dálku a také přenášení emočního stavu "partnera", byl obzvlášť oblíbený. Nakonec se ale Kloutonská společnost rozdělila na dvě části, "Čistí" a "Neuroboundi" (tedy lidé s implantáty). Ti, kteří nechtěli implantovat do svého těla vůbec nic (Čistí), začali být utiskováni. Od té doby přerostlo mnoho místních konfliktů do občanské války. První utváření klanů se datuje od tohoto období. Největší výzkumné společnosti a závody vytvořily své vlastní klany. Brzy "Čistí" vymizeli z Klouta a síla se tak dostala do rukou 27 válečných klanů, které zcela zničili všechen průmyslový a vědecký potenciál planety.

Troidský klan byl tím nejmenším z oněch 27 klanů. Lance Troiden, vůdce klanu, byl zakladatelem skupiny společností angažujících se ve vývozu léčiv, neuro-vybavením a bioimplantáty. Avšak sousedé byli s úspěchem Troidů ve vědě nespokojeni a tak začali tento klan napadat. Hra začíná od momentu, kdy se Troidský klan pokouší evakuovat z povrchu planety. Klan narychlo opouští Klouto a začíná hledat nový domov. Stručně řečeno, toto hledání nové planety, na které by se dalo žít, je hlavním cílem hry. Nicméně, ještě než Troidové opustili Klouto, jejich stíhači zničili pár nepřátelských měst. Zato byla za nimi vyslána nepřátelská flotila skládající se z několika klanů, aby je pronásledovala s rozkazem dosáhnout odplaty.

Můžete popsat jakou roli bude hráč ve hře mít?

Hráč bude ve hře ovládat několik vesmírných korábů Troidské flotily, s nimiž bude plout vesmírem, setkávat se a bojovat s hlavními silami: Konfederace, piráti a další klany. Je zde rovněž možnost ovládat spřátelené letky jinak vedené umělou inteligencí. Během hry bude hráč v pozici bojového pilota. Začne jako běžný člen jednotky, který je schopen provést všechny rozkazy svého velitele. Později už bude mít hráč možnost ovládat podřízené jednotky.

Jak budou v Homeplanet probíhat boje?

Hráč je podřízená bojová jednotka, nicméně je vždy součástí obecného strategického plánu, např. plánu na zničení velkých nepřátelských lodí. Je to velice složitý a náročný cíl a jeho dosažení vyžaduje efektivní a správnou aplikaci nejrůznějších útočných a obranných metod. Hra mj. obsahuje i široké spektrum "elektronických válek", jako potlačení a zajetí radio-elektronického vybavení, ale také systémů zbraní a komunikace. Nedílnou součástí hry bude taktické plánování. Hráč získá možnost vybrat nejefektivnější zbraně pro daný cíl, s ohledem na jejich fyzikální parametry jako hmotnost apod.

Mohl byste nám říci něco bližšího o vesmírných lodích a zbraních, které se budou ve hře vyskytovat?

Pro názornější představu vám popíši několik lodí Troidského klanu, z nichž některé budou také hratelné.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Orbitální útočník
Jméno: Rex
Historie: Společný projekt hlavních Kloutonských klanů. První byl vyroben v roce 740 vesmírného věku, ještě před rozdělením klanů, a míchá všechny dosavadní vědecké úspěchy. Bylo to poprvé, co nové technologie dovolily vytvoření efektivního a ekonomického motoru, který byl schopný překonat Kloutonskou gravitaci. Tento unikátní hnací pohon se stal rovněž dobrým spořičem zdrojů, takže náklady na jeho údržbu se snižovaly.
Popis: Vyroben pro Kloutonskou orbitální a atmosférickou obranu, tento stíhač má plnou sadu motorů pro vesmírné manévrování a je úžasně aerodynamicky přizpůsoben letu v atmosféře. Výsledkem spojení dvou létajících modelů je loď, která není příliš efektivní v boji, ale je zato víceúčelová.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Bombardér
Jméno: Palarmo
Historie: Poslední Troidský vynález z dob, než začala hra. Předpokládání zhoršení vztahů mezi klany a uvědomění si, že síly klanu postrádají mocné bojové plavidlo, přivedlo vojenský institut k vyrobení prvního prototypu bombardéru. Taktické a technické vlastnosti prototypu se nesešly s definovanými požadavky a návrh byl znovu přezkoumáván. O pár let později byl Palarmo nakonec vytvořen.
Popis: Tato loď slouží ke zničení vesmírných stanic. Je o mnoho větší než stíhačky a bojová letadla. Enormní palebná síla a perfektní obranný systém z této lodi dělá skutečnou létající pevnost. Skvělá loď pro ničení cílů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vlajková loď klanu
Jméno: Lancelot
Historie: Vývoj takto gigantických lodí započal po smrti Lance Troydena. Bylo to na rozkaz jeho syna Riffa. Tato loď je původně navržena a vlajková loď flotily a pojmenována byla po Lanceovi. Riff takto potřeboval dát vědět ostatním klanům, že jeho vůle není zlomena a ekonomický a technologický potenciál jeho klanu je obrovský.
Popis: Obrovská loď o rozměrech 1x3 km. Je to hlavní velitelský post. Riff Troyden zde strávil spoustu času. Tato loď má své vlastní hypermotory. Mocné laserové zbraně jsou umístěny na hřbetu lodi. Obranné lasery menší síly jsou upevněny podél trupu.

