Autor: Warlock Publikováno: 12.března 2006 |
Sice se řadím ke skupině lidí, která si představuje ideálně strávené nedělní odpoledne u kempování v Counter-Strike nebo při procházce po pláži Omaha, přesto mě až zarazilo, s jakou chutí jsem se pustil do Tři mušketýrů (v originálu Three Musketeers). To je nová plošinovka v klasickém stylu, jenž si rozhodně nehraje na inovátora stále sporadičtěji se objevujícího žánru. Stojí tedy zato na chvíli odložit boj za světový mír a věnovat se trochu jednoduššímu skákání s obtloustlým mušketýrem? Jeden za všechny... Asi nemá smysl rozebírat, kolikrát by se Alexander Dumas otočil (či v tomto případě permanentně rotoval) v hrobě, kdyby se dozvěděl, co zbylo z jeho slavného románu. Ačkoli se jedná o první hru zpracovanou podle známého námětu, tvůrci si skutečně nelámali hlavu se složitou dějovou linií. To znamená, že jediné, co vás požene kupředu, bude snaha osvobodit zajaté přátele. A tak se v kůži Porthose vydáte po stopách zlotřilého hraběte Xaviera, který Aramise, Athose a D’Artagnana drží uvězněné ve svém hradu... TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Hradní stráž O život vám usilují i vojáci hraběte Xaviera, na které si ale vystačíte se svým kordem. Kdykoli se přiblíží na dosah, stačí mačkat příslušnou klávesu a poté, co o kousek odletí, opět vyčkat než se přiblíží k vašemu ostří. Krytí ani zadupávání nepřátel do země Porthos bohužel neovládá. Častokrát se ocitnete i pod palbou lučištníků a nezbude vám nic jiného než vzít nohy na ramena. Speciálním protivníkem se stane i jedno malé prasátko, které se objevuje vždy v tu nejméně vhodnou chvíli a svými kopýtky vás dorazí. Nepochybně s ním budete mít větší problémy než se závěrečnými bossy na konci každého ze čtyř úseků hry. Desítka levelů je velice rozsáhlá a nabízí spoustu slepých uliček, ve kterých se skrývají odznáčky, potřebné k získání extra životů. Především pak v interiérech člověk dlouze bloudí ve snaze najít ten správný žebřík či dveře, jež vedou k bráně, od níž právě získal potřebný klíč. S dalšími rádoby logickými hádankami se ale setkáte jen těžko. Občas je nutné přistrčit o kus dál stojící bednu, abyste mohli přeskočit hromadu sudů, ale tím veškerá námaha vašich mozkových závitů končí. Starosti si nemusíte dělat ani se zapamatováním kódů k jednotlivým levelům. Hra se vždy po zdolání delšího úseku automaticky uloží. Ozvučení a grafika Po projití několika úrovní jsem si už začal zvykat, že mnohdy vím, co mě čeká v další místnosti, ještě dříve než vůbec otevřu dveře. Veškeré dunění dřevěných palic, řinčení zbraní (tu mimochodem máte v celé hře pouze jednu) vojáků či padajících sudů je slyšet dlouho dopředu. O doprovod se stará hudební motiv, který v několika skladbách naladí tu správnou středověkou atmosféru.
Jakkoli může kreslená grafika vypadat dvourozměrně, spíš se uchyluje k takovému pseudo-3D provedení. Takto jsou zpracovány veškeré postavy i část prostředí. Kamera vždy zabírá pouze aktuální podlaží a občas se stočí do přijatelnějšího úhlu pro lepší náhled na celou situaci. V některých levelech navodí pocit plastičtějšího prostředí, když se budete otáčet okolo rohů místností či rotovat okolo celé hradní věže (viz video, bohužel k těmto situacím dochází za celou hru jen asi na 20-30 místech). Hardwarové požadavky začínají na procesoru taktovaném na 1 GHz, 256 MB RAM a 8 MB grafické kartě. další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Příliš monotónní hratelnost I když jsem často nemohl najít ty správné dveře, dohrání všech úrovní mi zabralo pouhé dvě odpoledne. V řeči čísel by tedy byl problém dostat se přes sedm hodin čistého herního času. Dokonce ani při veškeré snaze o sesbírání veškerých odznáčků bych asi ze hry nevytřískal více jak deset hodin zábavy. Třem mušketýrům (paradoxně tu ale hrajete jen za 1 postavu) by slušelo také rozšíření druhů nepřátel, abych si nemusel dělat stále ty samé čárky, které vypovídají o tom, kolik červených, modrých a zelených vojáků jsem poslal do věčných lovišť. Hra se svou (ne)variabilitou neblíží ani stařičkému Prince of Persia a je na hony vzdálená do posledního detailu promyšleným Lost Vikings. Při cílení na dětské publikum je taková jednoduchost samozřejmě pochopitelná, nicméně jako protřelejší hráč bych rozhodně uvítal složitější a pestřejší mise, než pořád dokola se opakující herní situace a zdlouhavé šplhání po žebřících (ač má hra údajně mít tři různá zakončení). Díky různorodému prostředí to nebyla až taková tragédie, přesto bych ocenil větší kreativitu tvůrců. Reputaci jim vylepšují animované předěly a český (i slovenský) dabing, kterému je dobře rozumět a dají se tak oželet chybějící titulky. Stáhněte si: Demo, Trailer... Související články: Novinky |
Warlock | |
autorovi je 19 let, chystá se na maturitu a kromě Counter-Striku se zaměřuje na strategie všeho druhu, především pak na sérii „Age of“; nepohrdne ani kvalitní adventurou / RPG / NFS; kromě hraní na PC se věnuje karetní hře Magic the Gathering a programování |