Autor: Kopulkon Publikováno: 9.února 2004 |
![]() ![]() ![]() Podívejme se tedy na hlavní devizu „nového“ Postalu – multiplayer. Lze hrát ve čtyřech odlišných módech na celkem čtrnácti síťových mapách, což se někomu může zdát trochu málo na ospravedlnění dalšího tahání peněz z hráčů, obzvlášť když některé levely jsou jen předělávkou těch ze singleplayeru. Co se týká herních módů, nejedná se o nic zvláštního. Po síti si to můžete rozdávat v Deathmatchi, Týmovém Deathmatchi, Capture the Flag a Grab. Multiplayerové herní módy Deathmatch je klasika všech klasik. Hráči si vyberou svou postavu z nabídky 25 charakterů, jsou vhozeni na mapu a mlátí se mezi sebou bez rozdílu pohlaví, přesvědčení nebo rasové příslušnosti. Oproti ostatním hrám ničím nepřekvapí - prostě starý dobrý deathmatch. ![]() Mód Snatch, který by se dal nazvat také Capture the Bitch, je naprosto klasickým Capture the Flag. Jenže místo vlajky týmy bojují o prostitutky a musí je donést nikoliv na svou základnu, ale do své postele. Za každé přenesení šťabajzny dostane tým 1 bod - jak originální… Jediným trochu méně otřepaným módem je Grab, ve kterém bojuje každý sám za sebe. Úkolem hráče je sbírat po úrovni různě poházené pytle s penězi. Těchto pytlů je deset a ten, kdo je sebere všechny první, vyhrává. S každým sebraným pytlem roste síla hráče o 25 procent. Při smrti hráče se všechny jím získané pytle vracejí na původní místo. Sice se nejedná o úplně profláknuté téma (i když třeba v Grand Theft Auto podobný mód byl), ale jeho zábavnost je značně diskutabilní. Hraje to vůbec někdo? Síťové herní módy tedy nejsou nijak nápadité. A jak to tedy vypadá v akci? Zadávám multiplayer a v zabudovaném vyhledávači ve hře aktualizuji nabídku herních serverů, filtr nezadávám žádný. GameSpy Arcade bleskurychle nabízí zcela neuvěřitelných 40 hráčů na 30 serverech (ve večerních hodinách jsem zaznamenal maximální počet hráčů 49). Pro srovnání - ve stejnou chvíli hrálo Battlefield 1942 přes 12 000 hráčů na 2800 serverech. Týmový Deathmatch Postalu 2 zaujal asi třetinu veškerých online hráčů a zbylé dva módy (tedy Grab a Snatch) nehrál vůbec nikdo. ![]() ![]() ![]() Nevzdávám se a připojuji se k jednomu serveru, na kterém hraje Deathmatch celých pět hráčů. Bojuje se na hřbitově, ale spíš bych měl říkat „bojuje“, protože to není boj, nýbrž jen tupé střílení s občasným využitím nůžek a nášlapných granátů. Nůžky lze speciálním útokem nechat odrážet poměrně dlouho od stěn, takže protihráči obvykle nahází za roh hromadu nůžek a vy zemřete, aniž byste nepřítele vůbec spatřili. ![]() Roztoužené slečny Po skončení kola se u vítěze objeví dvě slečny a začnou vydávat roztoužené zvuky, což ovšem vypadá dost divně, zejména pokud vyhraje Gary. Jak jsem již zmínil, zvuky nejsou nic moc. Platí to i o roztouženém sténání klátících se děvčat. Musím říkat klátících se, protože jinak to nazvat ani nelze. Animace jsou na dolní hranici průměru, ale to bylo Postalu vyčítáno v recenzi původní hry, takže to více rozebírat nebudeme. ![]() Počítačoví protivníci s IQ tykve Internetové multiplayerové vyžití je tedy takřka nulové. Je zde ovšem ještě možnost hry proti počítačovým protivníkům neboli botům. Ti se nazývají morons, což anglicky znamená pitomec. Jejich IQ lze nastavit v rozmezí 20 až 80 bodů. Od počítačového soupeře s IQ 80 jsem toho po zkušenostech se singleplayerem moc nečekal, ale že se dva proti sobě hrající boti budou snažit otevřít z různých stran jedny dveře po dobu asi tří minut, to jsem vskutku nepředpokládal. Tuto úsměvnou situaci vyřešil až můj zásah. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Při pokusném hraní módu Grab s boty na nejvyšší obtížnost jsem zase nezaznamenal nejmenší snahu počítače o sbírání cílových předmětů. Soupeři jen zmateně pobíhali a příležitostně po sobě stříleli. Tak tupí počítačoví protivníci se zkrátka jen tak nevidí. Porazí je na nejvyšší obtížnost po půl hodině tréninku snad úplně každý, kdo má takový hardware, na kterém se hra netrhá. Od loňska se na přemrštěné hardwarové náročnosti (vzhledem k průměrné grafice) nic nezměnilo. Snad jen počítače jsou o něco výkonnější, což ovšem hru nijak neomlouvá. Ke cti autorům ale musím přiznat, že v módu Snatch dokáží boti běžet k soupeřově děvce a po jejím sebrání s ní běžet zase zpátky. Po cestě jsou schopni dokonce napadat soupeře, ovšem po nějaké týmové koordinaci není ani stopy, spíše se jedná o nahodilé situace. Shrnutí ![]() Původní verze hry Postal 2 byla nedávno v České republice zlevněna na 299 Kč, ale zde recenzovaná re-edice Share the Pain s multiplayerem se u nás prodávat nebude. Stáhněte si: Dema, Čestina, Patch, Videa, Cheaty..., Share the Pain patch Související články: Postal 2 recenze (4/2003), Rozhovor (3/2003), Novinkové články |
Kopulkon | |
autorovi je 16 let, studuje střední školu v Havířově, ve svém volném čase se věnuje překládání her a sportům všeho druhu. |