Autor: Korgull Publikováno: 16. října 2004 |
Prozraďte nám prosím něco o sobě a svých povinnostech souvisejících s projektem Etrom a PM Studios? Jmenuji se Fabio Belsanti, jsem generální ředitel, vedoucí designér a režisér PM Studios. Narodil jsem se 5. dubna 1975. Vystudoval jsem historii (specializaci na období středověku). V roce 1999 jsem napsal a vydal avantgardní knihu "Voci dell'Abisso" (Abyss Voices). V roce 2001 jsem založil PM Studios. Hlavními projekty vyvinutými mou společností jsou: akční RPG Kien; projekt virtuální reality sponzorovaný EU - Natura Futura; výuková hra pro děti sponzorovaná EU - La Perla Verde a výukové hry pro děti - Helmo. Jak dlouho už se hra vyvíjí? Kolik lidí na ní pracuje? Přes rok, dvanáct lidí. Co je Etrom vlastně za hru? Etrom je akční RPG zasazená do techno-fantasy světa budoucnosti, s temnou až gotickou atmosférou. ![]() ![]() ![]() Jaký je příběh Etrom? Nacházíme se v roce 476 A.H.E. (After Human Empire Foundation - po založení lidské říše); je to vesmírný čas budoucí éry, paralelní s naším. Je zde spousta pochybností a otázek, které se těkajíc mezi realitou a nočními můrami hemží v Etromově mysli... Je nezbytné bojovat, cestovat za hranice Zemí Prázdnoty, dostat se mimo čas a historii; Je třeba nalézt pravdu.
Tyto otázky tlačí Etroma na jeho výpravě po nové existenciální cestě, k novým důvodům žití, nové pravdě, v kterou lze věřit.. Ale kde jsou tyto klíče? A kdo z těchto bohů bude schopen Etromovi na jeho otázky odpovědět? Jakou cestu, jakou pravdu si Etrom vybere? Je to hráč. Je to on/ona, s kým bude bojovat, cestovat, postupně rozumět realitě obklopující ho/ji, ten skutečný hlavní hrdina, to on/ona je Etromovou duší: tajemný rytíř s nekonečným dobrodružstvím před sebou. ![]() ![]() ![]() Jaké rasy a třídy postaviček může hráč ve hře očekávat? V této hře jste vy Etromem a on je vámi... vy odhalíte postavu a postava odhalí vás... jste sami mezi Propastí a Světlem.. ocitnete se přímo před Absolutnem, mezi dobrem a zlem... Bude postava procházet vývojem? Jaké schopnosti a statistiky bude mít? Je mi líto, PŘÍSNĚ TAJNÉ. Co nám můžete říci o nepřátelích ve hře Etrom? Ve světě Etromu je spousta různých druhů, ras a typů kreatur přicházejících z různých dimenzí prostřednictvím otvírání Bran Propasti - časoprostorových portálů záhadného původu. Etrom se na své dlouhotrvající cestě a při svém dobrodružství setká s mnoha nepřáteli, jak z řad lidí, jako je on sám (vojáci náležející k jiným armádám, elitní jednotky tajných organizací, atd.), tak s monstry se specifickými silami, vzhledem a chování se týkajícími charakteristikami. Každá rasa má svou vlastní operační základnu, území, kde má hlavní vliv, umístěné v jednom nebo více herních levelech. Kreatury spolu často kvůli nadvládě bojují navzájem. Někdy, byť původně nepřátelé, jsou sjednoceni a bojují spolu, obzvlášť v blízkosti Portálu Kaosu, kde se energie z Propasti hromadí. ![]() ![]() ![]() Mnoho nepřátel je imunních vůči jednotlivým druhům útoků (draci jsou například imunní vůči ohnivým útokům; kreatury z Propasti jsou úplně odolní vůči energetickým zbraním) a citlivější na jiné. Proto by měl hráč už kvůli Etromovi nejen na nepřátele namířit a kliknout, ale také prostudovat jejich chování a charakteristiky, aby pochopil, jaký druh vybavení a jaké útoky proti každému z nich použít. Můžete nám popsat systém soubojů? Souboje jsou ústřední součástí hry, i když ne jedinou. Je to pojato stylem "Point and Click". Vedle akce je zde i systém propočtů, založený na našem vlastním RPG systému. STOP, promiňte, ale zbytek je PŘÍSNĚ TAJNÝ.
