Autor: Warlock Publikováno: 12.března 2006 |
![]() Sice se řadím ke skupině lidí, která si představuje ideálně strávené nedělní odpoledne u kempování v Counter-Strike nebo při procházce po pláži Omaha, přesto mě až zarazilo, s jakou chutí jsem se pustil do Tři mušketýrů (v originálu Three Musketeers). To je nová plošinovka v klasickém stylu, jenž si rozhodně nehraje na inovátora stále sporadičtěji se objevujícího žánru. Stojí tedy zato na chvíli odložit boj za světový mír a věnovat se trochu jednoduššímu skákání s obtloustlým mušketýrem? Jeden za všechny... Asi nemá smysl rozebírat, kolikrát by se Alexander Dumas otočil (či v tomto případě permanentně rotoval) v hrobě, kdyby se dozvěděl, co zbylo z jeho slavného románu. Ačkoli se jedná o první hru zpracovanou podle známého námětu, tvůrci si skutečně nelámali hlavu se složitou dějovou linií. To znamená, že jediné, co vás požene kupředu, bude snaha osvobodit zajaté přátele. A tak se v kůži Porthose vydáte po stopách zlotřilého hraběte Xaviera, který Aramise, Athose a D’Artagnana drží uvězněné ve svém hradu... ![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Hradní stráž ![]() Desítka levelů je velice rozsáhlá a nabízí spoustu slepých uliček, ve kterých se skrývají odznáčky, potřebné k získání extra životů. Především pak v interiérech člověk dlouze bloudí ve snaze najít ten správný žebřík či dveře, jež vedou k bráně, od níž právě získal potřebný klíč. S dalšími rádoby logickými hádankami se ale setkáte jen těžko. Občas je nutné přistrčit o kus dál stojící bednu, abyste mohli přeskočit hromadu sudů, ale tím veškerá námaha vašich mozkových závitů končí. Starosti si nemusíte dělat ani se zapamatováním kódů k jednotlivým levelům. Hra se vždy po zdolání delšího úseku automaticky uloží. ![]() ![]() ![]() Ozvučení a grafika Po projití několika úrovní jsem si už začal zvykat, že mnohdy vím, co mě čeká v další místnosti, ještě dříve než vůbec otevřu dveře. Veškeré dunění dřevěných palic, řinčení zbraní (tu mimochodem máte v celé hře pouze jednu) vojáků či padajících sudů je slyšet dlouho dopředu. O doprovod se stará hudební motiv, který v několika skladbách naladí tu správnou středověkou atmosféru.
Jakkoli může kreslená grafika vypadat dvourozměrně, spíš se uchyluje k takovému pseudo-3D provedení. Takto jsou zpracovány veškeré postavy i část prostředí. Kamera vždy zabírá pouze aktuální podlaží a občas se stočí do přijatelnějšího úhlu pro lepší náhled na celou situaci. V některých levelech navodí pocit plastičtějšího prostředí, když se budete otáčet okolo rohů místností či rotovat okolo celé hradní věže (viz video, bohužel k těmto situacím dochází za celou hru jen asi na 20-30 místech). Hardwarové požadavky začínají na procesoru taktovaném na 1 GHz, 256 MB RAM a 8 MB grafické kartě. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Příliš monotónní hratelnost I když jsem často nemohl najít ty správné dveře, dohrání všech úrovní mi zabralo pouhé dvě odpoledne. V řeči čísel by tedy byl problém dostat se přes sedm hodin čistého herního času. Dokonce ani při veškeré snaze o sesbírání veškerých odznáčků bych asi ze hry nevytřískal více jak deset hodin zábavy. Třem mušketýrům (paradoxně tu ale hrajete jen za 1 postavu) by slušelo také rozšíření druhů nepřátel, abych si nemusel dělat stále ty samé čárky, které vypovídají o tom, kolik červených, modrých a zelených vojáků jsem poslal do věčných lovišť. ![]() Stáhněte si: Demo, Trailer... Související články: Novinky |
Warlock | |
autorovi je 19 let, chystá se na maturitu a kromě Counter-Striku se zaměřuje na strategie všeho druhu, především pak na sérii „Age of“; nepohrdne ani kvalitní adventurou / RPG / NFS; kromě hraní na PC se věnuje karetní hře Magic the Gathering a programování |