| Autor: Ještěr Publikováno: 9.listopadu 2007 | Verze hry: anglická/finální/PC Doba recenzování: 1 týden |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek
zdroj:
tisková zpráva
Do pekla jen s vybranou společnostíCo na rozdíl od pekloidní zápletky často perlí, je design většiny úrovní, který zpravidla působí nápaditě a živě. Většinou je také podložen slušnou hratelností. Architektonicky mě třeba zaujal level Asteroids plný červů evidentně mimozemského původu, portálů a těžko definovatelných vesmírem poletujících ruin, které tak trochu evokovaly konec Nekonečného příběhu (mj. jsou ve hře téměř totožné sfingy). Tahle konkrétní stopa vývojáře v duši hráče se bohužel týká jen zvuků a vizuálna, hratelnostně Asteroids poněkud pokulhává. Overdose nabízí celkem šestnáct levelů a z toho tři bossy, kteří se oproti originálu o trochu zmenšili, nicméně taktika zůstává neměnná: "najdi slabé místo". Osobně bych se bez těchto roztodivných potvor klidně obešel, nicméně tyhle hrozitánské obludky mají nepochybně své fanoušky a kde jinde by měly být než právě v Painkillerovi? Bestiář skoro jako od Lovecrafta Mindware slibovali bizarní představení čtyřiceti pekelních příšer a nekecali. Tedy ne, že bych si celý bestiář přepočítával, ale peklem se hemží prostě… hodně potvor. Velice uspokojivý je nejen jejich počet, ale i design a rozmanitost. Už People Can Fly ukázali, že jejich návrháři to nebudou mít v hlavě úplně v pořádku a Češi úspěšně pokračují v nastolené pravdě :)
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Jakkoli je každá nová, poctivě na kousíčky rozcupovaná potvůrka doprovázena vašimi „jůů“ a „wow“ vzdechy, AI občas mírně pokulhává. Ne, že bych v takové hře čekal nějakou kooperaci (jejich „kumšt“ vlastně začíná i končí neomaleným respawnem kousek za vaším zadkem), nicméně za stěny by se – zvláště za předpokladu, že hra nekompromisně uplatňuje kill’em all přístup – potupně zasekávat nemusela. Ale vzhledem k průměrnému počtu mrtvých nejde o nic skutečně vážného, to věru ne. Vyloženě jako na houpačce poskakuje obtížnost jednotlivých úseků, což na vyšších obtížnostech může být tu a tam dost iritující problém. Nemluvě o tom, že vás Painkiller nenechá napřed rozdýchat, nic takového, naopak vás šoupne po uši do problémů – redukce počtu pohůnků pekelných holt není flek pro houžvičky.
zdroj:
tisková zpráva
Zbraně. MNOHO zbraní Zbraňový arzenál je… velký. A upřímně řečeno, možná až moc, čímž se dostávám k tomu, že hře podle mého subjektivního názoru chybí spád, který se netýká akčních sekvencí jako takových, nýbrž Painkillera v globálním pojetí. Chápu, že vývojáři nevidí rádi, když hráč jejich dítkem jen letmo profrčí, nicméně na takový typ střílečky tady vidím řadu brzdných faktorů - když vezmu v potaz primární i sekundární módy kvérů, máte k dispozici přes dvě desítky zbraní, což v prvé řadě znamená zatraceně hodně přepínání a hodně syslení nábojů. Zbraně jsou v podstatě variace na slavné Quake 3 / UT a jiné kousky v pekelném provedení. Tam, kde např. Q3 exceloval v dynamičnosti a vybalancovanosti, Painkiller tápe a neví kudy kam. Za nejúčinnější nástroje pak vzhledem k počtu a povaze nepřátel považuji jakoukoli věcičku s vyšším akčním rádiem – třeba i obyčejnou brokovnici.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Jak je z okolních típanců jasné, Overdose vypadá až na pár dříve nedostupných vymožeností skoro totožně jako jeho tři a půl roku starý předobraz, což se kladně projevuje na plynulosti akce. Na druhou stranu si rozhodně nemyslete, že hru zákonitě rozběháte na nějaké vykopávce z roku 2004 – stačí nějaká náročnější lokace, trocha kouřových efektů, pár nepřátel či nesebraných levitujících duší a cukatura nepříjemně vystrkuje drápky i na průměrném aktuálním železe. Pokud míníte hrát na vyšší obtížnosti a zajímá vás respawn po každé minele s tím spojený, nepotěším vás, program „hrabe“ všechno odznova klidně půl minuty i s mými 1 GB RAM.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Ač jde bezesporu o svérázný a vypečený návrat k doomovkám/"serioussamovkám", zásadním problémem pro zopakování podobného úspěchu originálu ovšem bude stěží vyvratitelný fakt, že hra jako taková se prakticky nezměnila. Po třech letech těžko někoho podobným způsobem omráčí - svět je holt v pohybu. Na druhou stranu, to asi ani nebylo cílem, když hra zjevně cílí na skalní fanoušky původního Paikillera, jež asi bude prodloužená zábava bavit stejně dobře jako kdysi.
...zdroj:
Archiv
...zdroj:
Archiv
Stáhněte si: Demo, Videa... Související články: Novinky, Painkiller recenze, Painkiller Battle out of Hell recenze |
| Ještěr | |
| autor je administrátorem fanstránky Vault šílené brahminy |