Budete je moci řídit. Jaké další herní prvky hra má? Hratelnost Etromu je založena na čtyřech různých prvcích: 1/ Bojování - jak souboje zblízka (za použití astrální sekery, která během hry zvyšuje svou moc a navíc přináší úžasné grafické efekty), tak souboje na dálku, díky kouzlům, energetickým zbraním, tankům a robotům, které hráč může použít. Souboje jsou velmi rozličné, vzhledem k několika možným různým typům útoků, pohybů a interakci s nepřáteli a prostředím. V některých případech je například k dobytí nějaké pevnosti třeba si osvojit jiné taktiky než je čelní útok. Hráč má k dispozici režim pohybu jako je "pohybuj se tiše", který umožní nepozorovaně proklouznout okolo nepřátelských stráží nebo je nenápadně překvapit a zabít. Útočný režim, tzv. "Sniper", s first-person perspektivou umožňuje několik rychlých útoků, s možností udeřit nepřítele ze skryté pozice. A pak jsou zde také nějaké drogy, které mohou na krátkou chvíli poskytnout různé speciální schopnosti jako nezranitelnost nebo super-rychlost, což přináší hráči další taktické možnosti. Ale co víc, pokud se vám chce se do boje vrhnout bez kompromisů, díky Astrální Esenci můžete získat neuvěřitelnou moc proměnit se v Démonického rytíře nebo Démona z Propasti, tedy stvoření ohromné útočné síly v boji muž proti muži. ![]() ![]() ![]() A nakonec, třebaže je souboj jednoduše a přímo založený na systému "Point and Click", boje se nikdy neopakují a skýtají mnoho taktických a grafických možností, které hráče ohromí. 2/ Průzkum (akce ve stylu adventur) - Etrom musí kvůli mnoha různým potřebným předmětům, zbraním a nápovědám, které mu mohou v průběhu jeho hledání pravdy pomoci, prozkoumat všechna místa každého z levelů hry. 3/ Spravování postavy - hráč musí svou postavu rozvíjet, navyšovat její atributy, a to aktivací Astrální Esence, hledáním předmětů, zbraní a sil, které mu mohou pomoci v naplnění jeho osudu. 4/ Hráč si bude moci vybrat svou cestu a svou Pravdu - buď se vydá cestou Propasti, Světla, Démonů nebo Draků. Hra je založena na nelineární herní struktuře, která dává hráčům mnoho možností prozkoumávat svět (v každém jednotlivém levelu hry). Už na začátku hry si může hráč vybrat, kam se pomocí portálů vydá, a to hezky názorně na velké "Magické mapě světa". Hra kombinuje prvky typické pro akční adventury a RPG: postup každou její úrovní je hlavní podstatou zkušeností při boji proti nepřátelům. Akce je obohacena o speciální grafické efekty, skvostné animace a řadu překvapení pro hráče. Občas není nejlepší nápad, vřítit se do víru boje přímo, když hráč může věnovat trochu času hledáním nějaké konkrétní věci nebo zbraně, která mu bude později ve hře užitečná, třeba právě v tom daném souboji. Nelineární povaha levelů dělá z prozkoumávání všech míst na mapě nutnost, aby se zajistilo sebrání každého důležitého předmětu nebo objektu. ![]() ![]() ![]() Navýšením atributů získá postava do boje další síly a také postupně i schopnost dostat se ke zbraním a předmětům, které mohou efektivně využívat pouze velmi zkušení válečníci. Etrom je založen na poutavém příběhu, který hráče chytí už od samého počátku hry. Všechny výše uvedené prvky tvoří dohromady silnou a přesvědčivou herní strukturu, která dává Etromu hloubku, kterou mnoho her stejného žánru nemá. Etrom je možné hrát také jakoby to byl prostý akční titul, a to velmi dobrý, avšak hra nabízí mnohem více než jen jednoduchý arkádový zážitek. Kolik cest/konců Etrom bude mít a jak tyto konce ovlivní hráčův postup? Sedm... zbytek odhalí až hraní hry... Kolik času zhruba tento titul průměrnému hráči zabere času? Je mi líto, ale v této fázi vývoje na toto nedokážu odpovědět. Jaký typ interface připravujete? Příjemný, přímý, čistý a jednoduchý. Co nám můžete prozradit o enginu hry? Etrom je postaven na zcela novém "PELLICUS 3D Game System", našem novém enginu napsaném od základu právě pro tento projekt. P3D se snaží vyvážit potřebu být rozšiřovatelný a multi-platformový se specifickými požadavky návrhářů. Vyvinuli jsme pěknou sadu pluginů pro hlavní modelovací balíčky. Tyto pluginy zpravidla exportují jenom geometrické a animační prostředky, charakteristické herní prvky jsou určeny přímo v "P3D Editoru". P3D Editor obsahuje při editaci náhled dané scény v reálném čase, což si návrháři velmi chválí. Ještě to není tak "user friendly" jako jiné editory (UnrealED, atd.), ale pracujeme na tom. Předběžné doporučené systémové požadavky jsou: Pentium IV 2GHz nebo Athlon, karta třídy GeForce 4 nebo Radeon 9600, 512MB RAM, Windows 2000. Jaké možnosti tedy v multiplayeru budeme mít? Promiňte, PŘÍSNĚ TAJNÉ. V jakém stádiu vývoje se v tuto chvíli hra nachází a kdy ji můžeme očekávat v obchodech? Hra bude vydána na konci roku 2004. (Pozn.: původně měla celosvětově vyjít už v červnu 2004.) ![]() ![]() ![]() Další ukázky naleznete v sekci screenshotů Jsme pochopitelně zvědaví na hru v pohybu. Budete připravovat nějaké video nebo demo, které by nám akci trochu přiblížilo? Už nyní si můžete z oficiálních stránek hry stáhnout in-game video. Co považujete za nejsilnější a nejzábavnější stránku hry? Její atmosféru, příběh a precizní pozadí. Děkujeme za váš čas. Chtěl byste říci ještě něco, co by naši čtenáři měli o Etromu vědět?
|
Korgull | |
Korgull spatřil světlo světa před více než 25 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora) |