Ratchet and Clank: Quest for Booty - rec.
6/10
zdroj: Archiv

Ratchet and Clank: Quest for Booty - rec.

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

28. 9. 2008 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Herní nadstavba loňského Tools of Destruction navazuje na předchozí eskapády dvou charismatických hrdinů a jejich plošinovkovitého křepčení s pár novinkami.

Autor: Martin Kaller
Publikováno: 28.září 2008
Verze hry: review/anglická/PS3
Doba recenzování: pár dnů


Zvětšit zdroj: Archiv Samostatná herní nadstavba k loňskému PS3 dobrodružství v Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction nabízí všechny již předtím viděné ingredience, nápady, mechanismy a bohužel také chyby. Po záhadném únosu malého robůtka Clanka se jej Ratchet vydává hledat a třebaže na celou záležitost nebude tak úplně sám, jak už to bývá, většinu práce bude muset odřít jeho ušatá maličkost. Ta je znovu vyzbrojena především věrným hasákem určeným mimo jiné pro boj na blízko, third-person perspektivou a rozšiřujícím se arzenálem sci-fi zbraní, jejichž rozmanitost a pole působnosti zcela jistě nedocení jenom zdejší nepřátelé, rekrutující se z řad dobře známých plechových pirátů, co jsou navíc zhusta po smrti. Přitažlivá pirátská tematika tedy opět prostupuje celou hrou a dodává jí poutavou atmosféru umocněnou vtipnými scénkami a dialogy, kde zaslouží zvýšenou pozornost stylový dabing.

Na druhou stranu netuším, nakolik oceníte vy, že jde o hraní na jedno jediné odpoledne, což konečně (ne)odpovídá ceně - 405 Kč (to je na PSN, ve standardních obchodech hra stojí dokonce 559 Kč), za jakou si tenhle datadisk můžete stáhnout z PlayStation Store. Přesto přese všechno se jedná o veskrze příjemné povyražení pro fanoušky žánru a hlavně série, která nakukuje do vod 3D plošinovek, stříleček a RPG. V posledním bodě se hodí zmínit vylepšující se status hlavního hrdiny, jeho zbraní, a eventualita různých odpovědí během klíčových dialogů v rámci rozvíjející se story, navazující na události v Tools of Destruction.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

 Plošinkovité křepčení
Kvůli zdejší hodně krátké stopáži byla logicky řada herních prvků vynechána a některé věci dosti zjednodušeny. Přesto si užijete dostatek akčního zápolení, i když na opakované zdolávání postupujících vln nepřátel ve mě nezůstaly zrovna nezapomenutelné vzpomínky, obvyklého plošinovkovitého křepčení, co má v některých momentech hodně blízko k 2D klasice, a dojde i na pár vypečených puzzlů. Třebaže ČVUT kvůli nim studovat nebude rozhodně třeba, jde o vydařený motiv, který bych rád ve hře viděl častěji - na úkor dle mého rutinních přestřelek se zbraněmi, mezi kterými bohužel nenajdete žádný nový typ.

Z novinek stojí rozhodně za zmínku širší možnosti využití vašeho hasáku, se kterým lze nyní manipulovat s k tomu určenými objekty. Od odchycení a následného přenášení fosforeskujícího živočicha, díky čemuž vidíte jednak lépe na cestu a druhak zaženete otravné nepřátele, po posunování či naklánění plošinek pro následné přeskákání a nutný postup vpřed. Pokud jste výše uvedené nuceni provádět v časovém presu, ať už za tímhle statusem bude potápějící se panel, na němž stojíte, či pirát, co po vás neúnavně zdálky střílí plasmové projektily, vězte, že checkpointy jsou opět docela dobře rozmístěny, byť znovu bez nějakého čitelného ozřejmení.

 Staré a zbytečné chyby
Mezi ně patří i nedostatečný přehled v některých situacích, částečně díky kameře, jež má věru hloupý limit pro svou manipulaci, a částečně díky velkému počtu postav a efektů kolem vás. Ale potěší mapa každého z pěti, resp. šesti světů k veskrze lineárnímu prozkoumání a menu s nápovědou, co se po vás přesně chce, takže odložíte-li hraní na delší dobu, poté, co se k němu vrátíte, budete záhy v obraze.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
další obrázky v galerii

Quest for Booty přes prvotní volbu ze tří obtížností není příliš náročná hra. Navzdory častým pastem a smrtelným nástrahám nejste případnou smrtí, kam patří pád do zapovězených končin jako je hluboká voda, nijak penalizováni, vždy máte možnost doplnit si eventuálně chatrnou hodnotu zdraví či vylepšit množství munice skrzevá zdejší interaktivní prostředí, v němž k destrukci nejsou určené zdaleka jenom tradiční bedničky.

S potížemi lze tradičně bojovat skrze manuální zacílení nebo vstřícnou funkci automíření, což z vás spolu se šikovnou možností strafování dělá nezničitelného chasníka, kterému ještě občas vypomůže stacionární rychlopalný kanón - to když se utká se samotnou pirátskou lodí. Ve výčtu Ratchetových pohybových dispozic se vlastně vůbec nic nezměnilo, takže jsme s ním pomalu, ale jistě dohopsali do pomyslného finále, kde je čas a prostor pro poněkud nejednoznačné a diskutabilní resumé.

Stáhněte si: Trailery, Videa...

Související články: Recenze Ratchet & Clank Future, Novinky...
 
Mart







 
 

Verdikt:

Nesmírně dynamické a příjemně různorodé hraní, které ovšem ve své krátkosti a nutném zjednodušení některých klíčových herních nuancí nenabízí žádnou motivaci pro případné opakování, přičemž obvyklé a stále stejné chyby a nedotaženosti tu vystupují tím více na povrch. Fanoušci série však budou spokojení, jediným problematickým bodem pro ně asi zůstává, že za vynaloženou, ne úplně malou investici nezískají dostatek muziky.

Nejnovější články