PAIN. - recenze krabicové verze
5/10
zdroj: tisková zpráva

PAIN. - recenze krabicové verze

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

30. 7. 2009 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Neštěstí cizího potěší. Dostanete fyzikálně interaktivní herní lokaci, kam z katapultu vystřelíte kaskadéra s cílem způsobit mu co největší zranění.

Autor: Agarwel Idiriz
Publikováno: 30.července 2009
Verze: PS3/prodávaná/anglická
Doba recenzování: pár dnů

Obrázek zdroj: tisková zpráva
S nostalgickou slzou v oku vzpomínám na hodiny informatiky ze střední školy, které byly z valné části stráveny skupinovým paření originální hry s exotickým názvem Porrasturvat. Byl to simulátor padání ze schodů s cílem způsobit co největší zranění hlavnímu protagonistovi. Zároveň jedna z prvních her, která představila funkční ragdoll fyziku. Její duchovní nástupce PAIN se před více než rokem objevil na PSN a letos v létě vyšla jeho Blu-Ray podoba s více obsahem zamířila i do kamenných obchodů.

 Neštěstí cizího potěší
Princip hry PAIN je velmi jednoduchý. Dostanete vysoce interaktivní herní lokaci, katapult a jednoho nebožáka. Namíříte kanónem, nastavíte sílu a vystřelíte nešťastného hlavního hrdinu vstříc zkáze. Cílem je způsobit co největší destrukci jak hernímu prostředí, tak dobrovolnému kaskadérovi. Pocity při hraní silně připomínají Crash mód z Burnout Revenge nebo jeden režim z Flatoutu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Aby se hraní nezcvrklo v pouhé neinteraktivní sledování fyzikální show, můžete letící postavu ovládat na mnoho způsobů. Lze mírně upravovat dráhu letu, chytat se předmětů, pošťuchovat ji určitým směrem nebo zvyšovat počet bodů stylovým pózováním ve vzduchu.

Herní lokace je poměrně rozsáhlá a bohatá. Nabízí mnoho možností pro improvizaci při dosahování co nejvyššího skóre. Můžete se pokoušet sériově strefovat výbušniny, chytat se jedoucích aut pro delší přesuny, či srážet ze střech velké předměty, které nadělají bodovanou paseku za vás. Než prozkoumáte všechny možnosti a kombinace, které vás napadnou, uplyne několik hodin jako voda. Za velký klad považuji, že veškeré restarty prostředí probíhají bez zdržujících loadingů. Takže neustálé opakování neobtěžuje prodlevami a neleze na nervy.

 Různé a přesto stejné módy
Pro zpestření nabízí PAIN více herních módů. Již v základní verzi se dočkáte prohazování cirkusového mima skleněnými tabulemi, střílení opic na čas, případně prostředí hustě poseté výbušnými krabicemi. Ale abych se přiznal, jejich zábavnost mi přišla výrazně nižší než u hlavního volného typu hry. Více jsem se pobavil při sandbox lovení nejvyšších hodnocení než při trefování zadaných cílů na čas.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Za co zaslouží PAIN pochvalu, je velice nadstandardní online podpora. Každou chvíli se na PSN zjeví nový obsah. Ve většině případů se jedná o pouhé ždímání peněz novými postavičkami a sem tam novou lokaci. Základní hra obsahuje pouze jedno jediné prostředí. Další místa k rozbourání je nutno zakoupit. A ceny bohužel nejsou, vzhledem k nabízenému obohacení prožitku, nejnižší.

Ve hře však naleznete i mód nazvaný PainLabs, který obsahuje každý týden jinou úroveň. Zdarma a automaticky aktualizovanou. PainLabs se bohužel nekumulují a každá nová přepíše tu předchozí. Jde zřejmě o pokus přimět hráče k pravidelnému spouštění hry alespoň jednou týdně. Je to trochu škoda. Když by se PainLabs střádaly, mohla být nyní hra napěchovaná originálním obsahem k prasknutí. Tyto lokace nevynikají grafikou či detailností. V tomto ohledu jsou zpracovány velmi jednoduše a narychlo. Místo toho přinášejí zajímavé hrátky s fyzikou. Ať už pád dlouhatánskou šachtou plnou překážek, krychli plnou rotujících čepelí apod.

 Bez chyb, ale i trvanlivosti
Největším záporem celého PAINu je, že se může velice rychle omrzet. Dá se říct, že jakmile projdete rozsáhlý tutoriál, tak jste ze hry viděli všechno. A dále hráče čeká pouze vylepšování skóre v lehce obměněných módech. V zásadě však budete dělat stále totéž dokola a je jen otázkou vkusu každého hráče, zda se vydrží bavit pět minut nebo týden.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v galerii

Po technické stránce je hra odvedena na jedničku. Komiksová grafika perfektně sedí k ujetému stylu hry. Vhodně zvolený hudební doprovod rázně podkresluje probíhající akci. Při hraní jsem se nesetkal s žádným technickým problémem nebo nedostatkem.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Rozhodnete-li se pořídit hru přes internet z PlayStation Network, při stahování se obrňte trpělivostí. Čeká vás jedna z nejprotivněji natahovaných instalací, složená z mnoha neustále přiskakujících nových progress barů. Těch je ve výsledku snad šest. A kdykoliv jeden končí a hráč natěšeně usedá do křesla, naskočí nový download dalšího 300 MB souboru. A pak dalšího a pak ještě několikrát. Opravdu škoda, že nelze celou hru stáhnout jako jeden ucelený balík standardním downloadem, který může běžet na pozadí. V této podobě jde na PS3 o naprostou raritu.

Krabicová verze hry v českých obchodech stojí necelých sedm stovek (bez všech přídavků). Na PSN stojí základní hra 215 Kč. Čtyři přídavky jsou po 135 kč. A potom je tam možnost stáhnout cca 15 postaviček, po 25 Kč za jednu.

Stáhněte si: Demo z PlayStation Network

Související články: Novinky

Agarwel Idiriz
autorovi je 25 let, pracuje v IT odvětví, volný čas tráví hraním her, o nichž pak píše na svém blogu; nejvíce si potrpí na kvalitní příběh a herní svobodu, RPG, budovatelské strategie, případně propracovanější simulátor




 
 
Agarwel Idiriz

Verdikt:

Netradiční titul. Spíše než plnohodnotnou hrou bych jej označil za povedené a veselé fyzikální technologické demo. Metání postav po okolí na chvíli zabaví, ale velmi rychle přejde ve stereotyp. Největším argumentem proti doporučení je cena, která je za komplet se všemi přídavky vysoká. A bez nich je PAIN velmi chudou a osekanou hrou.

Nejnovější články