Autor: Kopulkon Publikováno: 9.února 2004 |
Podívejme se tedy na hlavní devizu „nového“ Postalu – multiplayer. Lze hrát ve čtyřech odlišných módech na celkem čtrnácti síťových mapách, což se někomu může zdát trochu málo na ospravedlnění dalšího tahání peněz z hráčů, obzvlášť když některé levely jsou jen předělávkou těch ze singleplayeru. Co se týká herních módů, nejedná se o nic zvláštního. Po síti si to můžete rozdávat v Deathmatchi, Týmovém Deathmatchi, Capture the Flag a Grab. Multiplayerové herní módy Deathmatch je klasika všech klasik. Hráči si vyberou svou postavu z nabídky 25 charakterů, jsou vhozeni na mapu a mlátí se mezi sebou bez rozdílu pohlaví, přesvědčení nebo rasové příslušnosti. Oproti ostatním hrám ničím nepřekvapí - prostě starý dobrý deathmatch. Týmový Deathmatch je opět otřepané téma. Hráči se rozdělí do dvou týmů, které se bijí mezi sebou. Jediným zpestřením snad je to, že můžete hrát za tým s názvem Taliban nebo Running with Scissors (celkem jich je na výběr 19). Mód Snatch, který by se dal nazvat také Capture the Bitch, je naprosto klasickým Capture the Flag. Jenže místo vlajky týmy bojují o prostitutky a musí je donést nikoliv na svou základnu, ale do své postele. Za každé přenesení šťabajzny dostane tým 1 bod - jak originální… Jediným trochu méně otřepaným módem je Grab, ve kterém bojuje každý sám za sebe. Úkolem hráče je sbírat po úrovni různě poházené pytle s penězi. Těchto pytlů je deset a ten, kdo je sebere všechny první, vyhrává. S každým sebraným pytlem roste síla hráče o 25 procent. Při smrti hráče se všechny jím získané pytle vracejí na původní místo. Sice se nejedná o úplně profláknuté téma (i když třeba v Grand Theft Auto podobný mód byl), ale jeho zábavnost je značně diskutabilní. Hraje to vůbec někdo? Síťové herní módy tedy nejsou nijak nápadité. A jak to tedy vypadá v akci? Zadávám multiplayer a v zabudovaném vyhledávači ve hře aktualizuji nabídku herních serverů, filtr nezadávám žádný. GameSpy Arcade bleskurychle nabízí zcela neuvěřitelných 40 hráčů na 30 serverech (ve večerních hodinách jsem zaznamenal maximální počet hráčů 49). Pro srovnání - ve stejnou chvíli hrálo Battlefield 1942 přes 12 000 hráčů na 2800 serverech. Týmový Deathmatch Postalu 2 zaujal asi třetinu veškerých online hráčů a zbylé dva módy (tedy Grab a Snatch) nehrál vůbec nikdo. Nevzdávám se a připojuji se k jednomu serveru, na kterém hraje Deathmatch celých pět hráčů. Bojuje se na hřbitově, ale spíš bych měl říkat „bojuje“, protože to není boj, nýbrž jen tupé střílení s občasným využitím nůžek a nášlapných granátů. Nůžky lze speciálním útokem nechat odrážet poměrně dlouho od stěn, takže protihráči obvykle nahází za roh hromadu nůžek a vy zemřete, aniž byste nepřítele vůbec spatřili. Z granátu je možné pravým myšidlem vytvořit minu vybuchující pod nohami soupeřů. Jenže taková mina vypadá jako docela obyčejný granát, který lze sebrat. Jistě netřeba dodávat, co se při pokusu o jeho sebrání stane :) Nechápu, proč autoři zařadili možnost hry za charakter dětského černošského hrdiny Gary Colemana, který je asi dvakrát menší než všichni ostatní a tudíž se do něj dvakrát hůře trefuje. Roztoužené slečny Po skončení kola se u vítěze objeví dvě slečny a začnou vydávat roztoužené zvuky, což ovšem vypadá dost divně, zejména pokud vyhraje Gary. Jak jsem již zmínil, zvuky nejsou nic moc. Platí to i o roztouženém sténání klátících