Autor: Korgull Publikováno: 12.ledna 2003 |
![]() ![]() ![]() Čím se bude FireStarter odlišovat od bezduchých stříleček jako například Serious Sam anebo Gore? Obě tyto hry, tedy jak Serious Sam tak Gore, jsou navrženy ve stylu Doom akce. Tzn., že je zde nějaký počáteční level, konečný level a cestou je třeba najít klíče ke dveřím, odhalovat různá tajemství a všude přitom střílet monstra v určitých lokacích. Ve FireStarteru je level jakási aréna a cílem hry je v rámci daného času prostě vydržet. To jest, že narozdíl od Serious Sama a Gore, ve FireStarteru musí hráč znát dobře každý kout levelu, aby si mohl vypracovat správnou taktiku hraní. Během těchto úrovní nebude možno ukládat a předpokládá se, že bude hráč potřebovat nejméně tři pokusy, než přijde na to, jak daný level úspěšně projít. ![]() Skriptované scény budou vždy na úvod každého levelu, aby se mohl hráč dobře seznámit s místem boje. S filmečky počítáme na závěr každé epizody, pravděpodobně také na konci některých tajných levelů. Kolik zde bude misí a jak se od sebe budou lišit? Plánujeme alespoň čtyři epizody, každou se čtyřmi levely. To dá dohromady až 16 levelů. Jaké budou ve FireStarteru zbraně? Pracujeme na deseti typech zbraní, z nichž každá bude mít svou druhou modifikaci, takže dohromady celkem dvacet typů zbraní. Zatímco prvních pět typů má své realné prototypy (kulomet, brokovnice, raketomet), zbytek jsou futuristické variace (laserová puška, ruční kanón, plasmová pistole). To, s čím a jak bude daná postava mít možnost střílet (rychlost střelby, smrtící síla apod.), bude záviset na zvolené postavě a dosažené úrovni v používání daného typu zbraně. ![]() ![]() ![]() Jaké druhy monster na nás ve FireStarteru čekají? Budou spolu tato monstra nějak komunikovat, schovávat se, unikat, když budou zraněná, atd.? Ve FireStarterovi se chystáme představit tři třídy monster - démonické, symbiotické a techno, s 10 až 12 druhy nepřátel pro každou ze tříd. Některé návrhy protivníků můžete najít na našich stránkách nebo kolem tohoto rozhovoru. Co se týče příkladu neobvyklých monster, budou zde i taková, která se dokáží teleportovat, komunikovat mezi sebou a koordinovat akci nepřátel při skupinových útocích. Pokud mluvíme o inteligenci protivníků, kladli jsme důraz na jejich počet i sílu (útočné vlny mas monster podobně jako třeba ve zmíněném Serious Sam), ve hře jsou ale také speciální typy monster, které mají silnou inteligenci a objevují se ve chvílích, kdy je třeba hru zpestřit. Jaké další herní prvky byste vyzdvihl? ![]() Prvky RPG a obzvlášť rozvíjení sady speciálních schopností rovněž poslouží ku prospěchu modifikace vaší herní taktiky. Například, pokud se zaměříte na vývoj takové schopnosti, která postavě umožňuje bez problémů skákat do ohromných výšek, bude tak moci rovnou výrazně změnit svůj styl pohybu v levelu atd. Co nám můžete říci o 3D enginu, který používáte při vývoji této hry? Používáme svůj vlastní engine založený na bsp technologii, který je mimořádně flexibilní, poskytuje velké množství speciálních efektů a dobře podporuje současné hardwarové 3D akcelerátory. ![]() ![]() ![]() Proč jste se rozhodli pro FireStarter vytvořit raději svůj vlastní engine, než byste pořídili licenci na některý již existující? Vyrobení vlastního engine je užitečné především z té ekonomické stránky, a navíc, žádný z již existujících enginů by stejně neuspokojil naše požadavky v době, kdy jsme hru začínali vyvíjet. Dobrá muzika je u akční hry určitě také dost důležitá. Můžete nám říci něco o tom, jaké melodie nás budou doprovázet FireStarterem? Pro každou epizodu bude použita taková muzika, která navodí tu pravou náladu. Současně to ale bude i taková hudba, která bude dost působit na nervy, možná něco jako v Doomu. ![]() Chystáme několik standardních a několik originálních multiplayerových módů jako např. Deathmatch, kooperativní mód, monster match a monster group control. Jako příklad nějakého originálního módu - dejme tomu, že se spolu utkají dva hráči, jeden hráč bude bojovat jako záporňák a a druhý jako člověk. Zatímco první hráč se může znovuzrodit kolikrát chce a útočit na svého lidského protivníka spolu s "reálnými" počítačovými monstry do té doby, dokud ho nevyřídí, druhý hráč má naopak za úkol tyto útoky přežít ve stanoveném čase. Bude si hráč moci v multiplayeru zahrát proti botům? Ano, plánujeme kooperativní mód a bezpochyby ve hře budou i další módy umožňující hraní proti botům. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů V jaké fázi vývoje se nyní hra nachází a kdy ji budeme moci spatřit v obchodech? V současné době jsme již za polovičkou vývoje a vydání FireStarteru odhadujeme na první polovinu tohoto roku. Jaký druh podpory chystáte poskytovat komunitě lidí, která se nespokojí pouze s hraním vašeho díla, ale bude si chtít tvořit své vlastní módy? Vydáte také některé ze svých nástrojů? Ano, určitě. Zásobíme tuto komunitu různými nástroji pro vytváření modů hned poté, co dokončíme hru. Kromě toho se chystá samostatná sajta věnovaná pouze FireStarter enginu. ![]() Děkujeme každému, kdo nás podporuje. Stáhněte si: Trailer Související články: Novinky |
Korgull připravil: jd |