Co se týče nepřátel: Homeplanet bude obsahovat velmi rozličné zbraně a vybavení, jejichž originalita nepůjde ruku v ruce pouze s tím, který klan je používá, ale hlavně se budou lodě lišit model od modelu.

Řeknu vám něco málo o zbraních dvou klanů - Plactorů a Troidenů: Například hmotnost střely standardních Troidských palebných zbraní je menší než hmotnost střel klanu Plactorů. A to má velký význam, protože model poškození ve hře počítá také s impulsem při srážce.

Také různé typy lodí oplývají různými zbraněmi. Palarmo má mnohem silnější zbraně než jiné lodě. S ním máte sice větší šanci na zničení nepřátelské vlajkové lodi, ale vzhledem k nízké rychlosti střel je Palermo téměř nepoužitelný pro boj zblízka.

Kdyby jste si měl vybrat pouze jednu jedinou loď, s níž byste chtěl hrát, která by to byla a proč?

Vybral bych si Dazier. Je to útočná loď Troidského klanu, vyzbrojená třemi děly a šesti raketami. Je to nejmanévrovatelnější a velmi pohyblivá loď této třídy. Srovnávací analýzy ukázaly převahu této lodi ve většině tréninkových soubojů.

Na jakém enginu Homeplanet poběží?

Homeplanet je postaven na našem vlastním enginu, vyrobeném hlavním programátorem Olegem Petrovem a dalšími kolegy.


Interface je vždy velice důležitá věc, zvlášť v tomto žánru. Jak si poradí váš interface s tak komplexní hrou?

Obrázek zdroj: tisková zpráva To jak jsme se vypořádali s komplexností hry v interface je ukázáno v těchto dvou bodech:
    - Zbraně a vybavení si budete moci vybrat ještě před začátkem mise, nicméně to budete moc udělat pouze v případech, kdy vám to umožní válečná situace.
    - Bude zde taktická mapa pro ovládaní pilotů, podobně jako v real-time strategiích. Tato mapa bude dostupná od chvíle kdy hráč bude mít možnost řídit let.

Kolik misí nám hra nabídne a jak se budou od sebe lišit?

Celkem bude ve hře 21 misí a každá se bude od dalších odlišovat. Budou zde úkoly od likvidace všech objektů v daném zorném poli, až po velice, přímo chirurgicky, přesné operace na odvrácení pozornosti. Samozřejmě se vyskytnou i takové běžné úkoly jako střežení, ochrana, zničení vlajkové lodi apod.

Bude Homeplanet obsahovat také skriptované filmečky? Budou zde vůbec nějaké, a jakou důležitost budou v celkovém dojmu ze hry zastávat?

Jasně, že jsme do Homeplanet vložili skriptované in-game scény, ale není jich mnoho. Objeví se v nich pouze velmi důležité momenty hry v rámci příběhu.

Můžete mi prozradit něco málo o editoru misí?

Používáme svůj vlastní editor, ale to ještě není veřejná verze editoru.

Čím bude Homeplanet výjimečný v moři podobných akčně orientovaných vesmírných her, obzvlášť těch, které jsou nyní ve vývoji?

Dneska je moderní vyrábět vesmírné strategie. V našem případě je zde obsažen prvek strategie až vedle jiných složek hry. Tzn., že v určitých fázích hry dostanete příležitost vést malou skupinu. Především je ale naše hra bojovým simulátorem, kde jde spíše o intenzivní těsný boj.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

Které věci jste chtěli do hry implementovat, ale nepovedlo se vám to?

Myslím, že snad ani takové věci nemáme. Naše plány jsme uskutečnili a nyní máme ještě nějaký čas pro dolaďovaní grafické části hry. Dá se říct, že tomu teď věnujeme veškerý zbývající čas.

Bude hra obsahovat také multiplayer mód?

V prvním vydání hry neplánujeme zahrnout multiplayer. Na multiplayeru se chystáme pracovat až poté, co vyjde single-player. Samozřejmě bychom v tomto multiplayer módu pak rádi odkryli a předvedli něco nového a zajímavého, ale právě teď na to nemáme čas. Prozatím jsme připraveni s radostí naslouchat všem přáním a nápadům vztahujícím se k multiplayeru, které nám hráči doručí.

V jakém stádiu se nyní hra nachází a kdy předpokládáte, že bychom ji mohli spatřit v obchodech?

V současné době jsme v konečné fázi tvorby Homeplanet. Ještě tento podzim bude hra vydána a objeví se v obchodech.

Plánujete vydat také hratelné demo?

Ano, hratelnou demoverzi určitě vydáme. Demo bude obsahovat tři mise.

Děkujeme, že jste si udělali čas na toto interview, máte na srdci ještě něco, co byste chtěl našim čtenářům sdělit?

Rád bych poděkoval vašemu hernímu magazínu a vašim čtenářům za zájem o naši hru a doufám, že plnou verzi hry si oblíbíte.

Související články: Novinky

 
Korgull
připravil: korgull


 
 

Nejnovější články