zdroj:
tisková zpráva
Do oficiální X-Men hry jsem se zažral s milými vzpomínkami na filmové X-Meny, kteří mají právě dnes oficiální premiéru v českých kinech a které jsem měl tu čest vidět na projekci pro novináře. Po přemýšlivém Bryanu Singerovi převzal žezlo Brett Ratner, známý především svými rychlokvaškami s Jackiem Chanem a Chrisem Tuckerem. Málokdo by věřil, že právě po Křižovatkách smrti zvládne takhle velký formát a bylo by nefér zapírat, že se některé z obav nepotvrdily. X-Men 3 je trochu samoúčelný a snaží se z plátna divákovi přinést stravitelnou, efektní zábavu, namalovanou na mimořádně tenké překližce. Dokud se nebudete koukat ze všemožných úhlů, nebo film do detailů porovnávat s jedničkou a dvojkou, všechno bude fajn (tedy alespoň do chvíle, než začne Magneto předělávat panorama San Francisca :)
Ztrátu hloubky a charakterově vymazlených postav režisér Ratner vynahrazuje svou znalostí comicsového univerza, což v praxi znamená, že mutantů je víc, dělají divočejší věci a důležitých zvratů je na ploše 100 minut zhruba tolik, co v obou předchozích filmech dohromady. Jeden by čekal, že se to příznivě projeví i ve third-person akci, kterou má na svědomí stejný scenárista jako v případě filmu a jinak ji pro PC přichystalo studio Beenox.
Tři mušketýři Ve hře vás přivítá poměrně skromné menu, podbarvené hutnou X-Men znělkou, která vás nažhaví na nejvyšší možnou míru. Zašermujete v Options, abyste ze svojí mašiny vytáhli maximum a naskočíte přímo do hry. Wolverine zrovna trénuje v Danger Room (speciální výcviková místnost X-Menů, která se objeví i ve třetím filmu) a protože není žádný "béčko", nastaví si ji rovnou na nejvyšší obtížnost...
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek
Zlikvidovat pár vojáků by vám nemělo činit problém, je to tutorial a hra vás při něm pečlivě povede za ručičku, takže si můžete všímat solidní grafiky a motion-capture jednotlivých Wolverinových pohybů. S adamantiovými drápy je legrace a tak blahosklonně přistoupíte na fakt, že z téhle hry žádná psychologie nekouká. Jste tu jen vy, nepřátelé a tucet combo triků typu superkop (něco jako Mortal Kombat na dvou tlačítkách), které v kombinaci s "rage" módem (kombinace asi deseti chvatů, které uzemní jakéhokoli nepřítele a dobije se vám při tom energie) vypadají nadpřirozeně dobře.
zdroj:
tisková zpráva
Druhý trumf hra vytáhne, když za Wolverinem zaskočí do tréninkové místnosti Iceman. Ten je bezkonkurenčně nejzábavnější postavou hry a jeho mise připomínají spíš konzolové SSX. Mezi jednu z jeho schopností totiž patří surfování po vlastnoručně vyrobených ledovkách, které tvoří přímo zkondenzováním vzduchu. Stačí vyřídit pár robotů a ovládnout umění ostrých zatáček. Třetí do party je Nightcrawler, který si užil svojí velkolepou premiéru ve druhém dílu filmu. Ve trojce ho neuvidíte a právě jeho mise vám prozradí proč. Alespoň tak to píší na krabici. Brzy však zjistíte, že ne všem nápisům se dá věřit.
Skřípající licence Herní X-Meni jsou totiž typickým příkladem uspěchané záležitosti, která musela stihnout termín daný premiérou filmu. V tomhle tleskám EA, že prostě sebrali odvahu a řekli, že Superman Returns do červnového příchodu filmu nestihnou, protože narozdíl od konkurence chtějí vyrobit kvalitní hru (jsou to samozřejmě jen marketingové řečičky, ale naděje umírá poslední; a přiletí díky tomu i na PC). V Activision měli k dispozici to nejlepší - Hugh Jackman, Shawn Ashmore i Alan Cumming své postavy nadabovali, na scénář dokonce dohlížel jeden z autorů původního comicsu a stejnak to všechno působí dojmem nedopečeného lívance.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Dějově hra sice jakž takž kopíruje film, ale jedete podle přesně daných kolejí a ačkoliv můžete čas od času přepínat mezi třemi dostupnými hrdiny, málokdy s nimi spolupracujete a mnohdy se ztratí a pak zase záhadně objeví, aniž by to celé dávalo smysl. I režisér filmu ve třetím díle logiku zavřel do špajzu, ale ne do té míry, abychom z toho běhali po zdech.
