Autor: Martin Blatný Publikováno: 20.srpna 2005 | Verze hry: anglická/finální Doba recenzování: 1 měsíc |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Pokud si Will of Steel zaslouží za něco pochvalu, pak je to bezesporu grafika. Precizně vymodelované jednotky se pohybují ve slušném 3D prostředí (které by ale mohlo být ještě o něco členitější, pestřejší a bohatší na detaily). Vše je doprovázeno pěknými efekty střelby, výbuchů, deště, blesků atd. Jednotky vrhají realistické stíny, mají adekvátní velikost, jsou slušně rozanimovány. Hra podporuje pokročilé technologické možnosti, jako je bump-mapping či T&L. Hudba ani ozvučení naproti tomu nevybočuje z průměru – neurazí, ale ani nepřekvapí a nijak zvlášť nezaujme. ![]() Jako sebevražední atentátníci Největší slabinou Will of Steel je ovšem umělá inteligence. Jak vlastní, tak nepřátelské jednotky jsou naprosto dementní, zasekávají se jak o budovy, stromy a terénní nerovnosti, tak i o sebe navzájem. Pokud pošlete jednotku složenou z několika vozidel napříč mapou, je vcelku jisté, že některá vozidla na místo určení vůbec nedorazí, jiná se vydají velkou oklikou, takže v době, kdy k cíli dorazí, je oslabený zbytek jednotky dávno zničen. V základním režimu si navíc jednotky při přesunu nevšímají nepřátelské palby, minových polí ani dalších nebezpečí. Zcela chybí možnost určování trasy pomocí way-pointů. Nepřátelské jednotky útočí nekoordinovaně a po malých částech a odražení útoku je tak snadnou záležitostí (pokud se ovšem vaše jednotky někde nezaseknou či nezatoulají). ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Ve světle těchto skutečností ani nemusí hráče mrzet, že je k dispozici pouze 16 misí, které trpělivému hráči vydrží tak na dva dny. Není zde tedy podporován multiplayer, mezi herními volbami nenaleznete žádný skirmish mód či náhodně generované mapy, přiložen není ani editor misí. Nutno říci, že je to rozumný přístup, neboť si nedokážu představit, že by se našel hráč, který by po přetrpění všech 16 misí chtěl ve hraní pokračovat. Ovládání hlasem Zajímavým zpestřením je možnost částečného ovládání hry hlasem. V manuálu je popsáno velké množství příkazů, které by měla hra podporovat. Úspěšnost rozeznání povelů je celkem vysoká, takže hráčům, kteří rádi experimentují, nic nebrání hlasem označovat jednotky či vydávat jim pokyny. Je k tomu potřeba samozřejmě také aspoň trochu slušná anglická výslovnost, jinak hra příkaz nerozezná nebo vybere jiný povel, než měl hráč na mysli. Rozeznané povely se ještě musí potvrdit stisknutím mezerníku. ![]() Stáhněte si: Demo, Videa, Trailer, Cheaty... Související články: Dojmy z dema, Novinky |
Martin Blatný | |
autorovi je 36 let, pracuje jako programátor-analytik, má v oblibě především logické hry a budovatelské strategie, ale nepohrdne výbornou hrou jakéhokoliv žánru |