zdroj:
tisková zpráva
Zatímco jsme asi před dvěma lety žasli nad prvními obrázky z Hidden & Dangerous, jiní vývojáři z brněnských Illusion Softworks vymýšleli za sledování filmů o gangsterech a dalším studiem tématu koncept další hry. Ta byla původně označena pracovními názvy Mobsters nebo Gangsters, ale pravděpodobně z důvodu možné záměny s již vydanou stejnojmennou strategií od Eidosu (12/98) se rozhodlo o finálním názvu Mafia. Hra byla poprvé prezentována na květnové výstavě E3, ale kromě pár obrázků a stručného popisu na homepage jsme se toho moc nedozvěděli. Takovým zlomem by se dalo nazvat vydání třiminutového traileru, po jehož shlédnutí se rapidně zvýšil zájem hráčské veřejnosti o tuto hru a všem bylo hned jasné, že se jedná o jeden z nejambicióznějších projektů tohoto roku.
zdroj:
tisková zpráva
Proto jsme přivítali kladnou odpověď na žádost o interview, ve kterém hlavní designér hry Dan "HellBoy" Vávra z Illusion Softworks (viz foto vlevo) odkryl celou řadu dosud nikde jinde nepublikovaných detailů právě o Mafii.
Část čtenářů asi o hře Mafia ještě nikdy neslyšela, můžeš nám prosím ve stručnosti popsat o co v ní půjde, v jaké době se bude odehrávat a o čem bude příběh?
Mafia je akční hra, z gangsterského prostředí 30tých let. Odehrává se v ohromném městě, ve kterém se hráč může pohybovat buď po svých, nebo některým z 60 typů aut, která jsou k dispozici. Kromě toho je zde 20 rozsáhlých misí ve speciálně připravených lokacích, jako je třeba vykřičený dům, galerie, nebo letiště. Je to tedy kombinace jízdy ala Driver a akce ve stylu Metal Gear Solid. Příběh je vlastně životopisem taxikáře který se shodou okolností stal členem jedné mafiánské rodiny. Velká část děje popisuje boj dvou takových rodin o nadvládu nad městem, nakonec ale příběh graduje zcela jinak…
zdroj:
tisková zpráva
Budou mise vedle hlavního úkolu obsahovat ještě nějaké vedlejší (nepovinné) cíle, které se budou muset splnit například při nastavení vyšší obtížnosti (ala Thief)?
Ano budou. Ve hře půjde získávat speciální vozidla plněním různých subquestů. Těchto úkolů bude poměrně slušná řada. Navíc jsme se snažili začlenit do hry i další zpestření, třeba závody ve stylu Need For Speed. Uvažujeme dokonce i o začlenění jednoduchého vývoje postavy v závislosti na splnění mise, podobně jako to měl Diablo nebo Parasite Eve.
Bude se příběh nějak větvit a znamená neúspěch v některé misi konec hry nebo dostane hráč ještě další šanci v jiné misi?
Příběh je lineární a bude obsahovat obrovské množství animací. Není proto prakticky možné vytvářet nějaké varianty. Tak jsme to ale chtěli, umožní to mnohem více vtáhnout hráče do děje, který bude v každém okamžiku maximálně zábavný a originální. Pokud by jsme udělali nelineární děj, byl by výsledek mnohem prostší a hráč by byl ochuzen o spoustu věcí. Některé mise ale lze řešit mnoha různými způsoby a co se týče určitých věcí, hráčovi akce vyvolají zpětnou vazbu v dalších misích, pokud něco provede.
zdroj:
tisková zpráva
Objeví se ve hře občas i nějaké mise za druhou stranu, tzn. například za ochranku nebo bodyguarda s cílem naopak někoho ochránit ?
Ne, není možné hrát za druhou stranu, ale podobné úkoly jaké jsi zmínil, budou ve hře zcela běžné. Je to sice akční hra, ale je zde spoustu rozmanitých akcí, nejenom střílení. Myslím, že to že se stále něco nového a překvapivého děje, je i hlavní devizou hry. Nevytvářeli jsme Mafii podle nějaké šablony, vymysleli jsme si téměř filmový příběh a ten jsme pak aplikovali do hry. Nechtěli jsme dělat žádné kompromisy co se týče hratelnosti.
Kolik postav bude hráč najednou ovládat, jen jednu nebo se bude moci přepínat mezi více lidmi na různých místech mapy?
Hráč bude ovládat pouze jednu postavu, ale na mnoho misí s ním budou vyrážet jeho kumpáni. Ti se budou řídit vlastní inteligencí, budou mu pomáhat, komentovat jeho činy a plnit si svoje vlastní úkoly. Při honičkách v autech budou střílet z okének, při přestřelkách budou neocenitelnou podporou a občas třeba přijedou a vytáhnou hráče z nějakého průseru. Jednou se třeba taky hlavní hrdina Tom ocitne uprostřed přestřelky dvou velkých gangů, z nichž jeden bude na jeho straně. Bude to docela slušná davová scéna.
zdroj:
tisková zpráva
Jak bude vypadat hlavní dějiště hry město Lost Heaven - plánujte ho zpřístupnit celé jako např. v Driverovi a Midtown Madness, nebo jen jeho menší část, kde se bude úkol zrovna odehrávat?
Bude to jedna obrovská scéna. Město má rozlohu asi 10 čtverečných kilometrů a patří k němu ještě stejně veliká okolní krajina. Bude zde množství naprosto odlišných městských částí, spoustu důležitých a unikátních budov a míst. V průběhu hry se bude město měnit a hráči se budou zpřístupňovat některé lokace související s dějem. Udělat něco tak rozsáhlého a propracovaného není vůbec jednoduché a myslím, že zatím držíme rekord v počtu objektů a polygonů na jednu scénu. Ve městě je skoro 400 unikátních budov, celkově pak má několik tisíc staveb. Je to docela maso.
pokračování - fyzikální model aut, datum vydání...
|