zdroj:
tisková zpráva
Můžete namítnout, že je to přece jenom arkádová mlátička a jde tu o počet mrtvých nepřátel, tak k čertu s logikou, ale pokud se titul snaží tvářit inteligentně během filmečků, které posouvají děj kupředu, měla by pak herní část brát tyhle sekvence minimálně v potaz. Děje se tak velmi sporadicky a vrcholem vaší kreativity tak bude najít ten správný panel a zmáčknout to správné tlačítko. Úkoly jiných misí se nesou v podobném duchu - rosekejte tři generátory na ploše deset metrů čtverečních, odpravte skupinku nepřátel, načež se spustí skriptík a přiběhnou další.
Jednou rukou? K mání je hned několik úrovní obtížnosti, ale designéři nadělili všem účastníkům nové mutantí schopnosti, takže se mohou pochlubit dobíjením energie. Stačí zalézt někam za roh, udělat čáry máry a příslušné ukazatele míří směrem vzhůru. Na náladě nepřidá ani iritující design úrovní, které většinou vypadají, že byly přímo ušity na míru vámi zvolenému mutantovi. Většinou to jsou interiéry, ale ke konci hry zavítáte i do venkovních lokací.
zdroj:
tisková zpráva
Iceman tak surfuje dlouhými chodbami kruhového průřezu, Wolverine prochází obrovské místnosti plné pěšáků a na Nightcrawlera jsou připraveny prolézačky jak v pevnosti Boyard, aby mohl uplatnit svoje teleportační umění. Nudááá... Jediné, co trochu potěší, jsou bitky se silnějšími nepřáteli, nebo rovnou mutanty. V tomhle směru však vývojáři příliš štědří nebyli a navíc i u bossů platí pravidlo o nulové inteligenci, skoro jako by měli jednu nohu těžší než tu druhou a to je nutilo chodit neustále v kruzích.
Jedním okem! Jak už jsem naznačil, vizuální prezentace samotné hry je hodně kolísavá (v některých misích se designeři překonávají, ostatní by naopak byly ostudou i před deseti lety), takže se vyplatí občas přivřít minimálně jedno oko (a myslet při tom na to, že se to hýbe i na podprůměrném hardwaru), v případě dějových sekvencí však pro jistotu utečte z místnosti. Absolutně nechápu, PROČ se někdo rozhodl pro tohle zpracování, ale něco mi napovídá, že asi bylo nejrychlejší a uzávěrkám skutečně hořely perka...
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů
Představte si herní intra z 80. let. Statický obrázek, po kterém jenom pomalu švenkuje kamera a který se čas od času prolne do jiného statického obrázku (když se postava uvolí např. pohnout hlavou). Do toho běží audio, aniž by se na obrázku pohnul byť jediný pixel. A nejde o precizní comicsové črty! Tohle jsme si vážně nezasloužili a pokud ano, mělo to být označeno velkou a vlídnou nálepkou "parodie".
Chcete je?
zdroj:
tisková zpráva
Jak tedy s X-mení hrou naložit? Stereotyp k vám dolehne tak rychle jako vůně syrečků, otevřených kolegů na druhém konci kanceláře a do konce hry (za 6-7 hodin, ale je tu možnost hrát některé úseky znovu s jinou postavou) už se ho nezbavíte. Jestli jsou však mlátičky vaší krevní skupinou a nevadí vám ubíjet nepřátele po desítkách, za asistence opravdu idiotské kamery (jak jsem ji mohl nezmínit), pak máte dveře doširoka otevřené. Tahle hra není průšvih obřích rozměrů, "jen" jí někdo neuvěřitelně odfláknul a doufal, že mu to projde. Občas ale doufat nestačí...
Stáhněte si: Videa, Cheaty, Trailer a recenze filmu X-Men: Poslední vzdor
Související články: X-Men Legends II: Rise of the Apocalypse recenze, Novinky
|