Autor: Jan Rod Publikováno: 13.listopadu 2003 | Verze hry: finální/anglická Doba recenzování: 1.5 týdne |
![]() ![]() ![]() Po krátké úvodní animaci s logem vývojářů z MistLandu na mně vykouklo pěkně graficky zpracované menu do červeno-oranžova, které mi připomnělo stařičký, leč úžasný Perihelion. Ještě lépe, řekl jsem si v duchu. Výběr nové hry a lehká úprava nastavení (hlavně gamma korekce, hra je „od přírody“ hodně tmavá) byly dílem okamžiku. Pak přišlo na řadu intro, které bylo trochu zmatené, trochu graficky zastaralé a dohromady jsem se z něj nic nedozvěděl. I když některé příběhové linie a jeho podstata naznačeny byly. Balík zvláštních dat Ocitnete se v roli mladého Hackera (píši záměrně s velkým H, poněvadž to je zároveň jméno hlavní postavy), kterému se při jedné z virtuálních projížděk knihovnou podařilo objevit balík zvláštních dat, načež těsně po dokončení downloadu mu u dveří zvoní policejní oddíly. Smyslem hry pak je samozřejmě odhalit celý osud hrdiny, jak k čemu a proč došlo a co jsou vlastně stažená data. ![]() Skupinové RPG Herní rozhraní je pojato klasickým RPGčkovým způsobem, takže zde najdete inventář, příruční počítač, který zaznamenává všechny questy a důležité události, zobrazí vám mapu lokace, či globální zprávy, ze kterých se často dozvíte důležité informace pro pochopení celého příběhu. Menší inovací oproti již zmiňované „předloze“, totiž Falloutu (srovnávání se nemohu nevyhnout) obsahuje však jednu věc navíc. ![]() ![]() ![]() Na začátku článku jsem řekl, že půjde o taktické RPG, což spočívá především v tom, že hráč neovládá pouze hlavního hrdinu, ale celou skupinu. Své druhy naleznete postupem času v určitých lokacích. Jednoho pomocníka můžete nabrat hned na začátku, a ačkoliv se jedná o svalovce, který je pravým opakem Hackera, je vydatným bojovníkem. Má totiž několikanásobně vyšší počet hitpointů a v boji je to klasická mlátička :o). Oproti tomu Hacker je samozřejmě počítačový intelektuál, který se zhroutí po jedné ráně z malorážky. Právě tato rozdílnost jednotlivých charakterů a souboje podobné spíše sérii Jagged Alliance dělají onu taktickou část. Tahový systém soubojů ![]() Se souboji těsně souvisí také systém rozdělování zkušeností. Obecně platí, že za každého zabitého protivníka dostane zkušenosti celá parta a ten, kdo ho zabil dostane o trochu více. Tento systém se mi také zdál povedený, protože spolubojovníci dostanou cosi jako ocenění za snahu a nestagnují na jednom levelu. Levelování je zde skoro stejné jako v ostatních hrách – za určitý počet zkušeností postoupíte o level a můžete si vylepšit dovednosti, sílu a další vlastnosti. Hlavní kámen úrazu Největším problémem Paradise Cracked je však právě onen kolový systém. Zatímco v drtivé většině tahových her probíhají na kola pouze souboje a jinak se hraje v reálném čase, zde je tomu naopak. Kompletně celá hra se hraje na tahy, takže i když nebojujete, ale pouze chodíte po mapě, musíte hrát na kola. Navíc při přepnutí kola trvá několik desítek vteřin, než odehraje počítač, protože ten hýbe vším, co se hýbat může v celém levelu – což jsou nejen postavy, ale i roboti a automaty, tramvaje a tak. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Ačkoliv se na první pohled může zdát, že o žádný velký problém nejde, je tomu naopak. Hra je strašně, ale opravdu strašně zdlouhavá, navíc když na jednom konci lokace (nebo nedej bože dokonce v jiné) něco zapomenete, musíte se vracet, což je často výlet na hodinu. Nejednou se mi stalo, že když jsem zjistil, že musím znovu projít dva levely kvůli kufříku, na který jsem zapomněl, znechuceně jsem hru vypnul, protože jsem na další hodinový výlet neměl nervy. Tento nedomyšlený systém celou hru velmi sráží a degraduje. Protože ačkoliv má celkem propracovaný příběh, je docela i vtipná, není kvůli tomuto problému moc hratelná, což je velká škoda. Grafika (c) 2001 Grafické zpracování hry je docela na úrovni. Navíc pokud zohledníme fakt, že hra má všude copyrighty na rok 2001 a engine bude tudíž trochu staršího data (možné důvody opožděného vydání jsem popsal na začátku článku), je zpracování grafiky naprosto v pohodě. Vše je kompletně trojrozměrné, kamera se chová dobře, jde s pohledem otáčet, přibližovat, oddalovat, posouvat obraz a plánovat strategii postupu. Na nejvyšší oddálení je docela dobře vidět celá lokace, takže není ani potřeba moc často používat mapu. Zvuky a hudba jsou také povedené, navíc muzika hraje podle situace, takže když se vyrojí nepřátelé, zrychlí a zdrsní, jinak hrají příjemné ambientní melodie. ![]() Stáhněte si: Ruské demo Související články: Novinky |
Jan Rod | |
editor: jd |