se děvčat. Musím říkat klátících se, protože jinak to nazvat ani nelze. Animace jsou na dolní hranici průměru, ale to bylo Postalu vyčítáno v recenzi původní hry, takže to více rozebírat nebudeme. Už samotné poučky při čekání na hru hovoří za vše. Pokud mi hra vážně vysvětluje, že soupeře musím z kulometu zasáhnout šestkrát do hlavy (osmkrát pokud si právě dal čouda z dýmky), aby zemřel, je to mírně řečeno zvláštní. Můžete namítnout, že v Quakovi nebo Unrealu je to stejné, nicméně tam jsou přece jen pohybové možnosti hráčů někde jinde. Postal 2 kvůli relativně pomalé rychlosti pohybu sestává z jakýchsi „rytířských soubojů“, kdy se proti sobě postaví dva soupeři a praží to do sebe ze všech zbraní. Vyhrává ten, kdo má více zdraví a lepší zbraň, přičemž rychlost a obratnost příliš velkou roli nehraje. Velkým záporem je také to, že Share the Pain nemá takřka žádnou hráčskou základnu a ani si ji nemůže vytvořit, neboť nemá oproti konkurenci co nabídnout. A v tomto žánru je konkurence obrovská. Počítačoví protivníci s IQ tykve Internetové multiplayerové vyžití je tedy takřka nulové. Je zde ovšem ještě možnost hry proti počítačovým protivníkům neboli botům. Ti se nazývají morons, což anglicky znamená pitomec. Jejich IQ lze nastavit v rozmezí 20 až 80 bodů. Od počítačového soupeře s IQ 80 jsem toho po zkušenostech se singleplayerem moc nečekal, ale že se dva proti sobě hrající boti budou snažit otevřít z různých stran jedny dveře po dobu asi tří minut, to jsem vskutku nepředpokládal. Tuto úsměvnou situaci vyřešil až můj zásah. další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Při pokusném hraní módu Grab s boty na nejvyšší obtížnost jsem zase nezaznamenal nejmenší snahu počítače o sbírání cílových předmětů. Soupeři jen zmateně pobíhali a příležitostně po sobě stříleli. Tak tupí počítačoví protivníci se zkrátka jen tak nevidí. Porazí je na nejvyšší obtížnost po půl hodině tréninku snad úplně každý, kdo má takový hardware, na kterém se hra netrhá. Od loňska se na přemrštěné hardwarové náročnosti (vzhledem k průměrné grafice) nic nezměnilo. Snad jen počítače jsou o něco výkonnější, což ovšem hru nijak neomlouvá. Ke cti autorům ale musím přiznat, že v módu Snatch dokáží boti běžet k soupeřově děvce a po jejím sebrání s ní běžet zase zpátky. Po cestě jsou schopni dokonce napadat soupeře, ovšem po nějaké týmové koordinaci není ani stopy, spíše se jedná o nahodilé situace. Shrnutí Pokud by Share the Pain vyšel už vloni na jaře místo původního Postalu, který nebyl po technické stránce úplně vyladěn, bylo by vše ještě jakž takž v pořádku a jistě by se dočkal příznivějšího přijetí ze strany recenzentů. Leč nestalo se tak. Multiplayerová část Share the Pain by spíš měla vyjít zdarma ve formě volně stažitelného patche či přídavku jako třeba v případě Unrealu 2 XMP. Ale chtít v současné době za takový multiplayerový patch 10 dolarů a kompletní re-edici hry třikrát tolik je drzostí. Původní verze hry Postal 2 byla nedávno v České republice zlevněna na 299 Kč, ale zde recenzovaná re-edice Share the Pain s multiplayerem se u nás prodávat nebude. Stáhněte si: Dema, Čestina, Patch, Videa, Cheaty..., Share the Pain patch Související články: Postal 2 recenze (4/2003), Rozhovor (3/2003), Novinkové články |
Kopulkon | |
autorovi je 16 let, studuje střední školu v Havířově, ve svém volném čase se věnuje překládání her a sportům všeho druhu. |